news08.net/ads.txt

מה לומדים בקורס עוזר בטיחות למנהל עבודה

בשנים האחרונות בעקבות עלייה גבוהה בתאונות עבודה, ממשלת ישראל החלה לחוקק סדרה של חוקים שהמטרה שלהם למנוע הישנות של תאונות. רבים חולקים על מהות חלק מין החוקים והאם הם אכן יכולים למנוע תאונות אלו.  חוק אחד הוא מושא התקווה של רבים מהם, חוק זה מחייב עבודה של עוזר בטיחות למנהל עבודה.

מאמר זה יענה על שאלות כמו: מיהו עוזר בטיחות ?באלו אתרי בנייה זקוקים לו? מה התנאים לעוזר בטיחות? ומהי ההכשרה של יועץ בטיחות. מטרת המאמר הזה היא להסביר את החשיבות של עוזר בטיחות בעבודה למניעת תאונות בעבודה בדגש על ההכשרה שהוא מקבל.

מהי ההגדרה של עוזר בטיחות?
על פי החוק שנחקק בשנת 2018 בכל אתר בנייה חייב להיות עוזר בטיחות, האחראי הרשמי באתר הבנייה הוא מנהל העבודה. תפקידו של עוזר הבטיחות לסייע למנהל העבודה לפקח על הבטיחות באתר.

החוק עצמו מגדיר היטב את תחומי האחריות השונים , תפקידו של עוזר הבטיחות לוודא כי כל תחומי האחריות שלו תקינים ובטוחים.

החוק עצמו מגדיר אתרי בנייה שבהם יש צורך ב עוזר בטיחות למנהל עבודה  אתרי בנייה בגובה של 7 מטר וששטחם הוא 1000 מ”ר או יותר על פי חוק צריך להיות עוזר בטיחות. באתרי בנייה שלא עומדים בכללים אלו לא צריך להיות עוזר בטיחות.
מי יכול להיות עוזר בטיחות?
כל אדם שמנהל עבודה ממנה אותו יכול להיות עוזר בטיחות, אך תנאי החוק אומרים כי רק אדם שיש לו שליטה מלאה בעברית ללא מתרגמים יוכל לבצע את העבודה. בשל העובדה כי על מנת לבצע את התפקיד יש לקרוא ולכתוב בעברית.
איזו הכשרה צריכה להיות לעוזר הבטיחות?
על פי החוק אסור למנהל עבודה להעסיק עוזר בטיחות ללא הכשרה ייעודית. בנושאי הקורס עוזר הבטיחות ילמד את הנושאים הבאים:

  • תפקיד עוזר הבטיחות והאחריות שלו על פי דין
  • תקנות שונות של בטיחות בעבודה
  • עבודה בגובה
  • ציוד מגן אישי
  • משטחי עבודה
  • כלים לבדיקה
  • פיגומים
  • דרכי גישה שונות
    דילמות שונות שעוזר בטיחות מתמודד איתן
  • סיורים באתרי בנייה

משך לימוד הקורס משתנה ממקוום לימוד לאחר. כמו כן ניתן לומר לאחר סיום הלימודים ישנו מבחן על 40 שאלות שהציון עובר בו הוא 70%.

התעודה שמקבלים היא תעודה ממשרד העבודה והרווחה. ההכשרה הזו היא משמעותית ונועדה לאפשר לעוזרי הבטיחות לעשות את תפקידם כראוי ולכן הכשרה זו הכרחית על מנת למנוע תאונות באתרי בנייה.
לסיכום:
במאמר זה מסופר על עוזר בטיחות לאתרי בנייה על פי חוק שיצא בשנת 2009 כל מנהל עבודה  שעונה לתנאים המקובלים בחוק צריך להעסיק עוזר בטיחות על עוזר בטיחות לעבור בהצלחה קורס בו נלמדים נושאים שונים: עבודה בגובה, ציוד מגן אישי ועוד. עוזר הבטיחות מקבל תעודה ממשרד העבודה והרווחה לאחר סיום הקורס.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן