news08.net/ads.txt

מיוחד לפסח: 6 הרגלים תזונתיים שהגיע הזמן לנקות מהחיים

ניקיון פסח הוא הזדמנות מצוינת לנקות את הגוף שלנו מכמה קיבעונות שאימצנו עם השנים ופשוט עושים לנו רע. אורטל ברובין-חן רכזת תחום הנטורופתיה בכללית רפואה משלימה, עם טיפים כיצד לפסוח על ההרגלים המזיקים

הזמני של היום יהפוך לקבוע של מחר, אומר הכלל. טיבם של הרגלים, הוא שאנחנו מתחילים איתם הרבה פעמים ללא מחשבה כלל. מה שמתחיל באופן חד פעמי ממשיך להתגלגל מיום ליום והופ – בלי שבחרנו בכך אימצנו הרגל שלא מיטיב איתנו.

זה יכול להיות משהו מתוק אחרי האוכל, כוס קפה אחת יותר מדי במהלך יום העבודה או נשנוש לילה שלא תורם לגוף שלנו מאומה.

אחרי תקופה, ההרגלים האלה הופכים להיות חלק מאיתנו ואז מתגבר הקושי לצאת מהתבניות הקבועות, וזה הופך להיות עבודה של ממש. אז לכבוד הפסח שבפתח ולכבוד האביב והניקוי שהוא מאפשר, בואו ננקה את ההרגלים המיותרים שלנו.

1. להישאר מיובשים כל יום כל היום – רובנו לא שותים מספיק. בחורף “קר” ולא מתחשק לשתות מים. בקיץ, אנחנו כל היום במקומות ממוזגים ולא מרגישים צורך בשתייה.

גם במצבים כאלו, כל תא בגוף שלנו זקוק למים. כמה? ההנחיה הקלאסית היא כ-2 ליטר מים ביום, או עד שתן צלול.

אבל רגע, אם אתם אוהבים קפה (או תה, או קולה) וצורכים קפאין, תחוו ריבוי שתן עם שתן צלול יחסית. האם זה טוב? לא. קפאין מייבש אותנו, מעודד צורך בהשתנה ולמעשה גורם ליותר איבוד נוזלים מהכנסה שלהם לגוף. על כל כוס קפה שאנחנו שותים, עלינו לשתות עוד 2 כוסות מים. כשאדם מיובש הוא נהייה עייף מהרגיל, העור רפוי וחלש יותר, הוא הופך מבולבל ולא יכול לתפקד במיטבו.

תפסחו עליו!

הטיפ שלי: בחורף, הכינו תרמוס חליטת צמחים ללא המתקה וללא קפאין. זה נחשב לשתיית מים. התרמוס, שישמור על המשקה חם, יאפשר לכם לשתות כוס אחר כוס בלי להמתין להרתחת מים בכל פעם. בקיץ, הסתובבו תמיד עם בקבוק מים, רצוי שומר קור. תוכלי להוסיף לו נענע, לימון וכל מה שיעודד אתכם לשתות יותר.

2. קפה ומאפה – הגיעה שעת טקס הקפה. אם זה בבוקר, אחר הצהריים או שיש עוד כוסות בין לבין. באופן אוטומטי היד נשלחת לצנצנת העוגיות שליד מכונת הקפה או במקרה הטוב לתמר ואגוז. אבל רגע, באמת מתחשק לכם כרגע משהו מתוק? זוהי באמת “שעת המשבר”?
אנחנו כל כך מורגלים בזה, “משהו קטן” ליד הקפה ויכולים לאכול אותו פעמיים ושלוש ביום, בזמן שבעצם אין לנו שום צורך או רצון אמיתי במה שאכלנו. כך, “רגע המשבר” של היום יגיע גם יגיע בהמשך ואז נגלה שאנחנו אוכלים גם ברגע הזה משהו מתוק או פחמימתי, שמתווסף לעוד המון רגעים אחרים ביום שבהם כלל לא היה לנו צורך, אבל אכלנו, כי שתינו. רגע, למה, בעצם?

אכילה בסמוך לשתיית קפאין (וכן, גם בתה ותה ירוק יש קפאין) לא מומלצת. הקפאין מפחית ספיגת מינרלים כמו סידן וברזל. עשו לעצמכם הרגל, המשקה החם הוא פינוק וצורך בפני עצמו. הפרידו אותו לחלוטין מאכילה.

תפסחו עליו!

הטיפ שלי: אם בהמשך היום יעלה צורך וחשק אמיתי בזריקת אנרגיה, אפשרו אותה לעצמכם ומוטב להיערך אליה מראש עם אלטרנטיבות מזינות יחסית כמו תמר ואגוז, חטיף אנרגיה טבעי, פרי טרי, שוקולד מריר עם אחוזים גבוהים של מוצקי קקאו או אפילו אותה עוגייה לא בריאה שאתם ממש לא יכולים בלעדיה. נכון שצמצום האכילה שלה לפעם ביום במקום 4-3 פעמים היא כבר שיפור אדיר?

3. לדאוג לכולם לפני עצמך – במטוס, אם מסכות החמצן נופלות, חשוב לשים את המסכה, בניגוד לאינסטינקט, קודם על עצמך ורק אחר כך על הילדים. למה? כי אם הם יכנסו למצב של ערפול הכרה אבל את מתפקדת, תוכלי לסייע להם, מה שלא יכול לקרות לכיוון השני. עכשיו לעולם האמיתי – כמה פעמים מצאת את עצמך דואגת לכולם ואת במקום האחרון? כמה פעמים עמדת והכנת כריכים לילדים, לבן או בת הזוג ומצאת את עצמך יוצאת בלי כלום? היית שולחת מישהו מהם עם תיק אוכל ריק? אין סיכוי! אז למה אותך, כן?

תפסחי עליו!

הטיפ שלי: עשי לעצמך הרגל שאת האוכל שלך את מכינה ראשון לפני כולם. רק אחרי ששלך מוכן, תתפני לכל היתר. אם צריך, תתעוררי 10 דקות לפני הזמן כדי שזה יקרה, או שתכיני מה שאפשר, ערב קודם. את חשובה כמו כולם, אולי יותר.

4. שתייה מתוקה – משקאות קלים, כמו גם מיצים טבעיים או לא טבעיים, תרכיזים והוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים, כולם מחבלים בבריאות שלנו. הוספת המתקה טבעית או מלאכותית באופן קבוע לשתייה שלנו, מרגילה את הגוף שלנו לנוכחות גבוהה של הטעם המתוק, מעודדת את ההתמכרות אליו וצורך ביותר ממנו. במקביל, נגרם צורך גבוה בנוכחות אינסולין ותנגודת אינסולין. כל אלו מעלים את הסיכון לתחלואה בסוכרת, השמנה ותחלואה.

תפסחו עליו!

הטיפ שלי: קבלו החלטה שאת הסוכרים שלכם אתם לא צורכים בשתייה. בחרו במשקאות ללא סוכר או ממתיקים מלאכותיים, בנוסף תוכלו להוסיף למים צמחים או לימון שיעודדו אתכם לשתות. אם יש לכם צורך עז בשתייה מוגזת, אפשר לשתות סודה מדי פעם ובהדרגה להיגמל גם ממנה. שותים קפה? זכרו שגם אם לא ממתיקים אותו, אם יש בו חלב או תחליף צמחי, הוא מכיל לקטוז או עמילנים ולמעשה כבר יש בו סוכרים (לפעמים, הרבה!).
הפחיתו כל יום כמה גרגרי סוכר בקפה/תה עד שתצליחו לשתות בלי המתקה. כשלושה שבועות אחרי הגמילה, אם בטעות יוסיפו לכם המתקה למשקה, זה כבר לא יהיה לכם טעים. שימו לב לא להחליף את הסוכר בממתיק מלאכותי. גם הם, מאוד לא בריאים ומעלים את הסיכון לתחלואה בסוכרת 2.

5. מסטיקים – הם מרעננים את הנשימה, עוזרים לנו “לדחות” נשנוש ואצל חלקנו הם חלק בלתי נפרד מהיומיום. תנועת הלעיסה הקבועה, גורמת להפעלת שרשרת הורמונים שגורמת לגוף להאמין שתיכף הוא יקבל מזון שיש לעכל ובכך למעשה מגבירה את תחושת הרעב.

ההפעלה הארוכה והאגרסיבית לפעמים של תנועת הלעיסה, מפעילה עומס על מפרק ה-TMJ עד שלעיתים אפשר להגיע עד כדי פריקת לסתות או צורך בניתוח למפרק. אם כל זה לא מספיק, הם מכילים ממתיקים מלאכותיים שמעלים את הסיכון לתחלואה בסוכרת 2.

תפסחו עליו!

הטיפ שלי: פשוט תזרקו אותו. הפסיקו לקנות מסטיקים. רעננו את הנשימה בעזרת לעיסת עלים ירוקים טריים (נענע/ מנטה/ פטרוזיליה/בזיליקום), הקפידו לשתות מספיק מים לריענון הפה ואם אין ברירה, השתמשו מדי פעם בסוכריות על בסיס צמחי. קבלו עוד טיפ קטן – אל תשכחו לצחצח גם את הלשון במברשת ייעודית. אפשר גם להניח כף נירוסטה לצד מברשת השיניים והלשון ו”להבריש” בעזרתה את הלשון. הנירוסטה סופחת ריחות ותשפר את הבל הפה.

6. להיות טיפוס של “הכל או כלום” – רוב האנשים מסוגלים להחזיק משמעת קיצונית לזמן מוגבל ולאחר מכן, יתקשו להמשיך בה. מה שקורה לרוב הוא שברגע שיוצאים מהמשמעת הקיצונית, אנו עושים מהפך של 180° מעלות בחזרה להרגלים שליליים. אכלת יותר מדי בארוחת חג/ערב חגיגית? זה לא אומר ש”הרסת הכל” (בדיוק כמו שמארוחה אחת עם סלט, לא הפכת לגורו בריאות) ואם כבר אז אפשר ואולי עדיף לזרוק הכל לפח ולאכול מה שמתחשק.

תפסח עליו!

הטיפ שלי: יעדים ריאליים ומטרות ברות השגה הם הדרך להצליח לשמור על אורח חיים בריא לאורך שנים. השתדל תמיד לשאול את עצמך אם מתוך הברירות שעומדות בפנייך, שלפעמים אף אחת מהם לא מצוינת, האם בחרת את הטובה ביותר? הקשיב לתחושות הרעב והשובע שלך ואל תתעלם מהן. חרגת מההרגלים הטובים? ככל שתחזור להרגלים שאה יודע שטובים עבורך מהר יותר, יהיה קל יותר להתאזן. ברוב המקרים, כשלא מעורבת מחלה ברקע, אין מותר ואסור באופן מוחלט וקיצוני.

אז על מה תפסחו מעכשיו? תתחילו בסעיף אחד לפחות ועם התחושה הטובה תוכלו להגיע נקיים וחופשיים. חג חירות שמח!

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן