news08.net/ads.txt

מיזם חדשני: עתיד יצירתי 2 בתיכון עתיד לוד

הפרויקט נותן במה ליצירה מקורית פרי עטם של תלמידי רשת החינוך “עתיד”, המייצגים את מגוון הקשת בחברה הישראלית ומצליח לחבר ביניהם.

עתיד יצירתי 2 בתיכון עתיד לוד

תלמידה ולהקת בנים, הלומדים בתיכונים מרשת החינוך “עתיד” בעיר לוד, כתבו והקליטו שירים העוסקים בנושאים הקשורים למלחמה.

השירים הוקלטו במסגרת מיזם חדשני “עתיד יצירתי 2” ליצירה מקורית רב תרבותית ומופיעים באלבום שנחשף השבוע.

האלבום זמין ביוטיוב ובספוטיפיי. לשירי האלבום לחצו כאן 

 השבוע השיקה רשת החינוך עתיד אלבום שירים ייחודי שכתבו, הלחינו וביצעו תלמידות ותלמידים במסגרת הפרויקט “עתיד יצירתי”.

הפרויקט נותן במה ליצירה מקורית פרי עטם של תלמידי רשת החינוך “עתיד”, המייצגים את מגוון הקשת בחברה הישראלית ומצליח לחבר ביניהם. התלמידים הקליטו את השירים במהלך מלחמת “חרבות ברזל” וחלק משירי האלבום משקפים גם את רוח התקופה.

חלק אחר באלבום מהווה מראת מציאות שגם בעת לחימה ענייני החיים הפשוטים ממשיכים להיות מושא ליצירה וכי יש מי שעדיין בוער בו לכתוב על זהות אישית, אתגרים אישיים, אהבה נכזבת, מרדף להגשמת חלומות, זוגיות רעילה ועד לחשש בעקבות גיוס בן זוג לתפקיד קרבי.

האלבום הופק בסטנדרט מקצועי גבוה במיוחד על ידי אנשי מקצוע מנוסים מתעשיית המוסיקה בארץ בשיתוף “אבן חיים הפקות מוסיקה” וכולל מגוון של שירים בעברית, אנגלית וערבית, כמו גם יצירה אינסטרומנטלית. כחלק מתהליך היצירה פגשו התלמידים את הזמר והיוצר עידן רייכל לסדנה מיוחדת והוא נחשף לשירים שכתבו.

יוסי ממו, מנכ”ל רשת החינוך עתיד:

“אנחנו ברשת החינוך עתיד מאמינים שכל תלמיד הוא עולם ומלואו ויש לו את היכולת להדהים את העולם. מיזם ‘עתיד יצירתי’ נולד מתוך הרצון לתת במה לבני נוער עם כישרון יוצא דופן ולאפשר לבטא את הייחודיות שלהם דרך יצירה. התלמידים בפרויקט מקבלים את כל התמיכה וההדרכה כדי לפתח את הכישרונות שלהם ולפרוח”.

שני שירים של יוצרים מהעיר לוד משתלבים ביצירה המוסיקלית:

She’s A Dreamer” – דארין שיח’ יוסף, “עתיד” דאר אל חיכמה

דארין שיח’ יוסף, זמרת צעירה ומוכשרת עושה את צעדיה הראשונים בעולם המוסיקה, כתבה והקליטה את סינגל הבכורה שלה She’s a Dreamer”. דארין, תלמידת “עתיד” דאר אל חיכמה, מבצעת את השיר בשתי שפות: אנגלית – אליה היא מחוברת כשפת ביטוי מוסיקלית וערבית – שפת האם שלה. שילוב דו לשוני זה, שמייצגת את רב התרבותיות המאפיינת את רשת החינוך “עתיד”, מספרת שהבחירה לכתוב שיר על חלומות – אינה מקרית: לדארין יש חלום גדול והוא להיות מוסיקאית מצליחה בארץ ובחו”ל.

את השיר היא כתבה ביום הולדתה, תוך כדי שהיא מהרהרת בחלומות שלה ובעצם כותבת על עצמה. אבל מעבר לכך, היא שואפת שהשיר יהווה השראה עבור כל נערה שיש לה חלומות, שהוא יעודד אותה להאמין, לשאוף גבוה, לא לפחד מכישלונות ולהרגיש שהיא מסוגלת להגשים את החלומות שלה, בלי קשר למגדר שלה או לחברה אליה היא משתייכת.

“Mine” – הפמליה של טרוויס, מדעים לוד

גיא רגב, הראל מיכאלי, ליעם גבע, קידן ווסיהון

“הפמליה של טרוויס” הוא הרכב בנים חדש בו חברים גיא רגב, הראל מיכאלי, ליעם גבע וקידן ווסיהון מתיכון מדעים “עתיד” לוד. ההרכב ישחרר את סינגל הבכורה שלו “Mine”, שיר פאנק תוסס עם גרוב אנרגטי, אשר מגולל סיפור על אהבת נעורים בין בחור לבחורה, סיפור שלכאורה מצטייר כרגיל ונאיבי, אך בהמשך מתגלה כמערכת יחסים קצת יותר מורכבת.

חברי הלהקה שיתפו שהמוטיבציה ליצירת ההרכב ולכתיבת השיר הייתה מיזם “עתיד יצירתי 2”, אליו הם רצו להתקבל. מיכאלי פנה אל רגב, השמיע לו על הגיטרה את הריף שכבר היה לו ורגב חבר ל-ווסיהון,  כדי לכתוב את הטקסט. בהמשך, הצטרף לשלושה גם גבע, ויחד, הם ישבו לדייק, לשפר, לשפץ – עד שהתוצר היה מספק כדי לגשת ולנסות להתקבל למיזם.

הראל מוסיף: “השיר הזה הוא כמו מרק פאנק עשיר. יש בו חידוש בדמות הסקסופון, קצב תוסס, ריף מוכר, רגש וליריקה, וקו בס חזק שנותן לו את הטעם הייחודי שלו”. הראל גאה בדרך שעשו, ובהזדמנות שניתנה להם והוא מקווה להמשיך ולפתח את הכישרון וגם, אולי, לפגוש את להקת הפאנק רוק הישראלית הטובה ביותר מבחינתו בארץ – מרסדס בנד.

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ עתיד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן