news08.net/ads.txt

מעל עשור של מצויינות רפואית בין-לאומית 

חדשות 08 שפלה ודרום

סורוקה מקבוצת הכללית הוא בית החולים הראשון בארץ שעבר בהצטיינות את מבדק האקרדיטציה זו הפעם החמישית והיחיד שמחזיק בתקן זה 14 שנים ברציפות: הסמכה לתקן איכות ובטיחות בין-לאומי של ה-JCI האמריקני,
בגרסה 7 המתקדמת שלו וכבית חולים אקדמי

בין הנושאים המרכזיים שנבדקו: איכות הטיפול, בטיחות הטיפול וסביבה בטוחה, חינוך רפואי ומחקר הסוקרים הביעו הערכה רבה לעשייה בסורוקה, למחויבות של העובדות והעובדים לאיכות ובטיחות ולתרבות הארגונית הקיימת. הם התרשמו ממגוון רחב של תהליכים שנעשים בבית החולים באופן שוטף, כך למשל בתחום מניעת זיהומים נרכשים לגביו ציינו כי התוכנית בתחום זה היא מהמובילות והחזקות שראו בכל העולם סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית, עבר בהצטיינות יתרה את מבדק האקרדיטציה – מבדק הסמכה פורמלי של הארגון הבין-לאומי Joint Commission International JCI.  מדובר בתו האיכות המחמיר ביותר שניתן לבתי חולים בארץ ובחו”ל, המצביע על מצוינות באיכות ובבטיחות הטיפול הרפואי שניתן בבית החולים. מכיוון שסורוקה הוא בית חולים אקדמי- אוניברסיטאי, הרי שהבדיקה שבוצעה בו היא מהמחמירות ביותר, והוא נמצא בשורה אחת עם בתי החולים הגדולים והמובילים בעולם. במשך שבוע בצעו את המבדק חמישה סוקרים שלכל אחד מהם עשרות שנות ניסיון במערכות בריאות בעולם כולו. עשרות תחומים שונים נבדקו בקפידה רבה בהתאם למודל שפותח ומעודכן באופן שוטף על ידי ה-JCI האמריקני ומבוסס על סטנדרטים בין-לאומיים מחמירים, והמרכז הרפואי נדרש  לעמוד בכ- 1,300 דרישות. המרכז הרפואי סורוקה הוא בית החולים הראשון בישראל שקיבל הסמכה זו בפעם החמישית והיחיד שמחזיק בתקן זה 14 שנים ברציפות. הסמכה משולבת כבית חולים אקדמי ובגרסה 7, שהיא הגרסה המתקדמת ביותר, ובכך ניצב סורוקה בשורה הראשונה של עמידה בסטנדרט עולמי עם בתי החולים האיכותיים ביותר בעולם.

מבדק האקרדיטציה מתבסס על רשימה ארוכה של סטנדרטים בחלוקה לשלושה נושאים עיקריים:

  • סטנדרטים קליניים הנוגעים לטיפול עצמו, וביניהם יעדי בטיחות בין-לאומיים, אופן הערכת המטופל והטיפול בו, הדרכת המטופל ומשפחתו, הרדמה וטיפול ניתוחי  וניהול הטיפול התרופתי
  • סטנדרטים ניהוליים  הנוגעים להתנהלות בית החולים כמוסד רפואי, וביניהם מניעת זיהומים, תהליכי שיפור איכות ובטיחות, גיוס והכשרת עובדים, ניהול תשתיות ותחזוקה וניהול המידע
  • סטנדרטים כבית חולים אקדמי הנוגעים לחינוך רפואי ומחקר. כבית חולים אקדמי נבדק סורוקה בנושא שיתוף הפעולה עם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון, ובכלל זה, אופן קביעת תכנית הוראה, מינוי  מרצים, קידום אקדמי של רופאים, הערכת סטודנטים לרפואה במחלקות ושביעות רצון סטודנטים ומתמחים מההתנסויות הקליניות ומההתמחות בבית החולים.

הסוקרים התרשמו, בין השאר, מתחום מניעת הזיהומים בבית החולים וציינו כי התוכנית בסורוקה בתחום זה היא מהמובילות והחזקות שראו בכל העולם.

ד”ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי:

“שבוע המבדק הוא סיכום של תקופה ארוכה ושל עבודה מאומצת ויומיומית, של תרבות ארגונית שבמרכזה השליחות שלנו לקידום בריאות תושבי הנגב באופן האיכותי והבטוח ביותר עבורם

הסוקרים, שהם אנשי מקצוע עם עשרות שנות ניסיון במערכות בריאות בעולם ומאות מבדקים בבתי חולים בעולם התרשמו מאיכות ומבטיחות הטיפול וציינו שקיבלו השראה מהעבודה שמתבצעת בסורוקה. הם הדגישו שניכרת האכפתיות העצומה של העובדים הן כלפי המטופלים והן כלפי עמיתיהם. התמלאתי בגאווה על כך שאני עומד בראש צוות עובדים כה מיומן ומסור”.

ד”ר קודש מוסיף: “עובדי סורוקה כולם מביאים את בית החולים למקום שבו המטופל יכול להרגיש בטוח במוסד הרפואי שהוא נמצא בו ובצוות שמטפל בו. תוצאות המבדק מהוות נדבך נוסף בהיותו של סורוקה מרכז רפואי מוביל בישראל. אנחנו בסורוקה, כולנו יחד כצוות, מחויבים לשמור על ההישג, למנף את האיכות של אנשי סורוקה  כדי שתושבי הנגב ימשיכו להרגיש בטוח”.

לאה כהן, מנהלת הסיעוד בסורוקה: “זו הפעם החמישית שבה סורוקה עובר את המבדק בהצטיינות. מדובר בציון דרך עבורנו ועבור מטופלינו. בעולם שבו אנו פועלים, הצלחתו של ארגון בריאות מוביל מושתתת על היסודות של איכות ובטיחות המטופל. בשיתוף פעולה מדהים של שדרת הניהול של סורוקה ושל כל העובדים שעשו לילות כימים, עברנו את המבדק בהצלחה יתרה”.

ירדן נבו, משנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה: ” העובדה שכבר למעלה מעשור בית החולים עובר בהצלחה רבה את מבדק האקרדיטציה מעידה על שמירה ועמידה בסטנדרטים מחמירים וברמה בינלאומית. תהליך האקרדיטציה, תוך הטמעת תהליכים חוצי בית חולים, הביא לשינוי בתרבות הארגון: כולנו מדברים בשפה זהה ופועלים על פי אמות מידה מקצועיות ומדידות שמביאות לשיפור מתמיד. עובדי סורוקה הפכו את האיכות והבטיחות לדרך חיים “.

מסכמת ד”ר אורלי וויינשטיין, סמנכ”לית וראש חטיבת בתי חולים בכללית: “בית החולים סורוקה מוביל מזה שנים את קבלת תו התקן של ארגון ה JCI.. קבלת תו התקן המכובד והחשוב בפעם החמישית מהווה עוד עדות לרמתו המקצועית הגבוהה של בית החולים ולטיפול האיכותי, הבטוח והמתקדם שהוא מעניק כבית חולים-על לכמיליון תושבים”.

סורוקה  מרכז רפואי הוא אחד מ־14 בתי החולים של כללית בכל רחבי הארץ. הכללית היא ארגון הבריאות המוביל בישראל והשני בגודלו בעולם המשרת למעלה מ־4 מיליון לקוחות (54% מכלל המבוטחים בישראל) ב־1,300 מרפאות ומכונים. נוסף על בתי החולים עומדים לרשות כלל הציבור גם השירותים הבאים: רשת כללית סמייל לרפואת שיניים, רשת כללית רפואה משלימה, כללית אסתטיקה וכללית אישית להזמנת שירותים עד הבית. אתר האינטרנט (clalit.co.il) ומוקד השירות הטלפוני 2700 * עומדים לרשות הציבור 24 שעות ביממה למתן מענה לנושאי בריאות ולמידע כללי.

 

צילום: דוברות סורוקה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן