news08.net/ads.txt

משרד הבריאות מזהיר מתוספי התזונה האלה

ממשרד הבריאות ביפן התקבל דיווח על חשש לקשר אפשרי בין צריכת תוספי התזונה לחמישה מקרי מוות ולכ-100 מקרי אשפוז של צרכנים ביפן שסבלו מפגיעה בכליות לאחר שימוש במוצרים

משרד הבריאות מזהיר את הציבור משימוש בתוספי תזונה המיוצרים ע”י חברת Kobayashi Pharmaceutical שמכילים את הרכיב Red yeast rice (אורז שהותסס ע”י שמר), זאת בעקבות דיווח ממשרד הבריאות ביפן על חשש לקשר אפשרי בין צריכת תוספי התזונה לחמישה מקרי מוות ולכ-100 מקרי אשפוז של צרכנים ביפן שסבלו מפגיעה בכליות לאחר שימוש במוצרים. לפי הדיווח, מבוצע ביפן הליך של החזרה יזומה (recall) של המוצרים.

רכיב ה-red yeast rice שנמצא בתוספי התזונה האמורים לא מאושר לשימוש בתוספי תזונה בישראל ועל כן, הוא לא מצוי בדרכי השיווק החוקיות.

עם זאת, מבקש המשרד לעדכן את הציבור על החשש לקשר אפשרי בין האירועים ביפן לבין צריכת הרכיב האמור בתוספי התזונה. במשרד הבריאות לא התקבלו דיווחים על אנשים שרכשו את תוספי התזונה מהאתרים השונים או שנזקקו לטיפול רפואי לאחר צריכתם.

יש לציין כי לצורך יבוא מסחרי של תוספי תזונה לישראל נדרש אישור מוקדם משירות המזון הארצי במשרד הבריאות.

במסגרת הגשת הבקשה לאישור, נדרש היבואן להמציא סימוכין לבטיחות המוצר ולעמידתו בדרישות חקיקת המזון.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – צרכנות ומבצעים: מה חדש על המדף? מה יורד מהמדף? לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: משרד הבריאות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן