news08.net/ads.txt

מובילי מחאת הארנונה בכרמי גת עולה שלב: “יש אופטימיות גדולה, הרוב בעדנו”

מי שרכש דירה בכרמי גת, גילה שהארנונה שלו גבוהה בהרבה משל תושבי העיר הוותיקים. הסיבה: שטחים ציבוריים משותפים שנכללים בחישוב בבניינים חדשים. התושבים: “משלמים כפול – פעם לוועד הבית שמתחזק את השטחים הציבוריים ופעם לעירייה”. כעת המאבק עבר למועצת העירייה שתדון בנושא ומסתמן שתשקול את הסוגיה בחיוב.

לפני כשנה, רון אבוטבול בצוותא עם דקלה, יוגב שליט, קטי ניימרק, ויעל רפאלוב, פצחו במחאת הארנונה בכרמי גת. כאמור הבעיה השכיחה בשכונות החדשות היא שהדיירים שעברו לבניינים החדשים משלמים תעריף ארנונה מנופח על שטחים ציבוריים נרחבים, שבהם הם אינם מתגוררים כמו הלובי, חדרי אשפה, ארונות חשמל, חדרי מדרגות ופירי מעלית. הכללת השטחים הציבוריים בחשבון הארנונה חלה רק על בניינים שנבנו מ-2010, כך שדיירים חדשים, לרוב זוגות צעירים, משלמים ארנונה הרבה יותר גבוהה מדיירים ותיקים שלגביהם החישוב הוא לפי שטח הדירה בלבד.

לטענת רון, הם נדרשים לשלם כ-1,500 שקל לדירת ארבעה חדרים וכ-1,700 שקל לדירת חמישה חדרים לחודשיים, עלויות תחזוקת הדירה קשות מנשוא. האבסורד הוא שרוב השכונות הגובות ארנונה גבוהה כמו בכרמי גת הן שכונות בהקמה – ללא מרכזי קניות ומסחר.

מובילי מחאת הארנונה לא אמרו נואש ובפגישה עם ראש העיר, אבירם דהרי, הוסבר בפניהם את תהליך קביעת התעריף בעירייה ובמשרדי הממשלה. נציגי המחאה ביקשו תעריף נמוך משמעותית לשטחים המשותפים והסבירו שלא הגיוני שאדם ישלם סכום זהה על חדר אשפה כמו על סלון ביתו. ראש העיר אמר שהסוגיה תעלה בוועדת הכספים העירונית וכך היה. יו”ר וועדת הכספים בעיר, מוריה זגורי, ערכה עמם שיחות רבות, ואוזניה היו קשובות לדרישתם. “אנחנו באמת רוצים להודות למוריה, היא תרמה לנו רבות”. כעת, עיניהם של התושבים נשואות ל-30.06 לישיבת מועצה בכדי לאשר את הסוגיה, ובמידה וכן היא תעלה לשולחנם של משרד הפנים. “כולנו מחזיקים אצבעות שזה יאושר, אנחנו אופטימיים. לפי המכתב שהצגנו, הטענות מוצדקות ויש רוב בעירייה לאשר זאת”, סיכם אבוטבול.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן