news08.net/ads.txt

מתכון חורפי: תבשיל ברמונדי חלב קוקוס וכורכום

החורף הוא שעתם היפה של התבשילים, הקדרות והמרקים. גם בסופי השבוע וגם בימי החול הם תופסים מקום של כבוד על השולחן. החורף הזה מתחשק לנו דווקא להתמקד בדגים- בעיקר משום שתבשיל דגים לא פחות טעים מתבשיל בשר, הוא קל יותר לעיכול, לא מכביד על המערכת ובאופן כללי מתאים יותר לארוחות ערב.

את המנה יאהב מי שאוהב טעמים אסייתיים חזקים, גם אם לא מדובר במנה חריפה במיוחד. אם מתחשק לכם להוסיף חריפות למנה אפשר לעשות זאת על ידי הוספת ג’ינג’ר או פלפל צ’ילי לפי הטעם.

מתכון של פאולין שובל ל-6 מנות:


½ 1 ק”ג דג ברמונדי טרי, מפולט, חתוך לרצועות עבות.
2 גבעולי למון גראס
1 כפית זרעי כוסברה
½ צרור כוסברה
2 כפיות כורכום טחון
1 ס”מ ג’ינג’ר מגורר
1 כפית כמון
1 כף סוכר חום (או סוכר דקלים)
2 כפות סויה
2 כפות זמן קנולה
1 בצל בינוני, קצוץ דק
1 פחית חלב קוקוס, ללא חומרים משמרים
4-3 גבעולי בצל ירוק
אופציה להגשה: אורז לבן מאודה

אופן ההכנה:
במעבד מזון או בעלי ובמכתש מרסקים יחד את כל התבלינים: למון גראס, כורכום, ג’ינג’ר, כמון, זרעי כוסברה וסוכר. מכינים את הרוטב: במחבת על אש בינונית מחממים שמן ומטגנים את הבצל עד להזהבה יפה. מוסיפים את חלב הקוקוס ואותה כמות מים ואת הסויה ומביאים לרתיחה. מוסיפים את התבלינים לתוך הרוטב ומערבבים היטב. מניחים את הדגים בתוך הרוטב המבעבע. מכסים ומבשלים על אש נמוכה במשך כ-10-8 דקות, עד שהדגים מוכנים. טועמים, מתקנים תיבול ומגישים עם בצל ירוק קצוץ מעל ועלי כוסברה.

(צילום: איל גרניט).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן