מתכון מנצח לעוגת תפוזים אוורירית

המתכון המושלם הזה באדיבות בלוגר האוכל הידוע, שחר חן – פודיק!

עוגת תפוזים גבוהה ואוורירית (פרווה) 🍊 🍰

מצרכים לתבנית טורט 24:
6 ביצים L בטמפ’ החדר
גרידת תפוז מתפוז אחד
1 כוס מיץ תפוזים סחוט טבעי (נפח 240 מ”ל)
שלושתרבע כוס שמן
2 כוסות קמח (כל כוס 240 מ”ל)
1 כוס סוכר (240 מ”ל)
1 שקית אבקת אפייה
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
0.5 כפית מלח
0.5 כפית מחית וניל
3 כפות אבקת סוכר (או יותר)

אופן ההכנה:
1. חממו תנור ל-180 מעלות חום עליון תחתון (לא טורבו). גרדו קליפה מתפוז אחד וסחטו תפוזים (3-4 תלוי בגודל ובכמות המיץ שיש בהם) לכוס בנפח 240 מ”ל והניחו בצד.

2. הפרידו 6 ביצים בטמפ’ החדר לחלמונים חלבונים (תקפידו שלא יכנס חלמון לחלבונים), העבירו את החלבונים לקערה יבשה ונקייה, הוסיפו את הסוכר בהדרגה לחלבונים (לא חובה) והקציפו עד לקבלת קציפה אוורירית יציבה אך לא קשה מדיי. הניחו בצד.

3. לקערה תוסיפו את החלמונים (הצהובים), כוס מיץ תפוזים, שלושתרבע כוס שמן, מחית וניל, מעט מלח ואת גרידת התפוז וערבבו טוב.

4. נפו לקערה 2 כוסות קמח ושקית קטנה של אבקת אפייה, הוסיפו 2 כפות אינסטנט פודינג וניל, ערבב הכל עד לקבלת תערובת חלקה ללא גושים.

5. קחו מתערובת החלבונים שהקצפנו כל פעם שליש כמות והעבירו לקערת החלמונים הקמח והתפוזים וקפלו בעדינות עד להטמעת החלבונים. חזרו על הפעולה 3 פעמים כמו שאמרתי עד שתסיימו עם קציפת החלבונים.

6. העבירו לתבנית טורט גבוהה 24 (של מגנוס) בלי לשמן אותה ובלי כלום. טפחו קלות להוצאת בועות אוויר מיותרות והכניסו לשלב אחד מתחת לאמצע לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות חום עליון תחתון לא טורבו לכ-55-60 דקות אפילו עד שנכנס קיסם לעוגה ויוצא יבש או עם מעט פירורים.

7. הוציאו מהתנור וישר והפכו את התבנית על השיש לצינון (אל תדאגו היא לא תיפול מהתבנית) וזה בעצם מה שישמור עליה גבוהה ושלא תצנח לכם!

8 לאחר שהתקררה לגמרי חלצו עם סכין בזהירות בצדדים, וגם מלמטה, הפכו על צלחת וזהו, פזרו אבקת סוכר ושיהיה בתיאבון, אהבתם? פרגנו בלייק ותגובה טובה.

*אפשר לחלק ל-2 תבניות אנגליש קייק חד פעמיות גם

למתכונים נוספים ומעולים של שחר חן לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אוכל: מתכונים, קולינריה, מסעדות  לחצו כאן

למתכונים נוספים לחצו כאן

צילום: שחר חן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן