news08.net/ads.txt

נגיף קורונה מידע ושאלות ותשובות נפוצות בעקבות התחלואה מנגיף קורונה החדש, קוביד-19

נגיף קורונה

מידע ושאלות ותשובות נפוצות בעקבות התחלואה מנגיף קורונה החדש, קוביד-19 – COVID-19 שהחל בעיר Wuhan, סין.

מהו נגיף הקורונה החדש, או בשמו הרשמי קוביד-19 (COVID-19)?

מדובר בנגיף ממשפחת הקורונה. בדרך כלל  הדבקה בנגיף מתבטאת בהצטננות קלה או בשלשולים והיא חולפת מעצמה ללא שום טיפול. לעומת זאת, אם מדובר באדם שמערכת החיסון שלו מדוכאת מסיבה כלשהי, עלול נגיף הקורונה לגרום למחלה רצינית וקשה יותר.

מה עושים כאשר חוזרים מסין ,תאילנד, סיגפור, הונג קונג וממקאו?

ב־16 בפברואר 2020 הודיע משרד הבריאות כי כל מי שחוזר לישראל מסין ,תאילנד, סיגפור, הונג קונג וממקאו חייב לשהות בבידוד בביתו למשך שבועיים – גם אם לא התגלו אצלו תסמיני קורונה כלשהם. ולפי משרד הבריאות: נוסעים המגיעים מהמדינות האלה לישראל נדרשים “לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם המקומות”.

אחיות מאוחדת אמורות לצור אתך קשר לאחר דיווח עצמי לבידוד בית – משרד הבריאות.

במידה ויש צורך להתייעץ עם רופא ניתן להשתמש בשירותים המקוונים של מאוחדת ולקבוע תור לביקור רופא היברידי.

מהם התסמינים של נגיף הקורונה?

התסמינים מתבטאים  בשיעול, קוצר נשימה, הצטננות, וחום ובמערכת העיכול (שלשולים וכאבי בטן). לתסמינים האלה עלולים להתלוות כאבי שרירים. במקרים חמורים עלולות להתפתח דלקת ריאות ואי־ספיקה נשימתית.

איך נדבקים בנגיף הקורונה?

עדיין לא ברור. כיום רוב הנדבקים קשורים למקור ההתפרצות בשוק בעלי החיים של ווהאן (שבינתיים נסגר בהוראת השלטונות), אך יש גם מקרים של הדבקה מאדם לאדם. לכן ניתן להניח שהנגיף עובר גם בהדבקה טיפתית – כמו שנדבקים בשפעת: טיפות מיקרוסקופיות שמקורן באדם נגוע (שהשתעל או התעטש) נושאות את הנגיף באוויר וחודרות למערכת הנשימה של בני אדם לא נגועים.

יש לציין שההדבקה היא בדרך כלל מחולים סימפטומטיים (חולים שיש להם סימפטומים של המחלה), אך יש ראיות להדבקה גם מחולים א־סימפטומטיים – חולים שנדבקו בנגיף, אך לא פיתחו את תסמיני המחלה.

האם ניתן למנוע את המחלה?

אין כיום חיסון, למרות שיש מספר מעבדות ברחבי העולם שעובדות על פיתוחו. העיקר זה כללי ההיגיינה שנועדו למנוע הדבקות במחלות נגיפיות שונות ונכונים גם לקורונה: יש להקפיד על רחיצת ידיים, להימנע מנגיעות ללא צורך בעיניים, באף ובפה ולאוורר חדרים – גם אם בחוץ קר.

האם יש טיפול?

אין תרופה  ייעודיות לטיפול בנגיף הקורונה, ולכן נותנים לנדבקים בעיקר טיפול תומך: טיפול נשימתי , נוזלים; משככי כאבים ותרופות מפחיתות חום. השלטונות בסין מנסים להתמודד עם המחלה גם באמצעות הגבלת התנועה של אנשים בערים שבהם זוהתה התפרצות שלה. הגבלות תנועה כאלה (ביטול טיסות, קווי רכבת וקווי אוטובוסים) הוטלו על ווהאן, העיר שבה התפרצה המחלה, ועל ערים סמוכות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן