מרכז למשפחה רמלה למען משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים

מרכז למשפחה בעיר רמלה עובד בשגרה ובחירום על מנת לאפשר מרחב בטוח של פעילויות עבור בני המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים

 

מרכז למשפחה בעיר רמלה

עובד בשגרה ובחירום על מנת לאפשר מרחב בטוח של פעילויות עבור בני המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. המרכז פועל בשיתוף עם הורי צמי”ד, אקי”ם, אגפי העירייה השונים ברשות ושירותים קהילתיים וחינוכיים נוספים.

מיד עם פרוץ המלחמה הבינו ב”מרכז למשפחה” יחד עם ההורים הפעילים  והגורמים השונים ברשות ובקהילה כי משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים נמצאות בקושי משמעותי וייחודי, שכן המורכבות התמידית שלהם בהתמודדות עם יקיריהם, צמחה דרמטית בחודש האחרון בשל המצב הבטחוני.

העירייה הקצתה משאבים ומרחב פעולה מתאים לקידום העשייה, ובהתאם הוחלט לייצר מגוון פעילויות שתכליתן להעניק הן להורים והן לילדים ולאחיהם פסק זמן ואוויר לנשימה, וכך לצד שעת סיפור שמחה ומרתקת עם ׳עולם הסיפורים של הלן׳ שכללה בין השאר סיפורים אהובים ומרתקים, מתנדב שהגיע כדי להפעיל פעילות ספורט עבור האחים והילדים בגילי בית ספר, וכן ליצנית רפואית שהגיעה בהתנדבות לפעילות בלונים ומופע שמח במיוחד לכל המשפחה עם ׳מיק המצחיק׳, כאשר כלל הפעילויות התקיימו בצמוד למרחב מוגן בפעלטון החדש הפועל בסמוך לבית ספר ׳מגשימים׳ המופעל ע”י קרן רמלה .

בנוסף לפעילות ההפגתית הענפה, כבר ביום הראשון ללחימה נפתח חמ״ל באפליקציית ׳ווטסאפ׳ על מנת לחבר בין הצורך של המגויסות ושל אימהות נוספות לשעת הפגה עם מתנדבים המעוניינים להגיע לבתיהם של משפחות עם תיק פעילות לפרק זמן של שעתיים עם הילדים בבית, המיזם רשם הצלחה מרשימה כאשר בתוך פרק זמן קצר נרתמו מעל 50 משפחות עם כ-15 מתנדבים, ביניהם מלגאים, שינשינים, בני נוער, ומתנדבים מחמ”ל ההתנדבות.

בנוסף על מנת שכל המשפחות הרשומות למרכז יוכלו ליהנות יחד עם ילדיהם בביתם, חולקו 600 ערכות שימושיות למצב מלחמה מתמשך ובהן בין השאר משחק משפחתי המאפשר שיח רגשי, וכן מגוון פעילויות המתאימות למגוון גילים ומגוון רמות תפקוד. הערכות הגיעו עד לפתח דלתם של המשפחות ע”י הורי צמי”ד, עובדי העירייה והאגף לשירותים חברתיים.

מהשבוע הראשון ללחימה, מידי יום שלישי ישנה אפשרות למפגש בזום לכלל הורי המרכז יחד עם שרון זוהר, פסיכוטרפיסט – המעניק ׳כלים׳ להתמודדות עם הילדים והאחים בבית בעת המלחמה, קבוצה שממשיכה להיפגש מדי שבוע ובה עולים דרכי פעולה להתמודדות עם התנהגות מאתגרת.

לאור הביקוש החל מהשבוע יועבר המפגש לבית אקי”ם. בנוסף, ובשיתוף פעולה עם קבוצת שינשינים של המרכז למשפחה נפתחה פעילות שבועית בקמפוס נבון  עבור אחים לילדים עם צרכים מיוחדים כחלק מפרויקט “הכי אחי” שמטרתה מתן מקום לשיח והעצמה של הילדים.

ליטל שוקרון, מנהלת מרכז למשפחה ברמלה: ״שמחים לתת מענה למשפחות שבאמת זקוקות לכך בתקופה קשה ומורכבת אותה כולנו חווים”.

מיכל חיו לוי, רכזת משאבים ולמתנדבים של המרכז הוסיפה: “פעילות זו לא יכלה לצאת לפועל בלעדי השותפים בעשייה המבורכת – האגפים השונים מטעם עירית רמלה עובדי אגף הרווחה,

צוות המרכז למשפחה, צוות מוגבלויות, צוות משאבי קהילה ואגף ספורט וארועים, ‘קרן רמלה’  ותודה מיוחדת לכלל המתנדבים ולהורים הפעילים ולקבוצת הורי צמי”ד. תודה לגילי סבא יו”ר הורי צמי”ד שליוותה ומלווה תהליכים עם המרכז בכל עת.”

המרכז הינו מרכז עירוני ומופנה לכלל קהילת המשפחות עם ילדים ובוגרים עם מוגבלות : אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, לקות חושית או פיסית. על מנת להצטרף למרכז ניתן לפנות בווטסאפ למספר: 054-7412047.

◼️ לקבוצת חדשות רמלה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית רמלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן