news08.net/ads.txt

משבר הקורונה | הנחיות כלליות לבתי אוכל

ילד אוכל

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, ולצערנו הצליח לנדוד גם אל ישראל. ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות נערך לכל תרחיש ומבקש מכל בתי האוכל להיערך גם כן;

 אטליזים, וכל בית עסק העוסק במזון, מתבקש להתנהל בהתאם להנחיות הכלליות לבתי האוכל כדי למנוע את ההתפשטות ואת ההידבקות בנגיף הקורונה.

נגיפי הקורונה הינם משפחת נגיפים גדולה הגורמים למחלות בבעלי חיים, ועלולים לגרום לתחלואה גם בבני האדם. במהלך דצמבר 2019 עבר הנגיף מבעלי החיים לאדם, והחל להתפשט על ידי העברתו מאדם לאדם. ב-30.01.2020 הכריז ארגון הבריאות העולמי על התפרצות הנגיף כאירוע חירום בבריאות הציבור, והעלה את הערכת הסיכון העולמית לרמה הגבוהה ביותר בשל התפשטות נגיף הקורנה, שכינויו COVID-19.

בישראל, כמו בשאר העולם,  החל הנגיף לעבור מאדם לאדם כאשר הוא מופרש מדרכי הנשימה של אדם חולה, בעיקר בעת עיטוש או שיעול. הטיפות הניתזות יכולות להגיע אל דרכי הנשימה של אנשים בקרבת מקום או לנחות על משטחים. אנשים, אשר זמן קצר לאחר מכן, ייגעו במשטחים אלה ובהמשך ייגעו בפה, באף או בעיניים שלהם עלולים להידבק. שיטת ההדבקה נכונה גם למזון.

יו”ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות אבי צרפתי: “בשלב זה לא דווח על הדבקה ממזון או מסחורות. ובכל זאת, יש להיערך ולנהוג בהתאם להנחיות הבסיסיות של משרד הבריאות לשמירה מנגיף הקורונה. אנו קוראים לכל בעלי העסקים להקפיד על ניקיון, היגיינה ומניעת הדבקה. בתי העסק בתחום ההסעדה והמזון מחויבים לשמור על בריאותם של הצרכנים המבקרים בשטחם”.

הנחיות כלליות והתנהלות בבתי האוכל:

  • יש להקפיד על רמת היגיינה גבוהה ביותר, ניקוי ויטרינות ומשטחים אחרים בתדירות גבוהה וחיטוי עם תרסיס על בסיס אלכוהול 70% או חומרים ייעודיים אחרים.
  • כל המוצרים הנמכרים שאינם ארוזים ימצאו מאחורי מגן עיטוש – ויטרינה או וילון ניילון חסין.
  • צוות עובדי המטבח וההגשה: יקפידו על היגיינה אישית גבוהה הכוללת שטיפת ידיים יסודית במים חמים וסבון בתדירות גבוה ככל האפשר. בכניסתם למשמרת, בחזרה מהשירותים, הפסקה או מגע עם ציוד מלוכלך.
  • יש להקפיד על שיעול ועיטוש למרפק או למטפחת חד פעמית ומיד לאחר מכן השליכו אותה לפח.
  • שימוש בכפפות בזמן מגע ישיר עם מזון.
  • יש להימנע מלחיצת ידיים עם אנשים אחרים.
  • יש להדיח את כלי ההגשה (צלחות, כוסות וסכו”ם) למשך שתי דקות לפחות בטמפרטורה של 70 מעלות צלזיוס לפחות.
  • הברקת כלי הניגוב תעשה רק עם נייר חד פעמי.

עוד הוסיף ד”ר צרפתי: “עובדי מטבח והגשה חולים או אלו הנדרשים לשהות בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות – חל עליהם איסור להגיע לעבודה עד החלמה מלאה או סיום תקופת הבידוד. הקלת ראש בהוראות משרד הבריאות ובהנחיות השירותים הווטרינרים עלולה לגרום להמשך העברת הנגיף ולהידבקות. נהגו באחריות למען הבריאות של כולנו”.

(צילום: אלירן אביטל, עיריית רחובות)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן