news08.net/ads.txt

מתכון: עופיונים צלויים בענבים ויין

רשת טיב טעם חולקת מתכון לשולחן החג המשלב מגוון טעמים יחד הנרקמים למעטפת של עופיונים צלויים בענבים ויין, מוגשים עם אורז אדום. מנה מרשימה שמכינים בכמה דקות עבודה. לצד אורז אדום שצבעו וטעמו האגוזי יוצרים הרמוניה מושלמת עם העופיונים.

חומרים ל-6 מנות:

3 עופיונים

6 כפות שמן זית

מלח ופלפל שחור גרוס

2 סלסילות ענבים אדומים

4 כפות דבש

2 כוסות יין אדום

10 ענפי טימין

לאורז אדום:

3 כפות שמן זית

3 כוסות אורז אדום מלא

מלח ופלפל שחור גרוס

6 כוסות מים רותחים

אופן הכנה

מחממים תנור ל-190 מעלות ומרפדים תבנית גדולה ועמוקה בנייר אפייה. מושחים עופיונים בשמן זית ומתבלים במלח ופלפל. אפשר לקשור את הרגליים כדי לשמור על צורתם. מניחים בתבנית אשכולות ענבים ומסדרים מעל את העופיונים כשהחזה כלפי מעלה. מזלפים מעל דבש, יוצקים יין אדום ומניחים ענפי תימין.

צולים במשך 60-45 דקות ללא כיסוי עד שהעופיונים מוכנים – נועצים סכין בחיבור בין הירך לחזה ומוודאים שהנוזלים הניגרים שקופים ולא דמיים.

בינתיים מכינים אורז אדום: מחממים שמן זית בסיר גדול. מטגנים אורז אדום כ-2 דקות. מתבלים במלח ופלפל. מוסיפים מים רותחים ומכסים. מנמיכים את הלהבה ומבשלים במשך 35 דקות. מוציאים את העופיונים מהתנור ומגישים לצד האורז והענבים הצלויים.

מתכון: סבינה ולדמן | צילום: חיים יוסף | סגנון: אוריה גבע

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן