news08.net/ads.txt

מעורר השראה | הטבח מאילת שהחליט לבשל אוכל לאנשים תמורת שקל אחד בלבד: “קהילות יכולות לעשות הרבה דברים בלי לחכות לרשויות”

על אף תקופת הקורונה שמקשה על אזרחים רבים להתמודד עם המציאות הקשה, אלי שמאי תושב אילת החליט לקום כל בוקר ולבשל לאנשים רנדומליים: “את המהות הזאת אי אפשר להוציא לחל״ת, הנפש שלנו לא מבינה את זה”.

שמאי בן 56, טבח כמעט 40 שנה ובשנים האחרונות עובד בטרקלין העסקים של דן פנורמה. שמאי מספר כי הסגר הראשון שנכפה עליו, אילצה אותו לשבת בבית ולא לעסוק במקצוע שכה אוהב: “המהות שלי היא לקום כל בוקר ולבשל לאנשים רנדומליים ככל האפשר. את המהות הזאת אי אפשר להוציא לחל״ת , הנפש שלנו לא מבינה את זה”.

בסגר השני, שמאי החליט לנוח מהנטל הכלכלי שפוקד אותנו, תוך כדי שהוא חושב על אנשים רבים שאינם יכולים לכלכל את עצמם מבחינת אוכל. “חשבתי על כל אותם אנשים שפרנסתם נפגעה ואחרים שנמצאים כל היום בבית וחשים חוסר מעש ובדידות עצומה”. שמאי מוסיף: “חשבתי על משהו בסיסי, חשבתי מרק.  מרק הוא בסיס הוא חיים הוא מדבר לכולם, הוא טבעוני הוא לרוב ללא גלוטן, הוא משביע, הוא מנחם, הוא מחמם לבבות והוא גם זול להכנה”.

שמאי לא היסס והכין סירים מלאים במרק והחליט למכור אותם בשקל: “כל מי שמגיע לקחת מרק תורם את חלקו ומבטיח שנוכל להמשיך בזה. נוכחתי לדעת שאילתים אוהבים מרק ומוכנים לשלם עבור מרק טוב כך שמגיעים אליי אנשים שלוקחים מנה או שתיים ותורמים 10 או 20 ש”ח, מה שמאפשר לממן את הבא אחריו שמגיע לקחת שמונה מנות לכל המשפחה ובקושי יכול לגרד שקל או שניים”.

האתגר היחידי ששמאי נתקל לטענתו, הוא נושא ההסברה על הפרויקט: “כדי שאנשים יבינו שזה מתאים לכולם וכשאתה מגיע לקחת מרק אתה עושה את הדבר הנכון, כי זה מאפשר לנו להמשיך לעזור למי שצריך בלי להגדיר אותו בשום צורה תוך שמירה על כבודו. אני מאוד מרוצה, זה תופס תאוצה מאוד מאוד יפה וזה משרת את כל הצדדים. המסר המרכזי שאני רוצה להעביר הוא שקהילות יכולות לעשות הרבה דברים בלי לחכות לרשויות או לטוב ליבם שנדבנים כאלו או אחרים”.

 

לפרטים: 0549064190 אלי שמאי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן