news08.net/ads.txt

ניצלו חייו של בן שנה שהגיע לביה”ח ללא נשימה לאחר שבלע גולת משחק

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הובהל תינוק כבן שנה בשל נשימה רעשנית לאחר סיפור של שאיפת גוף זר. בטרם כניסתו למיון ילדים הפסיק לנשום והוכנס לחדר הלם. שם התקבל על ידי ד”ר איתן דמארי וד”ר יאיר הורוביץ. בקבלתו מחוסר הכרה, חיוור, ללא נשימה, הוכנס לחדר הלם ובעזרת לרינגוסקופ בוצעה פתיחה של הפה לצורך הסתכלות על דרכי האוויר. נצפה גוף זר, חלק, בוהק הממוקם מעל מיתרי הקול וחוסם את דרכי האוויר במלואם. בעזרת מלקחיים הוצאה גולת משחק בשלמותה ומיד לאחר החל התינוק לבכות. הילד חזר להכרה מלאה, מצבו טוב והועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

ד”ר איתן דמארי: “חייו של הילד ניצלו בזכות תגובה מהירה והגעה מהירה אל בית החולים. שאיפת גופים זרים מתרחשת בשל כניסת גוף זר לקנה הנשימה. זהו אירוע פתאומי אשר מלווה בכיחלון ושינוי בנשימה ויכול להוביל למוות פתואמי. בכל אירוע נשימתי פתאומי, ללא סיבה ברורה, בייחוד בילדים קטנים, יש לחשוד בשאיפת גוף זר ויש לנסות להוציאו על ידי טפיחות על הגב ותמרון היימליך. כמו כן, במקרים כאלו אסור להתמהמה, הגעה מהירה לבית החולים היא לעיתים ההבדל בין חיים ומוות, כמו במקרה כזה. אנו מודעים לכך שאנו נמצאים בתקופה רגישה, כאשר נגיף הקורונה עדיין איתנו ואנשים חוששים להגיע אל בית החולים. עם זאת חשוב לדעת,  בכל הקשור לבריאותנו עלינו לנהוג ע”פ הכלל “אם יש ספק – אין ספק”. ומעבר לכך, בבית החולים אסותא יש 0 חולי קורונה כבר מעל חודש”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן