news08.net/ads.txt

מהיום, כל הזיכרונות של העיר רחובות מופיעים באתר אינטרנט אחד

הארכיון לתולדות רחובות, משיק השבוע את אתר הזיכרונות הווירטואליים המיוחד של רחובות. הארכיון, בשיתוף “בית דרור” – המרכז להנצחת השואה בעיר, אספו זיכרונות, סיפורים ותמונות של ניצולי שואה תושבי העיר, כולם מונצחים באתר החדש. בנוסף לתיעוד העבר, מאפשר האתר לתושבי העיר לתעד גם את ההווה, התושבות והתושבים, מוזמנים לתעד את הזיכרונות והסיפורים שלהם מחיי היום יום ולשתף אותם באתר הזיכרונות החדש. היכנסו לאתר, הכירו את המורשת של רחובות ושתפו את כולם בסיפור שלכם. 

השבוע, עלה לאוויר אתר הארכיון הווירטואלי של רחובות. האתר הוא פלטפורמה לשיתוף הזיכרונות הקטנים, שמספרים את הסיפור הגדול. הוא מהווה הזדמנות לקרוא ולהכיר את ההיסטוריה של רחובות מגובה העיניים, להתחבר ולהתרגש יחד מזיכרונות אישיים, להוקיר את סיפורם של התושבים הוותיקים ולתת מקום גם לדורות הממשיכים. אחד הנושאים הבולטים באתר החדש הוא הנצחת הזיכרונות של שורדי השואה שהגיעו לרחובות וחיים בה, חלקם עד היום.

לכבוד יום השואה, הארכיון לתולדות רחובות בשיתוף בית דרור, המרכז להנצחת השואה בעיר, אספו יחד סיפורים וקטעים מניצולי השואה בעיר. הניצולים שיתפו את סיפורם האישי, תיארו את תקופת המלחמה, חיי המשפחה, השגרה לפני המלחמה וגם סיפרו כיצד הצליחו להינצל מהצורר הנאצי. כל זיכרון באתר מלווה בתמונה, בתאריכים רלוונטיים ובמיקום. בנוסף לכך, באתר ניתן למצוא זיכרונות של רחובות מן התקופה האחרונה ומראשית ימי המושבה בתחילת המאה הקודמת. תוכלו למצוא באתר סיפורים אישיים וזיכרונות בנושאים שונים, ביניהם: הפועלים במושבה רחובות, האיכרים, עליית התימנים, המעברות ועוד. התושבות והתושבים, מוזמנים לבקר באתר, שם ימצאו את הזיכרונות מסודרים על גבי מפה וציר זמן, כל נקודה על הציר מסמלת את המקום והרגע בו התרחש הזיכרון. ניתן לחפש זיכרונות גם לפי נושאים ותחומי עניין, לגלול לעבר מסע בזמן בין תחנות היסטוריות, זיכרונות ותצלומים. החידוש באתר הווירטואלי הוא שהתושבים מוזמנים לקחת בו חלק פעיל, האתר פתוח לשיתוף זיכרונות ורגעים מחיי היום יום של כולנו בעיר. התושבות והתושבים, מוזמנים לשתף את הסיפורים שלהם בקלות באמצעות לשונית הוספת זיכרון הנמצאת בראש האתר בצד שמאל.

בקרו באתר, קראו את הסיפורים המרתקים וספרו גם את הסיפור שלכם>>

http://bit.ly/rehovotmemories

ראש העיר, רחמים מלול: “שימור המורשת הייחודית לעיר רחובות חשוב לנו מאוד ואנו עושים זאת במגוון דרכים. אחת מהדרכים לכך היא העלאת הזכרונות של תושבי רחובות על ידם, באמצעות הארכיון העירוני – יוזמה שמיועדת לדורות הבאים. אני מזמין את תושבי רחובות לקחת בה חלק”.

ממלא מקום ראש העיר, זהר בלום: “הארכיון העירוני הוא אוצר בלום של ההיסטוריה העירונית, והיוזמה החדשה לתיעוד זכרונות תושבי רחובות תאפשר לנו לשמר את הידע והחוויות על מנת שלא יילכו לאיבוד, וללמוד מהם וללמד אותם בעתיד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן