מסיבת תחפושות בדרך ליהדות: תלמידי אולפן הגיור האורתודכסי ברחובות חגגו את פורים, בפעם הראשונה בחייהם

05a4dd37-e917-48e2-965f-d71154f7599b|737b4df7-7f30-4e50-befe-27501774c492|1

עשרות תלמידי ‘עמי-יב”ע’, אולפן הגיור האורתודוכסי הגדול בישראל, בראשות הרב חיים דרוקמן, חגגו את מסיבת פורים, לראשונה בחייהם. בדרך להשלמת הגיור ולקראת החג, התקיימה המסיבה הייחודית בליווי תחפושות ופעילויות, לרבות חלוקת משלוחי מנות זה לזה.

“למדנו שבפורים יש מנהג להתחפש”, אמרה אולגה ויניק תלמידת אולפן הגיור “ואני מרגישה שבעוד מספר חודשים אזכה להוריד את המסכות שלבשתי כל חיי ואזכה להתחבר לחלוטין לזהות היהודית, למדינת ישראל, לעם ישראל ולחגי ישראל. בנוסף, למדנו על מצוות נוספות שמקיימים בחג הפורים, בהן מצווה יפה של מתנות לאביונים. זה יפה מאד בעיניי שדווקא בחג שמשדר הרבה שמחה, סעודות גדולות ושתיית יין, לא שוכחים את הנזקקים ואלו שאין להם איך לחגוג”.

אילנה קורץ שלומדת אף היא באולפן הוסיפה: “כל חג חדש שאני זוכה לחגוג ממלא אותי בהתרגשות. כשחגגנו את פורים באולפן היה כל כך שמח ומרגש שהתחלתי לבכות מרוב התרגשות”.

חגיגות פורים במרכז לגיור
חגיגות פורים במרכז לגיור

מנהל אולפן הגיור, כרמי רונן הסביר כי “לרובם המוחלט של התלמידים זו הפעם הראשונה שהם מכירים מקרוב את סיפור המגילה, את משלוחי המנות ולמה בכלל מתחפשים, ולכולם זו הפעם הראשונה בה הם חוגגים את חג הפורים בדרך להצטרף לעם ישראל, אותו עם שהיה מיועד להשמדה לפני למעלה מאלפיים שנה בימי הפורים, וזה מרגש”.
חגיגות פורים במרכז לגיור
חגיגות פורים במרכז לגיור

המנכ”ל נפתלי קנדלר סיכם: “חלק משמעותי מתהליך הגיור הוא החיבור לחגי ישראל ולהיסטוריה היהודית. עם ישראל והא עם בעל היסטוריה משמעותית ביותר. חג הפורים מסמל את החיבור המיוחד לאותה שלשלת דורות עתיקה, לאותה מסורת ארוכת שנים. הגרים שמצטרפים אלינו מצטרפים במלא מובן המילה לעם הזה ולכל מה שההיסטוריה שלו מסמלת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן