news08.net/ads.txt

מדור חדש של עוזי הכוהן ▪️ “אנשים מסביבי אומרים לי שהקדוש ברוך הוא מנסה אותי”

חוה מאתגרת את עוזי הכוהן עם שאלה מעניינת בגין תקופה קשה אותה היא עוברת מזה שנתיים ומשתפת: “די!!! כמה ניסיונות? זה פשוט לא נגמר! אני באמת מנסה להתחזק בתוכי ולומר לעצמי שכל ניסיון כזה מחזק ומחשל אותי אבל לא תמיד מצליחה, כמה אפשר לסבול?”

מדור חדש של עוזי הכוהן. בכל יום ראשון נפרסם בחדשות 08 שאלה אחת שהופנתה אליו עם תשובתו המפורטת.

עוזי שלום,

מזה שנתיים עוברת עלי תקופה קשה מאוד. אנשים מסביבי תמיד אומרים לי שהקדוש ברוך הוא מנסה אותי. אמנם אני אדם מאמין אבל זה מאוד קשה. אני אומרת לעצמי לפעמים די!!! כמה ניסיונות? זה פשוט לא נגמר! אני באמת מנסה להתחזק בתוכי ולומר לעצמי שכל ניסיון כזה מחזק ומחשל אותי אבל לא תמיד אני מצליחה ולפעמים אני נשברת. כמה אפשר לסבול? האם אתה יכול לתת לי עצה, רעיון, מה לעשות כדי שאהיה מסוגלת להתעורר כמו פעם עם חיוך על הבוקר?

תודה מראש, חוה

🔴

חוה, חביבתי שלום. מצער אותי לדעת שאת עוברת תקופה לא קלה. חשוב לזכור שלכולנו מעת לעת יש רגעים לא קלים, זהו דרכו של העולם וכל אדם, יהיה אשר יהיה בשלב כזה או אחר בחייו יחווה קושי או ייסורים או עול כזה או אחר שעשוי לשבש את חייו. ברגעים הללו כשהקושי מתגנב לתוך הלב, על כול יהודי לזכור ולשנן מספר דברים שהבנתם ויישומם יקלו על מצבו הרגשי, הנפשי והפיזי ויאפשרו לו בקלות “מעז להוציא מתוק!” כלומר: להבין את המסר שגלום בקושי שמולו הוא ניצב ולהפיק ממנו את מירב התועלת החיובית להמשך חייו והתפתחותו הרוחנית. היהדות מלמדת אותנו שהמפתח להיחלצות ממשברים ולהבנת המתרחש בחיינו, נשען על מספר הנחות בסיסיות שנמצאות בליבו של כל יהודי מאמין.

ההנחה הראשונית אומרת: לכול אדם באשר הוא אדם יש זכות להיות מאושר. כלומר: שהאל הטוב, לא הביא אותנו לעולם הזה על מנת שנסבול והזכות הבסיסית לאושר ניתנת לנו מעצם גלגולנו במדבר, כלומר מעצם היותנו נזר הבריאה, בני אדם, כך שגם לך חוה, יקירתי, יש זכות להיות מאושרת. הנחה שנייה מדברת על מסוגלות ועל ההבנה שיש את היכולת להתמודד אל מול כל אתגרי היקום יהיה אשר יהיה. כלומר לדעת ולהבין שעל פי הגישה היהודית, אלוהים לא שולח למישהו משהו שהוא לא יכול להתמודד איתו. גם לך יש את היכולת הזו להתמודד עם כל אתגר ועצם פנייתך אלי מעל דפי העיתון מוכיחה שאת מנסה להשתמש בכל מה שיש כדי למצוא מוצא ותשובות לשאלותיך. הנחת היסוד השלישית מלמדת שאין ביהדות עונש אלא סיבה ותוצאה. חשוב להבין שעל פי הגישה היהודית, שום דבר אינו קורה כך סתם ולכל דבר שמתרחש יש סיבה שממנה משתלשלת תוצאה כך שאם חלילה חיינו מלאים סבל, צער, קושי או כול משבר אחר שמעיב על חיינו, אין זה עונש אלא תוצאה ישירה שמשתלשלת מהמעשים שבחרנו לעשות או לחלופין מהמעשים שנמענו מלעשות הן בגלגול הקודם והן בגלגול הזה.

מאוד חשוב לי שתדעי שאלוהים לא החליט בבוקרו של יום בהיר אחד לפני כשנתיים שמשעמם לו – ואז הוא שאל את עצמו “מה אני אעשה היום?” והחליט שהיום הוא ימרר  את חייך. המצב בו את נמצאת כיום הוא תוצאה ישירה מהאופן שבו בחרת לנהל את חייך עד כה – ועכשיו אם את רוצה שינוי, זה תלוי אך ורק בך!!! קלף ההכוונה שלך ילמד אותנו מה עליך לעשות כדי שתוכלי שוב לקטוף תוצאות שנעימות לך יותר.

קלף ההכוונה שנבחר בעבורך ע”י האל, הוא קלף הכהן הגדול. הקלף מעיד כי המשברים שמולם את ניצבת הם תולדה של היעדר צמיחה אישית ורוחנית. במכתבך חסרים פרטים חשובים כגון גילך, במה את עוסקת ומהו מצבך האישי אך דבר אחד ברור כשמש. יהיה אשר יהיה מצבך, לא השכלת להעניק לנשמתך את המזון לו היא זקוקה – העשרה, לימוד וצמיחה! במילים יותר פשוטות ניתן לומר – נשמתך כמהה להתפתחות רוחנית כזו או אחרת שתאפשר לך להיחשף לסודות החיים על ידי למידה ומודעות עצמית ובדרך זו להגשים את יעודה בעולם. הניסיונות והקשיים אותם את חווה בשלב זה של חייך הם הסימנים והאותות שבורא עולם שולח לך. קלף הכהן הגדול מציין שמטרתם של הקשיים להאיר את עינייך ולהביא לכך שתתחילי ליזום שינוי כזה או אחר שיאפשר לנשמתך להמשיך ולהתפתח. לא מדובר רק בדת או בשמירת מצוות, אם כי זה יכול בהחלט לעזור, אלא מדובר בהרשמה ללימודים, סדנאות וחוגים שיש בכוחם להעשיר את עולמך האישי והרוחני. תהליך זה של למידה, התפתחות וצמיחה יעניק לנשמתך את הכלים הדרושים להמשך מסעה המוצלח בעולם הזה. בנוסף קלף הכוהן הגדול ממליץ לך בחום להיעזר גם בשרותיה של הרפואה האלטרנטיבית כדי להתגבר על החולשה הגופנית והחולשה נפשית שפוקדות אותך.

לסיכום: “כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על כל מוצא פי ה’ יחיה האדם” (דברים, ח’3). כל אדם שרוצה לחיות חיים טובים, מספקים ובעלי משמעות חייב להקפיד ולהזין בצורה נכונה את גופו וגם את נשמתו. כדי לעשות זאת חייב כל אדם לשאול את עצמו מדי יום ביומו את השאלה הבאה: מה נתתי לנשמה שלי היום? חשוב להבין כי נשמה רעבה לא תוכל להגשים את ייעודה. עצתי לך היא להתמקד בדברים הטובים שאלוהים חנן אותך בהם. יש לך עיניים, ידיים, רגליים וראש לחשוב וזה – הרבה מאוד. עכשיו כל שעלייך לעשות הוא להעשיר את עולמך האישי והרוחני על ידי למידה וצמיחה. עשיית הצעדים הנכונים למרות הקשיים הכרוכים בדבר, יביאו לכך שלתוך הריקנות שפשטה בחייך ייכנסו כעת דברים חדשים וידע חדש שיגרום לנשמתך להיטען באנרגיות חיוביות שנשענות על שיפור בערך העצמי ובדימוי העצמי שלך. ברגע שתרגישי שאת שווה ומוערכת תיווצר בעזרת השם בתוך ליבך אהבה עצמית וקבלה עצמית שיאפשרו לך בעזרת השם לראות את העולם בצבעים יפים יותר שגורמים לכל מי שרואה את אותם הצבעים לקום עם חיוך על הבוקר.

שאלות ניתן להפנות למערכת. אין כל התחייבות למענה. אנא גלו סבלנות. מייל לפניות: [email protected] נא לציין עבור עוזי הכוהן (יש לציין בנוסף לשאלה תאריך לידה מלא, עיסוק, מצב אישי וכד’)

צילום: שאטרסטוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן