news08.net/ads.txt

מחר: עיצומים במוסדות החינוך | כל הפרטים

יפה בן דוד

הסתדרות המורים מודיעה כי מחר (יום חמישי 9.6.22) יתקיימו עיצומים במוסדות החינוך במחוז מרכז במחאה על הסחבת שנוקט משרד האוצר בגיבוש הסכם שכר. בהסתדרות המורים טוענים כי המדינה חייבת לפעול במהירות ובנחישות על מנת למנוע את משבר הנטישה של עובדי ההוראה, שמוביל לקריסת מערכת החינוך. בכל מוסדות החינוך במחוז המרכז – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים – יחלו הלימודים בשעה 10:00. רק מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל. אלו היישובים המסוקרים בחדשות אפס שמונה בהם יתקיימו העיצומים: רחובות, גדרה, נס ציונה, באר יעקב, רמלה, לוד, יבנה, גן יבנה, מזכרת בתיה וקרית עקרון.

בהסתדרות המורים אומרים היום כי עשו הכול כדי להימנע מעיצומים שיפגעו במהלך התקין של הלימודים, אולם פקידי האוצר לא הותירו שום ברירה. מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, אומרת כי “העיצומים מחר הם קריאת השכמה לממשלה כולה ולפקידי האוצר. הם עושים הכול כדי למשוך זמן ולא להגיע להסכם. הם מנותקים מהשטח ולא מבינים שהסחבת פוגעת במורים, בתלמידים ובהורים – שרק בשבוע שעבר הגיעו באלפיהם להפגנת המונים בתל אביב לזעוק על העוול שנגרם לעובדי ההוראה”.

בן-דויד הוסיפה כי מידי יום היא מקבלת עוד ועוד דיווחים על עובדי הוראה שנוטשים את המערכת. “הזרם הולך וגובר. מנהלים מספרים שיאלצו לסגור כיתות או לשחרר תלמידים מוקדם יותר. גננות בורחות מהמקצוע אחרי שמודיעים להן שבשנה הבאה הן תאלצנה להתמודד לבדן עם 35 ילדים בגן. אנחנו מרגישים חסרי אונים. כל קריאות המצוקה שלנו נתקלות בקירות האטומים של פקידי האוצר”. בן דויד מאשימה את פקידי האוצר בזלזול בעובדי ההוראה על רקע מגדרי. “כבר שנים שאנחנו מתריעים ומחודש ינואר אנחנו משמיעים צעקה רמה שנשמעת בציבור הרחב. אבל פקידי האוצר ממשיכים להגיע לישיבות המו”מ לא מוכנים, עם הצעות מעורפלות ובלי תקציב. איך אפשר להציל את מערכת החינוך ככה? אני מניחה שאם לא היה מדובר במגזר שרובו נשי היחס היה שונה לגמרי. אני קוראת לכל שרי הממשלה, ובמיוחד לראש הממשלה, נפתלי בנט, לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד ולשר האוצר אביגדור ליברמן- להתערב במשבר. החינוך הוא המשאב החשוב ביותר לדור העתיד. לא ייתכן שבכירי הממשלה יצפו מהיציע בקריסתה של מערכת החינוך ולא יעשו מאום. נמשיך במאבק בכל האמצעים עד שנחדור את חומת האטימות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן