news08.net/ads.txt

מזכרת בתיה: תלמידי קריית חינוך רבין מצביעים בעד אנשים עם מוגבלות

קלפי מיוחד בו הצביעו בני הנוער – בהם תלמידי קריית חינוך רבין ממזכרת בתיה – שהשתתפו ב”פרלמנט תיקון עולם” של עמותת ‘עלה’, נותן תקווה שאפשר לשנות. המטרה: להוביל שינוי ביחס של החברה הישראלית לאנשים עם מוגבלות.

התלמידים השתתפו ביום הגיבוש למנהיגות של תוכנית ‘תיקון עולם’, שפועלת זו השנה השלישית יחד עם משרד החינוך, ובסיומו הצביעו בקלפי שניתן לשנות. במהלך שנת הלימודים הם ו-13,000 תלמידים בכל רחבי הארץ נפגשים במטרה לקדם מיזמים לשינוי יחס החברה כלפי אנשים עם מוגבלות, הכלה וקבלת האחר, ושילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בחברה הישראלית.

בתשובה לשאלה שהסעירה את המדינה בסקר החברה למתנ”סים מלפני כחצי שנה, על כך ש-90% מההורים מתנגדים לשילוב של ילד עם מוגבלות בפעילות עם ילדיהם, מתברר שהנוער דווקא חושב אחרת. לא פחות מ-88% מהתלמידים שהשתתפו ביום הגיבוש למנהיגות, הצביעו בקלפי של עמותת ‘עלה’ כי הם בעד שילוב של תלמיד עם מוגבלות בבית הספר, בלימודים או בפעילויות פנאי, לעומת 12% שהתנגדו לכך או שאין להם דעה. 62.5% מהתלמידים גם סבורים כי שילוב של תלמיד עם מוגבלות אינו מייצר קושי לפעילות בכיתה, לעומת 25% השיבו שהשילוב מייצר קושי.

בתוצאות הבחירות קבעו 80% מהתלמידים כי היחס בחברה הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלות טעון שיפור, לעומת 20% בלבד שענו כי היחס הוגן וראוי. נתון מעודד נמצא כאשר נשאלו הילדים האם פגשו בבית הספר תלמיד או תלמידה עם מוגבלות. כ-60% מהתלמידים העידו שפגשו בבית הספר תלמידים עם מוגבלות, לעומת 30% שלא פגשו ו10% שהשיבו שלא זכור להם.

לתלמידים יש גם מסר לחברי הכנסת שייבחרו בבחירות הקרובות. 50% מהתלמידים אמרו שאילו הם עצמם היו אנשי ציבור הם היו דואגים קודם כל להנגשת שטחי ציבור ומרכזי שירות לטובת אנשים עם מוגבלות, 18.5% סברו כי העלאת הקצבאות לאנשים עם מוגבלות היא הסוגיה החשובה ביותר, ואילו 36% מהתלמידים חשבו ‘מחוץ לקופסה’ וסימנו את כל התשובות האפשריות כמהותיות לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות. התלמידים אף נימקו את תשובתם; בפתק אחד הוצע “לקדם העלאת מודעות ציבורית להכלה ושילוב בכל תחום”. בפתק אחר נכתב “הייתי מציעה לקדם יחס טוב כלפי אנשים עם מוגבלות, אפילו בדיבור, בהיכרות אישית ובהבנה של מי הם”, אחר הצהיר כי “תלמיד עם מוגבלות מביא קצת קושי לחברים ולצוות המורים, אבל זהו קושי חיובי” ותלמידה נוספת ציינה כי “זה קושי שמחנך אותנו ותורם לכולנו לא פחות מאשר לאדם שאנחנו מתנדבים בשבילו”.

תכנית תיקון עולם’ בהובלת רשת מרכזי עמותת עלה והאגף לחינוך העל יסודי במשרד החינוך פועלת זו השנה השלישית, ב- 105 בתי ספר, 25 מתוכם מחינוך המיוחד, במטרה לשנות את היחס בחברה כלפי אנשים עם מוגבלות ולקבל אותם כשווים. בשנה שעברה השתתפו בפרלמנט ראשון כ-100 תלמידים מ- 64 חטיבות ביניים ותיכונים ברחבי הארץ.

בפרלמנט שהתקיים במועדון “הכוכב השמיני- הרצליה”, התלמידים פגשו אישים מובילי שינוי בתחומים חברתיים- ערכים, בדגש על שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים. במהלך היום קיבלו התלמידים כלים כיצד להפוך חלום למציאות, עצות לפיתוח וקידום מיזמים ופעילות אקטיבית לשינוי שיח. התלמידים הציגו יוזמות משלהם כיצד ניתן להוביל בכל עיר בישראל את השינוי ביחס החברה לאנשים עם מוגבלות, והתחלקו למשימות לביצוע ברחבי הארץ. התלמידים אף נחשפו לסיפורו של יניב קנדל, שסיפר על הרגע בו החליט לתרום כליה לאדם שאינו מכיר. בסיפורו המרתק יניב דיבר על חשיבות הנתינה לכל אדם באשר הוא אדם.

מנהלת תוכנית ‘תיקון עולם’ בעמותת ‘עלה’ בתאל קטורזה כהן: “במפגש ראינו תלמידים אכפתיים, רגישים, מובילי דעת קהל וחדורי מוטיבציה לשנות את הקיים. הם דור מנהיגי העתיד שלנו, שלנגד עיניו מופיע כל הזמן הצורך בתיקון עולם אמיתי, ובאמצעות התוכנית הזו אפשר לשנות את המציאות בחברה הישראלית”.

מנכ”ל הכפר השיקומי ‘עלה נגב – נחלת ערן’ וממובילי התוכנית אבי וורצמן: “דור העתיד של החברה הישראלית מוכן לאתגר של קבלת אנשים עם מוגבלות כחלק מהחברה. בתוכנית תיקון עולם שמוביל יו”ר הכפר ‘עלה נגב – נחלת ערן’ דורון אלמוג אנחנו פוגשים אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ שרוצים ומאמינים שהשינוי ביחס לאדם עם מוגבלות בחברה אפשרי ובע”ה יגדל בישראל דור שמבחינתו אדם עם מוגבלות הוא אדם שווה בחברה הישראלית”.

(צילומים: שלומי כהן)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן