מכסת פועלי הבניין הירדניים שמועסקים בפרויקטים לבנייה באילת – תגדל

שר השיכון ליו”ר ארגון הקבלנים באשדוד איציק חדד ולנציגת הקבלנים באילת-פנינה בר: אטפל בבקשתכם להגדיל את מכסת פועלי הבניין הירדניים באילת

שר הבינוי והשיכון ויו”ר מטה הדיור, הרב יצחק גולדקנופף נפגש עם ראשי ארגון הקבלנים באשדוד ונציגת הקבלנים באילת – פנינה בר מחברת גני בר, ובמהלכה השר הבטיח לטפל בבקשה להגדיל את מכסת פועלי הבניין הירדניים שמועסקים בפרויקטים לבנייה בעיר.

הפגישה התקיימה בעקבות פנייתו של יו”ר ארגון הקבלנים באשדוד איציק חדד, לקבלת תמיכה וסיוע השר לקידום החלטת ממשלה להגדלת מספר העובדים הירדנים הרשאים לעבוד בענף הבניה באילת מ-150 ל-350. כל זאת במטרה לעמוד במשימה החשובה וההסטורית להכפלת  מספר תושביה של העיר הדרומית, להגדיל בשיעור של ב-50 אחוז את כמות הדירות  ולאפשר הטיפול בתשתיות ובמיזמים נוספים.

כזכור, באילת  קיים מחסור חריף של פועלי בניין בכלל ולעבודות בניין פשוטות בפרט כיוון שבעיר קיים איסור להעסיק פועלי בניין פלשתינים. בנוסף, פועלי בניין  זרים וישראלים, אינם מוכנים לעסוק בעיר בעבודות בנייה פשוטות, למרות השכר הגבוה שעשוי  להגיע ל-1200 שקלים ליום עבודה ואף למעלה מזה.

לאחר קיפאון בבנייה של קרוב ל-20 שנה, אילת נמצאת בתנופת בנייה דרמטית בהיקפי הבניה המתוכננים אשר העיר לא ידעה כמותם זה שנים רבות. במסגרת תוכניות המתאר שלה, עד שנת 2030 מתוכננים להיבנות בעיר 18 אלף  דירות, מה שיכפיל את אוכלוסיית העיר – זאת לצד תוספת של  כשני מיליון מ”ר שטחי תעסוקה, משרדים ומסחר ומיליון מ”ר שטחי תיירות והצורך להתאים את כל התשתיות לתנופת הבנייה המתוכננת.

יחד עם זאת, אסור לשכוח שאילת ממוקמת בנקודה קריטית בתוואי השבר הסורי אפריקני וישנם בעיר יותר מ-1000 בניינים שנבנו לפני שנת 1980 שלא ישרדו במקרה של רעידת אדמה – לכן נולד הצורך לחזקם במסגרת פרויקטים של תמ”א 38 והתחדשות עירונית.

בנוסף מתכננים להיבנות בעיר קרית ספורט שתכלול בין היתר אולם כדורסל עם 5000 מקומות ישיבה ושלושה מגרשי כדורגל – לצד 15 פרויקטים תחבורתיים ביניהם סלילת כביש עוקף אילת.

ראשי הארגון שהשתתפו בפגישה, היו”ר איציק חדד, מנכ”ל הארגון שמעון סיידוף, מנכ”ל הארגון לשעבר שלומי בן עזרי ונציגת הקבלנים באילת פנינה בר מחברת הבניה גני בר,  הסבירו לשר ולעוזריו כי  כל זה לא יכול להיעשות ללא ידיים עובדות.

השר ציין בפגישה כי הוא מודע לבעיה והוסיף כי בכוונתו לטפל מול משרד האוצר, משרד הביטחון ורשות האוכלוסין, בהגדלת מכסת פועלי הבניין הירדניים שיוכלו לעבוד באילת.

שמעון סיידוף, מנכ”ל ארגון הקבלנים באשדוד: “התרשמנו ששר השיכון הרב גולדקנופף רוצה לקדם את הנושא וכולנו תקווה שבקשתנו להגדלת מכסת פועלי הבניין הירדניים מ-150 ל-350, תבוצע בקרוב”.

איציק חדד יו”ר ארגון הקבלנים באשדוד: “אני שבע רצון מכך שהשר הרב גולדקנופף מבין את מצוקת המחסור בפועלי בניין באילת ומצאנו אצלו ואצל עוזריו, אוזן קשבת לבקשתנו”.

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באשדוד לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-נדל”ן, כלכלה ועסקים >> לחצו כאן

צילום: יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן