news08.net/ads.txt

משבר מעונות היום המפוקחים והמטפלות | “במצב הקיים לא נפתח את שנת הלימודים”

פורום מעונות היום המפוקחים והמטפלות קיימו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים דחופה בעקבות מסקנות ועדת המחירים שמשמעותן העלאת שכר המטפלות בעשרות בודדות של שקלים והטלת מלוא העלויות על ההורים.

מעונות היום נמצאים כיום במשבר הגדול ביותר מאז קום המדינה של החינוך לגיל הרך. המעונות סובלים ממחסור של מאות עובדות בעקבות השכר הנמוך, יש צפיפות רבה ונטישה של מטפלות את המערכת. המצב החמור הוביל לסגירת מאות כיתות מעון בשנה החולפת בכל רחבי הארץ. לאחר שועדת המחירים הפקירה את ההורים והמטפלות הכריזו, ראשי מעונות היום והמטפלות מחנכות, במסיבת העיתונאים כי במצב הקיים לא תפתח שנת הלימודים ל-100 אלף פעוטות מנעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות, ינבוע, בית יעקב, אמילי, החברה למתנ״סים וחלמיש המפעילים כ-1500 מעונות יום מפוקחים ברחבי הארץ.

מנכ״ל נאות מרגלית ויו״ר פורום מעונות היום ליאור גבאי: ״מדינת ישראל הפקירה את החינוך לגיל הרך. העברת המעונות למשרד החינוך לא השיגה הישגים ולא שידרגה את מעמד המטפלות. יש לנו שיח של חירשים עם משרד החינוך ולא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה״.

יו״ר נעמת חגית פאר: ״מעונות היום הוקמו על מנת לאפשר להורים לצאת להתפרנס ולתת חינוך הולם לילדים שלהם. 120 אלף משפחות שמחנכות את הפעוטות שלהם אצלנו ב-1 בספטמבר ישארו ללא פתרון. ועדת המחירים שהתכנסה לאחר מאבק ארוך שלנו הציעה פלסטרון שמכניס אצבע בעיניים של ההורים. התרענו שוב ושוב על מצוקה קריטית של כח אדם. אין לנו יכולות במצב הזה להפעיל את מעונות היום. כל יום עשרות הורים מקבלים עוד הודעה על כיתות ומעונות שנסגרים. שר האוצר, תגיע לפתור את המשבר לפני תחילת שנת הלימודים״.

יו״ר תנועת אמונה ליאורה מינקה: ״ועדת הסל הציעה פתרונות הזויים שלא מתכתבים עם המציאות. נסגרו השנה מאות כיתות ומאות כיתות נוספות נסגרות בימים אלה. לעשרת אלפים ילדים לא נשאר מקומות במעונות היום בגלל מצוקת כח האדם. זו מציאות בלתי נסבלת. הגיע הזמן לשלם את השכר הראוי למחנכות-מטפלות – עם עבודת קודש לא מסיימים את החודש. אנו דורשים להשוות את השוואת שכר המחנכות לשכר הסייעות בגני הילדים. מדובר בפער של כ-1500 שקלים. מדברים על יוקר המחייה ובסוף מטילים את הנטל הכלכלי על הזוגות הצעירים״.

מנכ״לית ויצו מירה מינס: ״ילד לא נולד בגיל שלוש, אני לא מאמינה שצריך להסביר את זה שוב ושוב לממשלת ישראל. אנחנו מתביישות לומר שממשלת ישראל לא פותרת את המשבר. כל ההבטחות להעלאת שכר המחנכות לא קוימו. חינוך לגיל הרך זו לא מותרות, זו חובת המדינה. אנו דורשים את העלאת שכר המחנכות-מטפלות בעשרים אחוז״.

מנכ״לית נשי חירות יעל שמרגד: ״אין לנו מטפלות ואנחנו נאלצים לסגור כיתות. הבטחות של שנים ארוכות לא קויימו. צריך להציל את הגיל הרך ולמנוע את הפגיעה בהורים״.

יו״ר חלמיש שלום נגר: ״במציאות הנוכחית אין לנו אפשרות לפתוח את שנת הלימודים הבאה״.

מנכ״לית רשת אמילי זוהר ביבס: ״שר האוצר חייב לבוא לשבת איתנו כאן ועכשיו. לא נאפשר את המשך קריסת מעונות היום״.

הצטרפו לחדשות בוואטסאפ
>> https://bit.ly/3tDXNhB

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן