news08.net/ads.txt

משרד הבריאות ממליץ על חיסוני קורונה – לפני החורף

מטה ההסברה למאבק בקורונה מעדכן לפני זמן קצר (שלישי) כי קופות החולים יחלו לחסן בימים הקרובים בחיסון מותאם לזן האומיקרון. במשרד הבריאות ממליצים לאוכלוסיות בסיכון ולבני 65 ומעלה ללכת להתחסן.

כחלק מהיערכות משרד הבריאות לתחלואה בחורף הקרוב, בימים הקרובים יחלו קופות החולים לחסן נגד קורונה, בחיסון המותאם לזני האומיקרון, השכיחים בישראל ובעולם. החיסון החדש, אשר מומלץ על ידי צוות המומחים לענייני חיסונים של ה-CDC, מוביל ליצירת תגובה חיסונית משופרת מול זני משפחת אומיקרון, ועל כן הוא צפוי להקנות הגנה משמעותית יותר מפני תחלואה מזנים אלו וייתכן אף שלמשך זמן ארוך יותר.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ: “אחרי שלמדנו לחיות לצד הקורונה בלי סגרים והשבתות, כעת אנחנו עוברים להתייחס לקורונה כמחלה שגרתית ומבוקרת. זה לא אומר שיש להקל ראש במחלה, אבל בהחלט אפשר להפסיק לספור בוסטרים, ופשוט לקבל חיסון תקופתי מפני הקורונה, כמו שאנו נוהגים עם השפעת.
דאגנו למלאי חיסונים מותאמים ומעודכנים לזן האומיקרון, ואנחנו מקווים שהחיסון המותאם יספק הגנה לפרק זמן ממושך מקודמיו. החיסון החדש יעיל יותר ובטוח, ואני קורא לציבור מעל גיל 65 וכל מי שבסיכון יתר ללכת ולהתחסן גם נגד הקורונה וגם נגד השפעת”.

קופות החולים יעדכנו את ציבור מבוטחיהן על מועד פתיחת האפשרות לקבוע תור לחיסון מותאם אומיקרון.

במקביל, במשרד הבריאות מדגישים, כי התורים לחיסוני שפעת כמדי שנה, כבר זמינים לציבור הרחב, וניתן להתחסן בהם. במשרד ממליצים למי שנמנה על אחת מהקבוצות הבאות להתחסן בחיסון מותאם לזן האומיקרון, בכדי למנוע תחלואה קשה:
-בני 65 ומעלה
-עובדי מערכת הבריאות
-דיירי מוסדות מגן אבות ומטפליהם
-דיירי מוסדות משרד הרווחה ומטפליהם
-דיירי מסגרות לנפגעי נפש ומטפליהם (כולל מאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים ובמחלקות גריאטריות)
-מטפלים צמודים בקשישים ומטפלים ביתיים
-יתר לחץ דם
-מדוכאי חיסון
-מטופלים בעלי מחלות ריאות משמעותיות
-אסירים וסוהרים
-מורים וגננות
-נשים הרות
-סכרת
-השמנת יתר חולנית
-מחלות כרוניות משמעותיות, כגון: מחלות לב, כבד, -כליות
-מחלות המטולוגיות
-מחלות נאופלסטיות
-על פי שיקול דעת של רופא מטפל

במשרד הבריאות מדגישים, כי גם מי שאינו נמנה על אחת מהקבוצות המצוינות לעיל, והוא בגיל 12 ומעלה – יוכל להתחסן בחיסון מותאם לזן האומיקרון. חיסון זה יינתן לאדם שחוסן לפחות בשני החיסונים הראשונים (חיסון זה לא יינתן למי שלא חוסן מעולם) או החלים מקורונה.

החיסון המותאם יינתן אם עברו לפחות 3 חודשים ממועד החיסון האחרון נגד קורונה או כעבור 3 חודשים לפחות מההחלמה מקורונה.

יודגש, כי לא קיים חיסון אחד המחסן נגד קורונה ונגד שפעת, אלא מדובר בשני חיסונים שונים. יחד עם זאת, במעמד הביקור במרפאה ניתן יהיה להתחסן בשני החיסונים (קורונה ושפעת).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן