מידע לשעת חירום: פתיחת מעברי גבול וטיסות

להלן שעות פתיחה של מעברי הגבול היבשתיים

להלן שעות פתיחה של מעברי הגבול היבשתיים

מעבר נהר הירדן

מסוף הגבול נהר הירדן נמצא כעשרה  ק”מ מזרחית לעיר בית שאן, בסמוך לגשר שייח חוסיין ההיסטורי, על הדרך שבין הערים בית שאן בישראל ואירביד שבירדן. כחלק מהסכם השלום בין ישראל לירדן הוקם ונחנך המסוף בתאריך 10/11/1994, על שטח של כ-42 דונם. ייעודו למעבר נוסעים ישראליים ותיירים ומעבר סחורות בין שתי המדינות. המסוף מנוהל ע”י רשות שדות התעופה ופועלים בו גופים ממשלתיים וזכיינים שונים הנדרשים לתפעול מעבר בינ”ל. שטח המסוף כיום הוא כ- 180 דונם וקיימות תכניות פיתוח והרחבה נוספות.

החל מיום רביעי 18.10.2023 ועד להודעה חדשה,
מעבר הגבול נהר הירדן יפעל בימים ראשון עד שישי בין השעות 08:30 בבוקר עד 17:30 בערב (קבלת נוסעים עד השעה 16:00 בלבד).
ביום שבת מעבר הגבול יהיה סגור.

מעבר אלנבי

מעבר גשר אלנבי (המלך חוסיין) הוא המעבר הדרומי ביותר על נהר הירדן והינו אחד מחמישה מעברי הגבול היבשתיים בין ישראל לשכנותיה ממזרח ומדרום. המסוף נמצא כ- 5 ק”מ מזרחית לעיר יריחו, בגובה של 273 מ’ מתחת לפני הים ובשטח הרחב ביותר בבקעת הירדן; כ- 32 ק”מ רוחב. מרחק נסיעה של כ- 54 דקות לרבת עמון. כיום מהווה הגשר את הדרך הקצרה ביותר במעבר בין ערי מרכז ישראל לרבת עמון.

המסוף משמש למעבר גבול בין ישראל לירדן, בעיקר עבור האוכלוסייה הפלסטינית ותיירים בעלי אזרחויות שונות, מעבר הסחורות דרך המסוף הינו בין ירדן לרשות הפלסטינית, אזרחים ישראלים אינם רשאים לעבור במסוף.
המסוף משרת בעיקר את צרכי האוכלוסייה הפלסטינית בגדה המערבית ולאורך שנים הוא פועל בשיתוף הדוק בין ישראל, הרשות הפלסטינית וירדן.

ימים א’-ה’ – 08:00-16:30.
יום שישי 08:00-15:30.
יום שבת- המסוף סגור.
יתאפשר מעבר (כניסה ויציאה) של כלל האוכלוסיות – תיתכן הגבלה של כמות הנוסעים/האוטובוסים.
הגעת תיירים למסוף תתאפשר – עד 3 שעות לפני סגירת המסוף.
הגעת דיפלומטים למסוף תתאפשר – עד 1.5 שעות לפני סגירת המסוף.

מעבר יריחו

המלצה של הצבא לא להיכנס ליריחו בגלל המצב

מעבר רחל/300/בית לחם

סגור לכניסה ויציאה

מעבר רבין/עקבה

מסוף יצחק רבין (בעבר מסוף “ערבה”), הנו מעבר הגבול הדרומי ביותר בין ישראל לירדן ושוכן כ – 3 ק”מ צפונית לעיר אילת. המעבר משמש תושבים ישראלים ותיירים זרים במעבר רגלי ובכלי רכב. המעבר משמש גם כמסוף מטענים לשינוע סחורות בין המדינות. קבוצות מטיילים רבות ותיירים מנצלים את המעבר לטיולים חד יומיים בפטרה. כמו כן הולכת ומתפתחת תרבות של טיולי ג’יפים במרחביה הפתוחים של ירדן. ההכרזה על פטרה כעל אחד משבעת פלאי עולם והשינוי המשמעותי שחל בשנים האחרונות בעיר עקבה בירדן, שמשקיעה בתחום התיירות משאבים בלתי נדלים, עם תנופת בנייה אדירה של בתי מלון חדשים, פיתוח אתרי צלילה והרחבת שירותי התיירות בעיר, הנתונים הללו ישפיעו על הגידול בתנועת התיירות דרך המעבר.

פתוח כרגיל מיום ראשון-חמישי, בין השעות: 20:00-06:30 |
ימים שישי-שבת, בין השעות 20:00-08:00.

יש להקפיד להגיע למסוף כחצי שעה לפני הסגירה.

מעבר בגין/ טאבה

מסוף מנחם בגין נמצא כ- 10 ק”מ דרומית לאילת ומהווה את נקודת הגבול הדרומית ביותר במדינת ישראל. מהמסוף יש תצפית על המדינות הגובלות עם ישראל בדרום:ירדן ומצרים. המסוף מהווה גשר מעבר בין מדינת ישראל למצרים. רשאים לחצות את הגבול אזרחים ישראלים, תיירים זרים,  בעלי תעודות מעבר עם ויזה מצרית בדרכון, עולים חדשים ופלסטינים המחזיקים בתעודת מעבר ישראלית. המסוף הוקם למרגלות הר תלול כאשר מצדו האחד עובר הגבול המצרי ומצדו האחר רצועת חוף המוכרזת כשמורת טבע. בשל מיקומו הגיאוגרפי המיוחד, שטחו מוגבל לרצועה צרה ברוחב 45 מ’ ובאורך של 200 מ’. על המעבר הצר הזה עוברים קרוב למיליון נוסעים בשנה וכ-70,000 כלי רכב. צליינים מנצלים את המעבר לעליה לרגל למקומות הקדושים בישראל: ירושלים, נצרת, בית לחם ועוד.

-פתוח רק בשעות 8:00-17:00

למידע נוסף בקישור הבא: נמל התעופה בן גוריון (iaa.gov.il) תחת לשונית- מעברי גבול

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תיירות, תרבות ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן