news08.net/ads.txt

“משפט דרייפוס של המאה ה-21” | משפט נתניהו יוצא לדרך

משפטו של ראש הממשלה יחל היום (ראשון) ב-15:00 בבית המשפט המחוזי בירושלים. לאחר שנדחתה בקשתו שלא להגיע לאולם, יתייצב נתניהו מול הרכב השופטים לדיון שבו יוקרא בפניו כתב אישום על שלושה סעיפים פליליים – שוחד, מרמה והפרת אמונים. אזרחים רבים במדינה נוקטים הבוקר עמדה – בעד או נגד העמדת נתניהו לדין – בהפגנות ומיצגים ברחבי המדינה.

קרדיט צילום, רענן כהן

פעילי התנועה לאיכות השלטון תלו הבוקר שלטי מחאה על גשרים בכביש איילון, ועליהם הכיתוב: “ראש ממשלה על ספסל הנאשמים – ישראל מתביישת”. בדף הפייסבוק של התנועה נכתב כי מדובר ביום קשה. גם פעילי “יש עתיד” יצאו הבוקר להפגין נגד נתניהו, ומחאת “הדגלים השחורים” תתכנס מחוץ למעון בית רה”מ בבלפור.

אביעד ויסולי, יו”ר נאמני ארץ ישראל בליכוד: “בית המשפט המחוזי בירושלים, בהרכב השופטים רבקה פרידמן פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם סירב להתיר שידור ישיר של הדיון הראשון בתיק נתניהו ביום 24.5.20. במקום זה קבעו השופטים כי הדיון יועבר בטלוויזיה במעגל סגור לאולמות אחרים בבית המשפט המחוזי בירושלים (רח’ צלאח א-דין 40, בבניין שממול לפרקליטות המדינה) בהם יצפו כל מי שמבקש לראות את הדיון.
בקשה נוספת שהגישו העיתונאים אברהם בלוך, אלי ציפורי וקבוצת נאמני ארץ ישראל בליכוד (גילוי נאות – הח”מ מייצג אותם) לצלם את הדיון כדי לשדרו מאוחר יותר, נדחתה בהחלטה הבאה: “בהחלטה מיום 10.5.2020 נקבע כי הדיון יוקרן בטלוויזיה במעגל סגור באולמות נוספים, וכי הדיון “לא יצולם”. ” כיצד ניתן להקרין את הדיון בטלוויזיה במעגל סגור מבלי לצלם אותו? זה ה”סוד” של השופטים הנכבדים.
העיתונאים וחברי הליכוד לא התעצלו והגישו ערעור לבית המשפט העליון, בהתאם לזכות ערעור הקבועה בחוק בתי המשפט על החלטות כאלה. בכתב הערעור נכתב בין השאר:
“לכאורה יכול כל אדם לצלם את מסך ה”טלוויזיה במעגל סגור” שתשודר בכל מקרה, ואף לפרסם צילומים אלה לציבור. משמע, ניתן לפרסם את דיוני בית המשפט מלבד “בשידור ישיר”. ”
עוד צוין בערעור כי “רבים סבורים כי המשפט הפלילי בביהמ”ש קמא הינו משפט היסטורי, הדומה מאד, בהיבטים רבים, למשפט דרייפוס מסוף המאה ה – 19 .לא זה המקום לדון האם דעות אלה הן “נכונות” או “בלתי נכונות”, כי לכל אדם עומדת הזכות לחופש המחשבה והביטוי. ואולם – היעלה על הדעת כי משפט פוליטי המתנהל בתחילת העשור השלישי של המאה ה – 21 ,יתועד כמו משפט שהתנהל בסוף המאה ה – 19 ?העולם לא התקדם ב – 200 שנה האחרונות? בתי המשפט עדיין מתנהלים כמו לפני 200 שנה? כזכור, גם משפט דרייפוס התנהל בדלתיים סגורות…”
הערעור הועבר לשופט גרוסקופף. לפי חוק סדר הדין הפלילי הוא היה צריך לקבוע דיון בערעור במעמד הצדדים. ואולם, השופט החליט בתוך כשעתיים מרגע הגשת הערעור לדחות את הערעור ללא דיון וללא הנמקה. למה? ככה.
מאחר והשופטים החליטו למהל את תיק נתניהו כמו את משפט דרייפוס, אז מי שרוצה לראות את הדיון בו להגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים ביום ראשון בשעה 15:00 ולראות כיצד השופטים משפילים את ראש הממשלה בדיון ש”לא יצולם”, עאלק”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן