news08.net/ads.txt

מחירי הנדל”ן בלוד יעלו ב-24% עם הקמת פרויקט המטרו

בעוד כעשור מהיום, לאורכם של כ-145 קילומטרים מתחת לפני האדמה, תתחולל בישראל מהפכה. פרויקט המטרו הלאומי, המקודם בימים אלה בהליך מזורז במוסדות התכנון, יחצה 24 ערים וירחיב את רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב לפרברים שבסביבה, באופן שיחסוך על פי ההערכות כ-50% ממשך הזמן שתושבי המרכז מבלים מדי יום בכבישים.

אלא שההשפעה של פרויקט התשתיות הלאומי – שעלותו נאמדת בכ-150 מיליארד שקל – אנא רק בשיפור איכות החיים של התושבים: סקירה שערכה חברת ייעוץ הנדל”ן פז כלכלה והנדסה, שמלווה את פרויקט המטרו, חושפת בראשונה את הפוטנציאל הנדל”ני העצום שגלום בפרויקט התחבורה העתידי ואת השפעתו הצפויה על מחירי הנכסים במרכז הארץ. 

הסקירה, שנתוניה נחשפים בראשונה בעיתון דה-מרקר, מתבססת בעיקר על השוואות בינלאומיות שבחנו את השפעת המטרו על סביבתו בערים שונות בעולם. הסקירה מחלקת את אומדני עליית השווי של הנכסים ואת מגמות הפיתוח הצפויות סביבם לפי שלושה גורמים מרכזיים: המרחק שלהם מתחנת הרכבת, ייעודם, ומרחקם מ”גרעין” המטרופולין של העיר תל אביב. על פ הסקירה, חלק ניכר מההשפעה של המטרו תתרכז באופן טבעי בסביבתן המיידית של 109 התחנות שעתידות לקום במסגרתו. 

בנדל”ן למגורים, כפי שעולה מהסקירה, עליות הערך הגבוהות ביותר צפויות דווקא הרחק מהעיר תל אביב. את העלייה המשמעותית ביותר צופה הסקירה ב”טבעת הערים” השנייה במטרופולין, שכוללת את לוד, יחד עם באר יעקב, רמלה, ראשון לציון, רחובות, פתח תקווה וערים נוספות.

“באזורים האלה אנחנו צופים שהאפקט של המטרו יהיה הגדול ביותר ושנראה שם עליות מחירים גדולות יותר – אפילו יותר מתל אביב” אמרה לדה-מרקר דניאלה פז ארז – פז כלכלה והנדסה, “בערים כמו רמלה, לוד ובאר יעקב, שלא היו מרושתות בתחבורה ציבורית קודם לכן – אנחנו צופים עלייה של ערך הנכסים גם ב-24% ויותר..”

“הרציונל שעומד מאחורי זה הוא שברגע שהמטרו יתחיל לפעול, וכנראה כבר קודם לכן עם הציפייה לו, אנשים יהיו מוכנים להתרחק מהגרעין של תל אביב, כי הנגישות תהיה נוחה יותר וזמן הנסיעה יתקצר בהרבה. בסופו של דבר זה ייצור אטרקטיביות גדולה יותר למגורים באזורים האלה – מה שצפוי להביא גם לעליות שווי של הנדל”ן. אני חושבת שמי שרוצה כיום להשקיע בדירה שתשביח את עצמה, עדיף לו לקנות באזורים האלה ולא בתל אביב”. 

אין ספק כי פרויקט המטרו ימתג עוד יותר את העיר לוד במרכז התחבורה הראשי של ישראל, זאת עם השלמת העבודות שמבצעת רכבת ישראל להקמת מתחם תחבורה משולב בלוד. הפרויקט שצפוי להסתיים בסוף שנה זו, בעלות של כ- 380 מיליון שקלים, מוקם על שטח של 51 דונם, יכלול תחנת רכבת חדשה בעיר לצד שטחי מסחר ובילוי, הקמת שני מגדלי משרדים ושדרוג סביבתי, וכן חניון חנה וסע שיוקם כחניון רב קומתי, עם כ-760 מקומות חנייה. בהמשך תוקם בצמוד תחנת אוטובוסים מרכזית חדשה אשר תכלול עשרות קווי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. 

תחנת הרכבת בלוד מהווה צומת מרכזי אליו זורמת תנועת רכבות, נוסעים ומטען, מארבעה כיוונים, היקף תנועת הרכבות בתחנה צפוי לזנק ל-320 רכבות ביממה בשנים הקרובות, אשר יסיעו 5.5 מיליון נוסעים בשנה, עד שנת 2040.

ראש העיר לוד, עו״ד יאיר רביבו: “לוד מחזקת את מעמדה כמרכז תחבורתי מהגדולים והחשובים בישראל. הקמת מתחם התחבורה המשולב ובעתיד פרויקט המטרו, מהווים חלק מהמאמצים הערכיים והתשתיתיים שמובילה ממשלת ישראל לחיזוק מעמדה של העיר ומרכזיותה בצומת הרכבות של המדינה. לוד הופכת אטרקטיבית למגורים, מרכז תיירות, עסקים, תעסוקה ותעשייה, וככזאת תהיה מרכז תחבורה ותעסוקה ראשי של ישראל, לצד העיר תל אביב. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי שמאמין בעיר, עסקים חדשים ומנהיגות מקומית. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, יהפכו את העיר לאחד היעדים המועדפים עבור משפחות צעירות וארגונים גדולים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן