news08.net/ads.txt

מרגישה גוש בשד? אלו הדברים שאת חייבת לעשות עכשיו

אחד הפחדים הגדולים של כל בחורה צעירה או אישה מבוגרת, הוא לגלות גוש בשד. במקרים רבים יתגלה שזה שום דבר, אך הנתונים מלמדים שעל פי הערכות קרוב ל-5000 נשים בשנה מתמודדות עם סרטן שד, רוב גדול מתוכן מתמודד עם סרטן שד חודרני, אחרות מתמודדות עם סרטן שד ממוקד.

גם אם אישה מגלה גוש בשד, זה לא אומר שהיא לא יכולה להתמודד עם זה ולטפל במצב. לשם כך עליה לפעול בהקדם ולבצע את כל שלבי הטיפול, על מנת לעשות כל מה שנדרש בשביל להחלים מהמחלה. כמו במקרים רבים אחרים, ככל שהאבחון מתבצע מהר יותר, כך נכנסים לתוכנית טיפול, ואפשר להתמודד עם המחלה בצורה אופטימאלית.

השלב הראשון – בדיקות אצל רופא

לפני שנסביר מה בדיוק כולל שלב זה, חשוב להבהיר שתי נקודות. ראשית, כל נערה צעירה, בחורה או אישה מבוגרת, צריכה לבדוק את עצמה מעת לעת באופן עצמאי. היא לא צריכה ללכת לרופא בהכרח בשביל לבצע את הבדיקה הראשונית. מספיק אם היא תבחן בעזרת מישוש האם יש לה גוש. במידה וכן, היא יכולה לפנות מיד לרופא.

שנית, המדינה מציעה לכל אישה מעל גיל 50 לעשות ממוגרפיה לפחות פעם בשנתיים. כאשר נשים שמגיעות ממשפחות שיש בהן היסטוריה של סרטן שד, מומלץ שיבצעו את הבדיקה עוד לפני גיל 50.

בדיקה אצל רופא תאפשר לאשש או להפריך את החשש לסרטן שד. הוא יבצע בדיקה יותר מקיפה וכמובן, בהתאם לאבחון שלו הוא יחליט לאן לשלוח את המטופלת לצורך המשך הטיפול.

סביר להניח שהוא ירצה לבחון את המצב באמצעות ממצאים איכותיים. לשם כך, הוא ישלח אותה לבצע בדיקת אולטרסאונד שד

. בדיקה זו מאפשרת לראות מה מתרחש בתוך השד, מבלי לבצע פעולה פולשנית וכן מבלי לסכן את הנבדקת בחשיפה לקרינה. בדיקת אולטרסאונד מספקת צילומים ברזולוציה מאוד גבוהה ואיכותית, אפשר לראות בדיוק את רקמות השד, וכמובן אם יש בו גושים ובאיזה גודל.

בדיקת אולטרסאונד שד, מתבצעת על פי סולם ערכים, 1 עד 3 זה ציון נמוך, כלומר אין ממצאים או שיש והם שפירים. ערכים של 4-5, המשמעות היא שיש ממצאים וצריך לבצע בדיקת ביופסיה.

ככל שעושים את הבדיקה מוקדם יותר, כך יהיה קל יותר לחשוף האם אכן מדובר בסרטן או לא. לכן יש לקבוע תור בהקדם ולא לחכות. לשם כך, מומלץ לפנות אל מכון 360 מעלות שיא, בשביל לקבוע תור לבדיקת אולטרסאונד שד פרטית, וליהנות מתור תוך 12 עד 72 שעות וכן לקבל את תוצאות הבדיקה במהירות.

אחרי שמקבלים את תוצאות הבדיקה, יש לפנות לרופא על מנת שיבחן אותן, יראה במה מדובר ויחליט כיצד לנהוג. ייתכן שאין שום דבר ואז אפשר להמשיך בשגרת החיים כרגיל, במידה והוא חושד שיש משהו, אז הוא יבצע בדיקת ביופסיה (נוטלים דגימה של רקמה לצורך בדיקה מיקרוסקופית) וכך אפשר לזהות האם מדובר בגוש שפיר או ממאיר.

אחרי שהרופא יקבל את כל הממצאים, הן של בדיקת אולטרסאונד  שד והן בדיקות ביופסיה, הוא יוכל החליט כיצד לתכנן את המשך הטיפול, מה בדיוק צריך לעשות, באיזו תדירות, באיזה סדר ועוד. המשך הטיפול יכול לכלול היבטים הורמונאליים, ביולוגיים, כימותרפיים ועוד. הכל כמובן תלוי בשאלת התקדמות המחלה, האם וכיצד ניתן לעצור אותה ולהסיר לגמרי את הגוש וגרורותיו.

חשוב להדגיש פה שוב, עד כמה זה מהותי לאבחן את המצב בהקדם ולא לחכות. זה אומר, שיש צורך לבצע בדיקות באופן עצמאי וכן באמצעות רופא, וכאמור יש צורך לפנות אל בדיקת אולטרסאונד שד זמן קצר אחרי שמקבלים הפנייה מרופא. אסור לחכות עם זה, מאחר וככל שממתינים, המחלה יכולה להתגבר, ואז יהיה קשה מאוד לטפל בה. היא יכולה להשפיע על שגרת החיים, וכידוע, אף להוביל למצב בו יהיה צורך לכרות את השד הנגוע.

כאמור, אפשר לקבל תור לבדיקת אולטרסאונד פרטי תוך 12 עד 72 שעות, אם מבצעים אותה באופן פרטי דרך מכון 360 מעלות שיא. צוות המקום ידאג לספק לכל נבדקת תור בהקדם עם שירות צמוד, על מנת שתוכל לבצע את הבדיקה, לקבל את התוצאות ולגשת איתן לרופא שלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן