news08.net/ads.txt

מחסור באפידורל; נמשך החשש בקרב היולדות

בעקבות החשש ממחסור באפידורל התקבלו פניות מודאגות בארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה ולכן הארגון יצא במסר מרגיע לנשים: “במערכת הבריאות מודעים לחשש ועושים הכל כדי למנוע מחסור. יחד עם זאת גם אם חלילה נגיע לשם אנחנו המיילדות בכל רחבי הארץ יודעות להציע פתרונות רבים להתמודדות עם צירי הלידה”.

אסנת לוי, מיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי הלל יפה וראש ועדת הסברה בארגון המיילדות בישראל אומרת כי: “החשש ממחסור מרעיד את עולמן של רבות מהנשים בהריון. הידיעה שיש אפשרות לקבל אפידורל נותנת שקט נפשי גם לאלו שמתכננות לידה טבעית ואין ספק שהמידע החדש מכניס לאי שקט”.

חשוב לנו להדגיש: “יש עוד פתרונות ואמצעים תרופתיים רבים כגון גז צחוק, פטידין ומשככי כאב נוספים הניתנים דרך הווריד אך לא פחות חשוב ועוזר, תנועתיות, מים, מגע, דמיון מודרך, מכשירי טנס, תרגילי נשימה ותמיכה של מיילדת אשר עוזרים רבות להפחת הכאב והיכולת להתמודד איתו”.
“זכרו שהחלק הקשה של הציר לא נמשך יותר מדקה בכל פעם ואנחנו שם אתכן לתמוך לנשום וללוות את הרגעים האלה יד ביד”.

לסיכום מציינים בארגון המיילדות כי: “לידות טבעיות ללא אפידורל מתרחשות בכל יום בחדרי הלידה ברחבי הארץ”.

יצוין על פי מכתבם של איגוד הרופאים המרדימים בישראל כ – 70-80 אלף יולדות מקבלות מדי שנה אלחוש אפידורלי. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתבצעות בישראל כ – 170,000 לידות בשנה.

▪️▪️▪️

בימים אלו מקדם הארגון, את מודל ליווי הריון רציף לנשים ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. התמודדות עם כאבי הלידה הוא אחד הנושאים בהם יעסוק הפרוטוקול האישי במטרה להתאימו לצרכים הספציפיים של כל אישה. במקביל פועל הארגון להרחבת התקינה בארץ למיילדות כמקובל במדינות מפותחות ביחס של מיילדת לכל יולדת.

נשים בהריון שרוצות להתייעץ לקראת הלידה, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ – 3,800 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות מארגון המיילדות בישראל. בקבוצה ניתן להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל מענה מקצועי ומבוסס ראיות.
הכניסה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/739306936945155

ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף 6 שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של 4 שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנתיים נוספות לתפקיד מיילדת.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן