news08.net/ads.txt

מלול: “לצערנו דור השואה הולך ומתמעט וחלק משורדי השואה חיים מתחת לקו העוני. אסור לזנוח אותם״

“לצערנו דור השואה הולך ומתמעט וחלק משורדי השואה חיים מתחת לקו העוני. אסור לזנוח אותם״, אמר רחמים מלול, ראש עיריית רחובות, הבוקר (חמישי) בדברים שנשא בטקס הזיכרון לשואה ולגבורה באנדרטה להנצחת נספי השואה.

מלול הוסיף: ״ביום הזה חשוב להכריז – לא עוד שואה ולא עוד שתיקה. זהו הפרק הטראגי ביותר בתולדות העם היהודי והפרק החשוך ביותר בתולדות האנושות. יש לזכור ולהזכיר. ללמוד וללמד. לא לשכוח ולא לסלוח. ככל אשר נזכיר ונספר את אימי השואה, את זוועותיה ומות מליוניה – לא נשכח. אסור שהזמן הארוך יאטום את הזיכרון וישכיח את הכאב. עלינו ללמד את תלמידנו – לא עוד. לא עוד נובל כצאן לטבח. לא עוד עם בלי בית. ולמרות הכאב חשוב לספר על מעשי גבורה וחסד שקרו בגיא התופת. מעשים אלו מעידים כי רוחו של עמינו נותרה איתנה, כי נשמר צלם אנוש והערכים ההיסטוריים שמייחדים אותו. שלמה אנגלמן נשא קדיש, והחזן ליאור ניצן נשא את תפילת “אל מלא רחמים”.

בטקס נכחו גם ממלאי מקומו בנצי שרעבי וזהר בלום, סגנו עו”ד יניב מרקוביץ׳, וחברי המועצה עודד עמרם וגיא צור, מנכ”ל העירייה דורון מילברג ובכירים נוספים. תלמידי קריית החינוך למדעים הופיעו וניצול השואה צבי אבן-בר נשא דברים בשם ניצולי השואה תושבי העיר: ״אני עומד פה מאושר וגאה, שאני יכול לשתף אתכם בסיפור חיי שהחל בייאוש ועצב והסתיים בתקומה בישראל. לא תהיה לנו עוד שואה. עם ישראל חי!”. צבי ריגש את השומעים כשסיפר על מסע הישרדותו עם משפחתו שנמשך תשע שנים, המסע שהחל בפולין, וכלל נדודים, מחלות ורעב – עד שהגיע לישראל ובנה בה את חייו ומשפחתו.

ניצול השואה, צבי אבן-בר: "הצפי היה שלא אשרוד"

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן