news08.net/ads.txt

מהו קידום אורגני ולמה זה ערוץ טוב לעומת פרסום בגוגל?

התחרות בעולם העסקים קיימת בכל תחום ובכל פלטפורמה, ובמיוחד בנושא של שיווק ופרסום באינטרנט. העידן הטכנולוגי בו אנו נמצאים לא משאיר לעסקים השונים ברירה, אלא להיות נוכחים כמה שיותר נוכחים ברשת האינטרנט. מכיוון שיש כל כך הרבה גולשים שמשתמשים ברשת באופן יומיומי בכל מקום ובכל זמן, הרי זו חובה לכל בעל עסק להיות בעל ערוץ פרסום ברשת כדי שאותם גולשים יוכלו למצוא אותו בקלות.

ישנם מגוון פלטפורמות ברשת בהם עסקים יכולים לפרסם את המידע והיתרונות של החברה שלהם, אך אחד המקום הבולטים והמועדפים ביותר לפרסום הוא באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, בתהליך שנקרא קידום אורגני. גוגל הינו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, עם מיליוני גולשים בכל רחבי העולם. לכן עסקים שונים מוכרחים להיות נוכחים ורלוונטיים באמצעות הופעה במנוע החיפוש, ועדיפות כמובן להופעה בראש תוצאות החיפוש.

דירוג תוצאות חיפוש על פי גוגל

כאשר הגולשים מקלידים ביטוי או מילת חיפוש במנוע החיפוש של גוגל, הם מקבלים רשימה של אתרים שונים המכילים את הביטוי שהם חיפשו. מיקום הופעת האתרים לא נקבע באופן אקראי, אלא על פי כמה “חוקים” ובדיקות שגוגל מבצעים על כל אתר כדי להנגיש לגולשים את האתרים הטובים והאיכותיים ביותר.

המטרה העיקרית של גוגל, כמו כל עסק למעשה, היא להמשיך להעניק ללקוחות שלה את השירות הטוב ביותר, וזאת באמצעות הצגה של אתרים איכותיים שיספקו את המידע שהגולשים חיפשו ברשת. ככל שהאתר יעניק לגולש חוויית משתמש טובה יותר, כך גוגל יזהה זאת וייתן לאותו אתר עדיפות מבחינת מיקום בתוצאות החיפוש.

כיצד גוגל יודע לזהות את אותם אתרים איכותיים עבור גולשיו הרבים? זהו עניין שקשור לתהליכי אופטימיזציה שיש לבצע בכל אתר, או במילים אחרות – זהו נושא שקשור לקידום אורגני.

קצת רקע על קידום אורגני

קידום אורגני, ובשם הקצר והקליט SEO, הוא שם כולל לתהליכי שיפור ושדרוג של אתרים לצורך מיטוב חוויית הגולש של המשתמש באתר, וכך בעצם גוגל מקבל תמונת מצב לכך שהאתר הינו מהימן ואיכותי ולכן יכול לקבל עדיפות בתוצאות החיפוש.

עד היום אין אסמכתא ברורה לנושא שיפור אתר באופן האידיאלי ביותר על פי גוגל, הם מעולם לא פרסמו (וכנראה גם לא יפרסמו) בפומבי מהם תהליכי הקידום הטובים והנכונים לשיפור האתר, ועבודת המקדמים עוסקת בעיקר בתהליכי אופטימיזציה שהם בסופו של דבר הגיוניים כמו השקעה בתוכן איכותי באתר, סידור מידע וקטגוריות בצורה היררכית ברורה, הטמעת קישורים שמסייעים לניווט נוח ויעיל בין דפי האתר השונים ועוד מגוון דברים נוספים.

הקידום האורגני נקרא כך, מכיוון שמדובר בפעולות קידום שמבצעים באתר באופן טבעי ללא דגש על תהליכי שיווק ופרסום עם נוכחות כמו שניתן לראות אצל הקידום הממומן בגוגל. עוד טיפים על איך לקדם אתרים תמצאו כאן.

קצת רקע על קידום ממומן

בשונה מהקידום האורגני העוסק בתהליכי קידום של אתר בתוצאות החיפוש באופן טבעי, הקידום הממומן הינו תהליך קידום של אתר באופן הרבה יותר שיווקי ונראה לעין. גוגל הבינו את הצורך של אתרים עסקיים שונים להופיע בראש תוצאות החיפוש אצלם, ולכן העניקו פלטפורמת פרסום ייעודית לכל המעוניין בכך.

פלטפורמה זו נקראת גוגל אדוורדס, והיא מאפשרת לבעלי אתרים שונים לפרסם באמצעות מנוע החיפוש של גוגל מודעות ממומנות שיופיעו לרוב בראש תוצאות החיפוש. ההבדל העיקרי בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן בגוגל הוא העניין הכספי – בזמן שקידום אורגני מתבצע ללא עלות כלשהיא לגוגל, הקידום המומן מצריך תשלום על העלאת מודעות הפרסום.

איזו שיטת קידום עדיפה יותר?

אין ספק כי הקידום האורגני הינה השיטה הטובה ביותר לפרסום במנוע החיפוש של גוגל. נוסף לכך שמדובר בפרסום שהוא טבעי ולא מכירתי מדי, וגם ללא עלות עבור הפרסום – זוהי שיטה שתבטיח בסופו של דבר אתר איכותי ויעיל עבור הגולשים, וכל עוד מקפידים על תהליכי השיפור של האתר הוא יישאר במקומות הראשונים של גוגל ללא תלות בעלויות פרסום שונות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן