news08.net/ads.txt

נסגרו הרשימות, אלה ששת המועמדים הסופיים לרשת את הכסא הלוהט בעירייה | אילת – בחירות 2021, התחלנו!

ששה מועמדים הגישו עד אתמול, את מועמדותם לראשות העיר וינסו לרשת את המקום הכל כך רצוי שהותיר לפני כחודש מאיר יצחק הלוי. אתמול בערב הסתיים פרק הזמן המוגדר להגשת המועמדות ורבים מהשמות שעלו לאוויר ימתינו לבחירות 2023, או אז ינסו את מזלם שוב. בהתאם לסעיף 38א לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ”ה-1965, קבוצת בוחרים המגישה הצעת מועמד הפקידה בידי מנהל הבחירות עירבון כספי בסך של 21,000 ש”ח. העירבון ניתן בשיק בנקאי בלבד משורטט ועשוי לפקודת משרד הפנים. הבחירות, אני מזכירה, ב-10.8.21.

ואלה השמות

אלי לנקרי – ראש העיר הזמני, ממלא מקומו של מאיר יצחק הלוי והאיש הטבעי לרשת את מקומו בשנתיים הקרובות לפחות. אתמול, לאחר שהגיש את מועמדותו למנהל הבחירות באילת, איציק חי, יצא לנקרי, שבאופיו נחשב לאדם צנוע ומבריק, לשרוף את השטח ולהיפגש עם מאות פעילות ופעילים שהגיעו לפתיחת מטה הבחירות שלו באופן רשמי. לנקרי – או מי מטעמו – העלה אלבום בחירות ברשת, וציין : “תודה לפעילות והפעילים הרבים שבאו אמש להשקת מטה הבחירות המרכזי וקביעת המזוזה. ריגשתם אותי על אמת”.

יעקב קיסוס הוא אילתי ותיק, הבעלים של קיסוסקי – שהקים בשנת 1981 ולימים הפך לעסק משפחתי ואחת מהחברות המוכרות ביותר בארץ בענף סקי המים. קיסוס, יזם ואיש עסקים מאוד מוערך – לא רק באילת, אלא בעל השפעה רבה בכל מדינת ישראל. הוא אהוב, אמין ורצוי בכל קליקה עסקית, מקורב מאוד לפוליטיקאים, מאלו ששואלים את דעתם, מגיעה ממשפחה ענפה, ותיקה, מוכרת ואהובה.

שמו של קיסוס נקשר בעבר להשתתפות בהפגנות כנגד סגירת שדה דב למשל, במהלכה אמר בראיון שהעניק ל’ישראל היום’: “המלך ביבי, 4 ק”מ מכאן יש עוד מלך שקוראים לו המלך עבדאללה. המלך בנה כביש דו מסלולי, בנה רכבת, בנה נמל נוסעים, בנה נמל תובלה – פי 3 בגודל מאילת. המלך עבדאללה בנה לגונות והקים בתי מלון, תוך שנתיים הוא מגיע לכמות החדרים של אילת. יש לו טיסות ישירות מאירופה ישירות לעקבה. אתה מה עשית עבורינו? רק לקחת מיסים, מס הכנסה, ביטוח לאומי. אבל לתת לנו שירותים לא נתת. לבנות לנו כביש דו-מסלולי לא בנית, לבנות לנו נמל נוסעים – לא בנית, לתת אפשרות נחיתה לחולים שלנו לא נתת. עם כל כך הרבה לא, העיר הזו התעייפה, העיר הזו כבר זקנה. אילת כבר אין לה מה להציע לעומת עקבה – שברת אותנו. אבל אנחנו נשבור אותך בבחירות – בספטמבר נראה לך מי אלה תושבי אילת”.

הדס מילוא – ילידת אילת, מורה לחינוך גופני ומחנכת בעיר כבר 27 שנים. נשואה לד”ר יואב מילוא ואם לשלושה. לדבריה, “במהלך החודשים האחרונים נפגשתי עם צעירים ופעילים חברתיים ששבו את ליבי, עם אנשי עשייה ויזמות חברתית, אנשי ציבור מובילים ובעלי מקצוע רבים מתחומים שונים ומגוונים. יחד בנינו חזון, מיפינו את הצרכים ואת התחומים הדורשים שיפור, שינוי ושימור. אקיים מערכת בחירות צנועה, ללא לקיחת תרומות כלל, שתוביל לצניעות שלטונית ותהווה ‘אבן דרך’ לתחילתו של תהליך היפרדות מתופעת ה-“הון שלטון”. יש לנו הרבה עבודה”.

גבי קדוש – אקס ראש העיר (1993-2004) שזוכה לאהדה בציבור התומכים הישנים, אלו שמכירים את פועלו בקצת יותר מעשור בתפקיד, לפני עידן יצחק הלוי. אגב, קדוש מקבל תמיכה גם משלמה ביטון ששמו גם עלה כאופציה להתמודדות – אך כמו שהאופציה עלתה במהירות, כך ירדה במהירות מן השולחן – וכן מחברי מועצה נוספים. הפה של קדוש: “אנחנו יוצאים יחד לדרך חדשה ומרגשת. הדרך הזו לא תהיה קלה אבל אני בטוח שאתם, בדיוק כמוני, מבינים את גודל האחריות המוטלת עלינו לטובת אילת. נפלה בחלקנו ההזדמנות ליצור שינוי אמיתי בעיר האהובה שלנו ואני מזמין אתכם להצטרף אליי. זה צו השעה וכולנו צריכים להתייצב למשימה החשובה הזו”.

סגן ראש העיר יהודה מורדי – איש עסקים, יודע לנהל היטב את עסקיו, אך האם יידע לנהל את כלכלת העיר? באוגוסט 2020 ראיינתי את מורדי, שלא חסך בפנינים. “אני יכול להגיד לך שבמאה אחוז אהיה ראש העיר הבא”, אמר מורדי, נצר לשושלת קברנים מטהרן (הסבא קבר 2,000 יהודים), אילתי שורשי, שנולד עם ערכים של כבוד ונתינה מתוצרת איראן ובעיקר אדם עם עיניים שקטות ופה שיפקה – מהסוג הזה שאני מאוד אוהבת לראיין. לראיון המלא עם מורדי – לחצו כאן. אגב, ייאמר לזכותו שכבר לפני שנה, העז לנפק כותרות עם המטרה המאוד ברורה: להיות ראש העיר הבא. האם יצליח לו? בינתיים הוא הראשון והיחיד שעמד במילה: לרוץ לבחירות – הרבה לפני שמישהו העז לעשות אפצ’י מול מאיר יצחק הלוי.

סגן ראש העיר מתן בארי – למרות שהבטיח לכל מי שרק רצה לשמוע שיודיע על החלטתו ביום חמישי (אתמול) הרי שלא הודיע על ההחלטה בזמן. בשביל זה אנחנו כאן… להבא, לא להשתמש בתירוצים של אילוצים ובולשיט. אם יש לך משהו להודיע – תעשה את זה בטיימינג המדויק.

בארי, בחור צעיר שעשה כאב ראש לא קטן למאיר יצחק הלוי ולו די שנזכיר את פרשת המעטפה החומה שהניח על שולחנו – עליה נכתב לראשונה בחדשות 08 בספטמבר 2020 – לתזכורת ניתן ללחוץ כאן .

בארי זוכה לתמיכה רבה מאוד מקרב צעירי אילת וההנחה היא שהמלחמה בחודש הקרוב על הקולות היא בעיקר אם החבר’ה שאיתו בסיעה יעשו סוויץ’ ויבינו כי הם מסוגלים לכבוש את הראשות. בארי, כבר אמרנו, עשוי להיות הרוביק דנילוביץ’ הבא, אותו צעיר שכבש את באר שבע בסערה וגרף 92% מקולות הבוחרים בעיר הנגב.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן