news08.net/ads.txt

נגיף הקורונה מלמד אותנו לאכול אוכל בריא וכשר | הטור של הרב אפרים זלמנוביץ, הרב הראשי מזכרת בתיה

תמונה-אפרים

פחד התפשט על כל העולם ומשבש בימים אלה את אורח חייהם של כל בני האדם. מלבד עשרות אלפי החולים ומאות המתים עד כה, המשבר גם גרם לנזקים כלכליים אדירים, הן ליחידים והן למדינות. החולים הראשונים בנגיף הקורונה עבדו או ביקרו בשוק חיות בר ופירות ים בעיר ווהאן בסין. המחלה מתפשטת והולכת ותרופה אין. מומחים קבעו שהנגיף עבר מעטלף לחיות בר ומשם לבני אדם. לפי ההלכה היהודית, שרץ הוא טמא ואסור באכילה.

תמונה-אפרים

הנביא זכריה מבטיח שיום יבוא וגם הסינים יאמינו באל אחד וגם הם כמו היהודים, יקפידו לאכול אוכל בריא וכשר והנגיפים הזיהומיים לא יזיקו יותר לאדם. כנבואת הנביא  זכריה על העתיד (ח’): “כֹּֽה־אָמַר֘ יהוה צְבָאוֹת֒: בַּיָּמִ֣ים הָהֵ֔מָּה אֲשֶׁ֤ר יַחֲזִ֙יקוּ֙ עֲשָׂרָ֣ה אֲנָשִׁ֔ים מִכֹּ֖ל לְשֹׁנ֣וֹת הַגּוֹיִ֑ים, וְֽהֶחֱזִ֡יקוּ בִּכְנַף֩ אִ֨ישׁ יְהוּדִ֜י לֵאמֹ֗ר; נֵֽלְכָה֙ עִמָּכֶ֔ם כִּ֥י שָׁמַ֖עְנוּ אֱלֹהִ֥ים עִמָּכֶֽם. יתגיירו וישמרו על ההגיינה וכשרות האוכל כאמור בתורה הקדושה, אמר הרב אפרים זלמנוביץ, הרב הראשי מזכרת בתיה.

מגפת נגיף הקורולה פרץ אחרי שיצא מהעטלף ונכנס לגוף האדם בדרך הנוגדת את ההלכה. פעולה אחת שעשה בן אדם אחד עלולה להחריב עולם ומלואו. הא לך דוגמא לאסון נורא הבא על האדם. לכאורה נעשתה פעולה טבעית כאכילת שרץ טמא או מגע עמו אבל יען כי פעולה זו מנוגדת לאמור בתורה האוסרת אכילת עטלף ככתוב “וכל שרץ העוף טמא הוא לכם לא יאכלו” (דברים י”ד-כ’), היא הופכת לפעולה המקלקלת את השורה בחוקי הטבע ומשנה סדרי עולם. הזוהר הקדוש מגלה שהקב”ה הסתכל בתורה וברא את העולם. משמע, אם סטית מאורח חיים של תורה גרמת נזק לטבע. ראו נא! וירוס שבקושי ניתן לזיהוי באמצעות מיקרוסקופ, מאיים על כל העולם. הופך בן רגע את שגרת החיים של כל באי עולם. זה אירוע יוצא דופן זה; וירוס אחד חלש מטיל את חיתתו על כל העולם כדי להביא את האדם אל ההבנה שאכילת אוכל בריא וכשר והקפדה על אורח חיים הגייני. חשובים להצלת עצמו ולהצלת אחרים ובכך לקיים את מצוות עשה של פיקוח נפש (דברים ד’ ט”ו) “ונשמרתם מאד לנפשותיכם”.  

יום יבוא וכל העולם יאכל אוכל כשר ובמינונים הנכונים וכך יימנע מלחלות במחלות שונות. בני ישראל בצאתם ממצרים הגיעו למרה, בו היו מים מרים רעים לשתיה “וילונו העם על משה לאמור מה נשתה?! ויצעק משה אל ה’… וימתקו המים. שם שם לו חוק ומשפט ושם ניסהו. ויאמר אם שמוע תשמע לקול ה’ אלוהיך והישר בעיניו תעשה והאזנת למצוותיו ושמרת כל חוקיו כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה’ רופאך” (שמות ט”ו כ”ה). אמר רב אמי: אין מיתה בלא חטא ואין ייסורין בלא עוון (שבת נ”ה א’). כל חטא פוגע בטבע. מכאן חובה לשמור על נפש בריאה גוף בריא. הנפש והגוף צריכים טיפול ואין זה ללא זה. הוא אשר אמר דוד המלך “ופקדתי בשבט פשעם ובנגעים עוונם” (תהילים פ”ט ל”ג).  בני האדם החיים על פי חוקי הטבע, זוכים להשגחה כללית. הם רואים עולם כמנהגו נוהג. מקרה אחד לצדיק ולרשע. זה מת וזה מת (תנחומא). מאידך המקיים אורח חיים של תורה; תורה עם דרך ארץ; זוכה בהשגחה פרטית (הנצי”ב) בו מועילה תפילה אל אל בשמים שירחם על ברואיו וימציא לנגע תרופה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן