מרגש: במסגרת פרויקט “לכל נופל יש שם” הוענקו עשרה ספרי זיכרון למשפחות שכולות

טקס הענקת ספרי נופלים למשפחות השכולות התקיים בבית יד לבנים ובמסגרתו הוענקו 10 ספרי זיכרון למשפחות נופלים כחלק מהפרויקט “לכל נופל יש שם”. את המעמד כיבדו ראש עיריית רחובות, רחמים מלול; ממלא מקומו, בן ציון שרעבי; סמנכ”ל נכסים וביטוחים, חנניה קורש; רכז בתי יד לבנים במחוז מרכז, ירון ביסקינד; יו”ר יד לבנים המקומי, יוסקה וורבר, חברי הנהלת הסניף, מתנדבי יד לבנים ותלמידי בתי הספר קריית החינוך ‘דה שליט’ ב’ וקריית החינוך למדעים’.

“האירוע הזה מיוחד במינו, מכיוון שמצד אחד הוא מרגש מאד, מעציב, ומצד שני הוא משמח”, אמר מלול, “אנו נוטים לחשוב לפעמים שהשכול עובר, שהזמן מרפא את הפצעים, אך כולנו, ובמיוחד אתם, יודעים שזה לא כך ושהצלקות לא באמת מגלידות. כדי לשתף פעולה עם כתיבת הספרים צריך תעצומות נפש גדולות וכאן ההערכה הגדולה לפרויקט הזה, שכולו כאב מצד אחד, הנצחה מן הצד השני והוא נושא עמו המון גאווה וכבוד”.

אירוע מרגש (צילום: דוברות עיריית רחובות)
אירוע מרגש (צילום: דוברות עיריית רחובות)

מנהלת בית יד לבנים ברחובות, שיפרה כהן הוסיפה: “הנצחת הנופלים נוגעת בנימיו הרגישים והכואבים של השכול, והיא ביטוי נעלה של הרצון והצורך לשמר את הזיכרון שבלעדיו לא ניתן לשוב לחיים. אנדרטה, שיר שהולחן, ספר – הם הביטויים המוחשיים של ההנצחה. הנצחת הנופלים בני העיר רחובות, משמעותה הושטת יד מאמצת ומחזקת למשפחה, לאלמנה, לאח, לאחות ולילדים, ונועדה לתת לכם את ההרגשה כי יש לכם את המקום המחבק והעוטף להניח בו את הראש. ספר ההנצחה של בן שנפל הוא זיכרון יומיומי של יקירכם. הוא היה, הוא פעל, הוא לחם, הוא נפל, אך הוא חי, באמצעות הספר. נתברכנו בראש עיר אשר לוקח את הבית הזה באופן אישי ומסייע לנו ככל יכולתו”.
רחמים מלול עם משפחות הנופלים באירוע המרגש (צילום: דוברות עיריית רחובות)
רחמים מלול עם משפחות הנופלים באירוע המרגש (צילום: דוברות עיריית רחובות)

סיפוריהם של הנופלים הונצחו במהלך הערב על ידי שרון איתן ושחר גולן, בליווי מצגת ותמונות והוענקו כאמור הספרים למשפחות השכולות לזכרם של הנופלים: יעקב טוכמן ז”ל, מוט’קה בורגין ז”ל, שלום חזיזה ז”ל, יצחק פנסו ז”ל, יצחק סגל ז”ל, יוסף (ספי) פרי ז”ל, דוד אקיאן ז”ל, אריה (אריק) כץ ז”ל, ניסים (ניסו) כהן ז”ל ומשה קטיעי ז”ל.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של “רחובות היום” מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן