news08.net/ads.txt

מכה קשה: זה מה שצפוי לעלות בגורל המלונות בישראל

מכה קשה למלונות בארץ. לאחר שנאלצו לסגור את שעריהם פעם נוספת בסגר השני, זמן קצר לאחר שרק התחילו להתאושש מהשלכות הסגר הראשון, מסתמן שהפתיחה שלהן לא תהיה בקרוב כפי שקיוו שיקרה ברגע שהתחלואה תחל לרדת.

אילת, ים

היום פורסמו השלבים השונים ליציאה מהסגר השני, ועל פי המתווה שהוצג המלונות צפויים להיפתח רק בשלב החמישי – ב-13.12, ביחד עם הצימרים והבריכות. הפתיחה של המלונות מגיעה אחרי פתיחת נתב”ג (שצפוי להיפתח כבר בשבוע הבא), המסעדות והאטרקציות, שיפתחו בשלבים מוקדמים יותר.

כך, לבתי המלון ולעובדים בענף, צפויים עוד כחודשיים מהיום עד שיוכלו לפתוח שערים ולנסות לחזור מחדש לשיגרה ולנסות להתאושש מהמכה הכלכלית הקשה שספגו. שתי שאלות מרכזיות שעולות מההחלטה הזו היא למה לא לפתוח את המלונות ברגע שנתב”ג נפתח, במיוחד אם יהיו אנשים שיגיעו מחו”ל ויהיו צריכים מקום ללון בו. שאלה מהותית יותר היא האם לענף המלונות יש בכלל יכולת להתאושש באמצע דצמבר, תקופה שבה לא הרבה ישראלים יוצאים לחופשות גם ככה.

 

כך פורסם לראשונה ב-mako: “השאלה מי יגיע למלונות באמצע דצמבר היא שאלה מצוינת”, אומר דני ליפמן, מנכ”ל רשת מלונות אטלס, לה מלונות בערים כמו תל אביב ואילת. “מבחינתנו, כרשת מלונות בוטיק אורבאנית, הנשענת בראש ובראשונה על תיירות נכנסת שאלת המפתח היא מתי חוזרת התעופה, דבר שאין לו מענה ברור בתוכנית משרד הבריאות. כל עוד אין אופק בנושא הזה, אין יותר מדי למה לצפות. לצערי, הפתיחה המתוכננת באמצע דצמבר לא טומנת בחובה הבטחה גדולה לענף- מדובר בחודשי החורף, כשאין חגים וחופשות צפויות כדוגמת שבועות והחופש הגדול שסיפקו אוויר לנשימה וייתכן והמצב הכלכלי אף הוא יתן את אותותיו. אנחנו צופים לתנועה דלילה באמצע שבוע ושנראה תפוסות נאות בסופי שבוע. לפיכך, ההיערכות שלנו היא לפתיחה איטית ומדורגת של המלונות”.

ליפמן ממשיך: “היות ורק אתמול בערב התפרסמה התוכנית, אני מעריך שייעשו מאמצים להקל ולהקדים את הפתיחה. כך, למשל, מפתיע היה לראות שבפעימה הנוכחית הפתיחה של המלונות מיועדת להיות שבועיים אחרי פתיחת המסעדות ובתי הקפה בעוד שבפעמים הקודמות פתיחת המלונות קדמה לכך”.

אתמול עודכנו שבכוונת הממשלה לפתוח מחדש את המלונות, ובתנאי שלא תהיה החמרה במספר החולים רק באמצע דצמבר. מדובר על גזר דין מוות לענף התיירות בישראל”, אומר ליאור רביב, מנכ”ל רשת מלונות ישרוטל. “פתיחת המלונות צריכה להיות בדומה לסגר הקודם, הדבר הראשון שיפתח כבר ב-18.10 יחד עם ההקלה בהגבלות הסגר ופתיחת נתב”ג. לא הגיוני שיאפשרו טיסות למדינות אדומות בחו”ל ולא לחופשות בארץ. תיירות זה ענף בעל חשיבות כלכלית, ממנו מתפרנסים מאות אלפי עובדים, הוא חלק בלתי נפרד מהתשתית הלאומית, עובדי ענף המלונות צריכים לחזור לעבודה במהירות האפשרית.

העיר אילת, שסובלת מ-80 אחוזי אבטלה חייבת להיפתח מיידית החל משבוע הבא, מדובר על קריסת המרקם החברתי שיוביל להגירה שלילית מהעיר והפיכתה לעיר רפאים. לא נתפס שממשלת ישראל מוותרת על אילת, ונעשית עצימת עיניים מוחלטת לאסון הלאומי שהולך ומתקרב בצעדי ענק. אנחנו פסע מנקודת אל חזור, בה לא נוכל לשקם את העיר. גם בת חן ישועה, מנכ”לית רשת מלונות מטיילים, מתקשה לקבל את האפשרות שייאלצו לחכות עוד חודשיים: “למרות שתארנו לעצמנו כי התיירות לא תפתח במהרה, עדיין קיבלנו את המתווה בתדהמה”, היא אומרת. “התיירות הכפרית אינה דומה לתיירות רגילה ואני סבורה כי יש לפתח קו תיירותי אחר עבורה. אני יודעת כי המועצות האיזוריות באיזור פועלות להחריג אותה מתיירות מן הזרם המרכזי.

למרות הכל, אנו צופים כי גם באמצע דצמבר, כשיחזירו בתקווה את התיירות, יהיה ביקוש גבוה, כיוון שהתיירות עצמה משתנה. כשעובדים בזום אפשר לעבוד בכל מקום, והישראלים כיום מבקשים לעבוד ממקומות נעימים יותר מאשר הבית, במיוחד כאלה עם ילדים שגם הם לומדים בזום”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן