news08.net/ads.txt

מנכ”ל משרד הבריאות: “אם תיסעו למשפחה, תישארו שם שבועיים”

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, מתראיין לאולפן ynet לאחר שהשרים אישרו בתום ישיבת ממשלה שנמשכה יותר משמונה שעות סגר שיימשך לפחות שלושה שבועות. כמו יתר בכירי משרד הבריאות, פרופ’ לוי נמצא בבידוד לאחר שנכח בישיבה עם האחראי על פעילות הקורונה מול המגזר הערבי, איימן סייף, שנדבק בנגיף.

 

בריאיון הדגיש פרופ’ לוי כי אמנם בתי החולים עדיין לא קורסים, אבל יש עומס עצום. “הגיעה מחלה עד נפש”, אמר והבהיר לאלו שרוצים לעשות את החג אצל משפחותיהם כי “אם מישהו ייסע לפני החג למשפחה, הוא יצטרך ככל הנראה להישאר שם שבועיים. לא נוכל לנסוע להורים במרחק של יציאה מהעיר”.

אם לדוגמה המשפחה שלי מתגוררת מחוץ לעיר שאני גרה, מותר לי לנסוע לשם בערב ראש השנה?
“הגבלות יחולו על 500 מ’ מרחק מקסימלי לתנועה, אלא ליציאות חיוניות כמו לעבודה, לקבל טיפול רפואי וכיוצא בזה. ולכן, הנסיעה בין הערים ונסיעה למרחקים לא תתאפשר בסגר הזה. ביום שישי לפני השעה 14:00 את תצליחי להגיע למשפחה שלך ואת כנראה תצטרכי להישאר שם שבועיים, כי לא תהיה תנועה”.
איך יכול להיות שהמבנים היחידים שמוחרגים הם בתי הכנסת?
“גם בבתי הכנסת, ההחרגה היא כזאת שמרבית המתפללים יתפללו בחוץ, תחת כמובן מתווה של ‘תו סגול’. בבתי הכנסת ייכנסו ויוכנסו אנשים על פי גודלו תוך הבטחת מרחב של 4 מטר סביב אדם. הדבר הזה באמת נדון בכובד ראש עם הרבה דעות והתלבטויות. ועדיין, אנחנו חגי תשרי. עמדתי הייתה שמאות אלפי מתפללים, לא רק אלה שמקיימים מצוות ביום-יום, ירצו להתפלל וחשבנו איך נוכל לתת להם בכל זאת להתפלל תוך נטילת סיכון סביר”.
יש הרבה אנשים שהחשיבות שלהם לחגי תשרי היא הישיבה סביב שולחן המשפחה, ואת זה אתם מונעים. “אין הדבר דומה לכל מה שחווינו בבתי הקפה, במסעדות ובברים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן