מכבי פתחה את מרפאת “חיבור ראשון” ברחובות

שירות ייחודי של בריאות הנפש במחוז הדרום נפתח ברחובות – מרפאת “חיבור ראשון” לגיל ינקות והגיל הרך

המצב הבטחוני הביא עימו עליה חדה בדרישה לטיפולים במחלקות לבריאות הנפש. הקושי המהותי נוצר מתוך ההסתגלות לחיים בצל הלחימה והתמודדות עם המציאות הלא פשוטה שנכפתה עלינו. מכבי שירותי בריאות שמו דגש על קהל מבוטחים, שבנוסף למצב הבטחוני מתמודד עם מציאות יום יומית לא פשוטה והקימו מערך שירות ייחודי במסגרתו ניתן מענה גם להורים הסובלים מדיכאון לאחר לידה, וחווים קשיים ביצירת הקשר עם התינוק.

במסגרת השירות החדש יתקבלו למרפאה תינוקות וילדים מגילאי לידה עד שש שנים יחד עם הוריהם. במרפאה פועל צוות רב מקצועי מתחומי הפסיכולוגיה, פסיכיאטריה, עבודה סוציאלית וריפוי בעיסוק ומוצעים בו טיפולים משולבים הורה- ילד, טיפולים פרטניים וטיפולים קבוצתיים.

השירות מיועד עבור תינוקות וילדים החווים קשיים רגשיים מגוונים וביניהם חרדות, אילמות סלקטיבית, קשיי התנהגות, קשיים בוויסות הרגשי, הפרעות בקשר הורה- ילד, מצבי פוסט טראומה וקשיי הסתגלות. כמו כן, יינתן מענה להורים ותינוקות החווים קשיים בביסוס הקשר הראשוני לאור מצבים רגשיים של ההורה לאחר הלידה ובמעבר להורות.

בטיפול יושם דגש על טיפול בהורות וטיפול משולב הורה – ילד מתוך הבנה כי הקשר עם ההורה בשנות חייו הראשונות של הילד מהווה הגורם המכונן והמעצב את המשך התפתחותו.

מירי מלכי, מנהלת מרחב רחובות במכבי שירותי בריאות: “אנו במכבי גאים להיות חלוצים בהעלאת המודעות לטיפול בבריאות הנפש של תינוקות והוריהם, ופועלים בכל העת כדי לתת מעטפת טיפולית לכל אורך הדרך. זאת בשורה משמעותית לתושבי רחובות שמביאה איתה ניצנים של שינוי בתחום זה. חשוב לציין, דווקא בימים לא קלים אלו יש לשים לב לקהלים נוספים שזקוקים לסיוע ועזרה ולעשות את מירב כדי לסייע גם להם”.

◼️ לקבוצת חדשות רחובות בווטסאפ לחצו כאן

צילום: מכבי שירותי בריאות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן