news08.net/ads.txt

מה ניתן לגלות במכון פוליגרף?

ראשית, ניתן לומר כי מכשיר הפוליגרף הומצא על ידי סטודנט לרפואה ושוטר מקליפורניה בשנת 1921. למעשה, מכשיר הפוליגרף מבצע מדידה של המדדים הפיזיולוגים כגון, דופק, לחץ דם, נשימה, ועוד. למעשה, התגובות הפיזיולוגיות אשר נמדדות על ידי הפוליגרף נובעות מתוכה של מערכת העצבים האוטונומית, ובניגוד לאגדות עממיות שונות אשר נאמרות בציבור, אינן באופן חד משמעי ניתנות לשליטה על ידי הנבדק עצמו בעת בדיקת הפוליגרף. ניתן לציין כי מכשיר הפוליגרף אינו מתבסס על לחיצת כפתור אשר מאבחנת אמת או שקר, למעשה, תהליך פסיכופיזיולוגי מורכב אשר מחייב לשלב בין מכשיר הפוליגרף, בן אדם בעל הכשרה ומומחה לפוליגרף וכן התהליך של בדיקת הפוליגרף באופן מלא.    

מה מגלים במכון פוליגרף?

למעשה ניתן לומר כי במכון פוליגרף ראש גרוף מבצעים בדיקות עבור מקרים שונים וכן לגלות באמצעותן את תמונת המצב שמתקבלת. ישנם מספר שלבים עם הנבדקים.

  1. שיחת הקדמה עם הנבדק – ניתן לציין כי במסגרתה של השיחה המקדימה למעשה, מוענק עבור הבודק מידע אודות מצבו הבריאותי והנפשי של אותו נבדק על מנת לאבחן את מידת כשירותו והתאמתו עבור בדיקת הפוליגרף. לפני תחילת בדיקת הפוליגרף, מומלץ לקבל חומר אשר נוגע לאותה בדיקה למשל, מסמכים, עדויות ותצהירים שכן מהווים ככלי עזר עבור מומחה הפוליגרף לניסוח באופן אופטימלי של השאלות. ניתן להוסיף כי מומחה הפוליגרף מבקש מהנבדק את סיבת הגעתו אל הבדיקה.
  2. ניסוח השאלות – לאחר שהבודק שמע את גרסת הנבדק ואת סיבת הגעתו, הינם מנסחים יחדיו את השאלות הרלוונטיות עבור בדיקת הפוליגרף על סמך שזו אותה גרסה שמסר. חשוב לומר כי השאלות הינן מחוייבות להיות באופן פשוט, קצרות וכן ברורות כמה שניתן. הדרוש מהנבדק לענות על אותן שאלות בחיוב או שלילה בלבד. חשוב לציין כי לא יוצגו שאלות מהבדיקה כאשר הנבדק סרב לענות עליהן.
  3. הבדיקה עצמה – ניתן לומר כי הנבדק מתחבר אל חיישני המכשיר וכן נשאל את השאלות מספר פעמים, תוך כדי פעולת רישום עקב תגובותיו באופן הפיזיולגי לשאלות.
  4. בעת סיום הליך הבדיקה, מנתח הבודק את הרישומים. חשוב להסביר כי תגובות פיזיולוגיות מסוימות ברישום של הבדיקה אשר חוזרות על עצמן כמה וכמה פעמים עבור שאלה ספציפית אכן יובילו אל מסקנה אחת ובה כי הנבדק הינו שיקר בתשובתו עבור אותה שאלה.
  5. דו”ח סיכום – לאחר הניתוח עבור ממצאים של הבדיקה, הבודק הינו מגיע למסקנה אשר בה מחליט אם הנבדק דובר שקר או אמת. למעשה, עורך הבודק דו”ח סיכום ובתוכו הממצאים. ניתן לציין כי הדו”ח יועבר אל מזמין הבדיקה או עבור מישהו מטעמו בלבד.

לסיכום

ללא ספק בדיקת הפוליגרף הינו ממצא מדהים, שכן מביא המון תועלת לעולם התחקירים וכדומה. חשוב לציין אם הנכם זקוקים לשירותיו של מכון פוליגרף ניתן לבצע חיפוש באינטרנט וכן למצוא מקום מומלץ ומקצועי שכן יעניק עבורכם את השירות הראוי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן