news08.net/ads.txt

מחקר חדש קובע שוקולד זה בריא


במחקר חדש של אוניברסיטת קולומביה שפורסם השבוע בכתב העת הנחשב Nutrition and Metabolic’ נמצא כי חומרים נוגדי חמצון בשוקולד מריר הצליחו לשפר את זיכרונם של אנשים בגילאים מתקדמים שזיכרונם כבר הידרדר. מחקר זה ממשיך ומאשר מחקרי עבר שהראו כי שוקולד מאריך חיים, מסייע במחלות עורקים ואיך לא – משפר את מצב הרוח.תוצאות המחקר הראו כי אנשים ששתו תערובת קקאו שמכילה רמות גבוהות של פלאבנולים (flavanols) – תרכובות אורגניות נוגדות חמצון – שיפרו את הזיכרון בשלושת חודשי הניסוי ב-25 אחוזים, לעומת אנשים ששתו תרכובות שאינן עשירות בפלאבנולים . הזיכרון של אנשים ששתו את התרכובת העשירה בנוגדי החמצון תפקד כמו זיכרון של אנשים שצעירים מהם בשניים עד שלושה עשורים.

חמישה מחקרים נוספים שבוצעו במכללת אוקספורד דיווחו על השפעה מיטיבה שיש לצריכת כמות גדולה של שוקולד על שכיחות מופחתת למחלות לב וכלי דם. לפיהם, צריכת רמות גבוהות של שוקולד מביאה להפחתת הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם בשיעור של 37%, והפחתה של 29% בסיכון ללקות בשבץ מוחי. החוקרים ציינו כי יש להתייחס לממצאים בזהירות, במיוחד משום שהשוקולד המסחרי הנמכר כיום עשיר בקלוריות, כ-500 קלוריות לכל 100 גרם, וכי אכילת כמויות גדולות של שוקולד מביאה לעלייה במשקל ועמה הגברת הסיכון לסוכרת ומחלות לב. עוד עולה כי אכילת שוקולד משפיעה באופן חיובי על בריאות האדם, בזכות נוגדי חמצון ונוגדי דלקת המצויים בשוקולד. כך, מפחית השוקולד את לחץ הדם ומשפר את הרגישות להורמון האינסולין – ובכך מפחית את הסיכון לסוכרת. מחקר נוסף שבוצע באוניברסיטת קולומביה, מצביע על קשר לקוגניציה טובה יותר. על-פיו, צריכה תכופה של שוקולד מביאה לקשר מובהק עם ביצועים טובים יותר בציון המורכב הגלובלי, זיכרון וארגון חזותי-מרחבי, זיכרון עבודה, סריקה ומעקב, נימוק מופשט ובחינת המצב המיני-נפשי. השוקולד מכיל כמות נכבדה של פנוליםופלבנואידים, תרכובות טבעיות ופעילות שנמצאות בצמחים, ופועלות למניעת מחלות. חומרים אלה פועלים כנוגדי-חמצון, כלומר: הם נלחמים ברדיקלים החופשיים שתוקפים את תאי הגוף ואחראים, ככל הנראה, להזדקנות וכן למחלות לב ולסרטן. “הבאנו לנוף הגליל את 3 היצרניות הגדולות בעולם של השוקולד- שטראוס, כרמית ואפיפית” מספר ראש העיר רונן פלוט, לאחר שנתיים של קורונה נחגוג השנה את פסטיבל השוקולד של ישראל גדול יותר, מרגשים יותר ומתוק יותר. אני מזמין את עם ישראל לעיר השוקולד בחול המועד סוכות ולהנות מחגיגה מתוקה במיוחד שכעת כולנו מבינים שגם יש לה ערכים בריאותיים משמעותיים.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן