מבזקים
מהשוק של הבוקר למוקד הבילוי של הלילה: פתח תקווה משיקה מתחם בילוי חדש אופקים: חסימות תנועה בשל הצבת מרחב מוגן במרפאה אשקלון פותחת את הקיץ: אטרקציות ב – 10 שקלים, פארק מים נודד וליגת חופים לילה לבן בתל אביב יפו: עשרות אלפים מילאו את מוקדי התרבות ברחבי העיר בשורה למפוני הדרום ועוטף עזה: הנסיעה בתחבורה הציבורית תישאר חינם עד סוף אוגוסט במעבר בית"ר: 1.4 מיליון שקלים במזומן נתפסו במונית ישראלית 30 ראשי ערים מהעולם הגיעו ללמוד ברמלה ובירושלים איך ישראל מנהלת מצבי חירום באשדוד הפכו את ההתנדבות למסלול: "שביל המעשים הטובים" נחנך בפארק לכיש גבר כבן 50 נפצע באורח קשה בלוד, הובא לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה אלימות נגד מורה בפתח תקווה: הלימודים בבית הספר יחלו היום באיחור סוף שבוע קיצי לפנינו: מגמת התחממות ואזהרות רחצה ועומסי חום כבדים ברחבי הארץ חולון: הולך רגל נדרס על ידי אוטובוס ברחוב הלוחמים חשש כבד: מוצרי טחינה נגועים בסלמונלה שהיו מיועדים להשמדה נגנבו – משרד הבריאות באזהרה דחופה לציבור פרשת מחיות התינוקות המורעלות בירושלים: משרד הבריאות אוסר על שני סניפי "זול ובגדול" למכור מזון ותמרוקים זוג הורים ובתם התינוקת נפצעו בתאונה, סמוך לצומת מבקיעים בן 23 נפצע בינוני בתאונה באשדוד בין שני כלי רכב קבלת פנים לתינוקות החדשים: קריית אונו משיקה את Baby Ono מתחנת מד״א בתל אביב לבית העלמין בחולון: נפרדים מנצח ישראל ישראל טוב ז״ל אשדוד: פועל בן 24 חולץ מבור לאחר קריסת אדמה – מצבו קשה המרפאה הגיעה עד הבית: שורדי שואה ביהוד קיבלו בדיקות עיניים במקום מגוריהם

נעים קדימה: הסכם חדש ברכבת ישראל

בתום מו"מ של יותר מארבע שנים בין ההסתדרות, הנהלת הרכבת והממונה על השכר, נחתם הסכם חדש לעובדי הרכבת שבמרכזו תוספת שכר רוחבית לכ-3,700 העובדים והעובדות, קידום פרויקט החשמול, מנגנון לביטחון תעסוקתי עד 2039 והסדרה של שורת נושאים נוספים

ההסתדרות, ועד עובדי רכבת ישראל, וההנהלה חתמו היום (ה') על הסכם שכר חדש בחברה באישור משרד האוצר. ההסכם, בהובלת איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מגיע אחרי שנים של מו"מ לשיפור תנאי העסקתם של העובדים בשלל הסקטורים המרכיבים את החברה. ההסכם יחול על כ-3,700 עובדים ועובדות והוא נחתם במעמד שרת התחבורה מירי רגב, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין, יו״ר רכבת ישראל עו״ד משה שמעוני, מנכ״ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר ויו"ר ועד העובדים גילה אדרעי.

במרכז ההסכם, שיהיה בתוקף לארבע שנים ושבעה חודשים, תוספת שכר רוחבית של 5.25% לכלל העובדים, ו-1% נוסף לאוכלוסיות עובדים שונות העובדים. ההסכם מסדיר את שיתוף הפעולה של עובדי הרכבת עם ביצוע מטלות נוספות כמפורט בהסכם.

העובדים ייהנו מביטחון תעסוקתי עד 2039 במסגרת פרויקט חשמול הרכבת, ובמקביל הוסדרו מנגנונים לניוד עובדים עקב המעבר לחשמל תוך שמירה על זכויותיהם, רווחתם ושכרם. עבור עובדים שעבודתם נפגעה עקב החשמול (מתדלקים, מנהלי תחנות דלק ועוד) יופעל מנגנון ביטחון שכר מיוחד, ועובדים שנפגעו בשכרם בשנתיים האחרונות בצל עבודות החשמול יזכו לפיצוי בהתאם להסכם. לצד השמירה על זכויות העובדים בכל ההיבטים, ההסכם החדש צופה פני עתיד ונותן מענה לפיתוח והתפתחות הרכבת, לטובת ציבור הנוסעים.

עוד בהסכם:

  • קליטה של עשרות עובדי קבלן כעובדי החברה (עובדי בומברדייה, עובדי פיתוח ותשתיות).
  • קידום עובדים ברצפת הייצור (מתן דרגות).
  • הסדרת הפעלת המשוא"ה (מרכז בקרה) באתרי לוד וחיפה.
  • הסדרת המעבר למערכת החדשנית לניהול רכבות ERTMS.
  • מיקור חוץ ייעשה בהתאם למשימות ספציפיות ובאמצעות שלוש חברות. עם סיום המשימה, עובדי הרכבת הרלוונטיים יוכשרו לביצוע המשימות.
  • הסדרת התגמול על פרויקטים מיוחדים שאינם חלק מהעבודות השוטפות.
  • מתן תקציב רווחה לגמלאים ושי לחג לגמלאי נתיב בגובה 840 שקל, פעמיים בשנה.
  • הסדרת שינוי המבנה הארגוני בחטיבת ההפעלה של הרכבת.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ברך ההסכם ואמר: "זהו רגע היסטורי ומכונן שפעלתי למענו מאז כניסתי לתפקיד. היחסים ברכבת ישראל ידעו עליות ומורדות, ולכן אני שמח על המעמד הזה שהוא בשורה של ממש לעובדים. עובדי ועובדות הרכבת, שבזכותם אזרחי ישראל זוכים לתחבורה ציבורית טובה יותר, יודעים היום שלמסירותם הרבה יש תגמול משמעותי יותר.

ההסכם החדש, בצל השינויים ותנופת החשמול של רכבת ישראל, מעניק לא רק אופק תעסוקתי לעובדים ושכר טוב יותר, אלא מחזק את תשתיות המדינה ומחבר מרכז ופריפריה. אני מאמין שהודות להסכמות היום, נזכה לשיתוף פעולה פורה גם בעתיד, ולפריחתה של רכבת ישראל שתנוע קדימה. בהזדמנות זו אודה לכל המעורבים בהסכם, לשרת התחבורה מירי רגב, להנהלה, ובמיוחד ליו"ר איגוד עובדי התחבורה הנכנס אייל ידין וליו"ר היוצא אבי אדרי – שבזכותם ייהנו העובדים מפירות ההסכם. תודה גם ליו"ר ועד העובדים גילה אדרעי שמובילה שנים את העובדים ביד איתנה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "ממשלת ישראל לא תפגע בעובדים ולא יעבור שום חוק שיפגע בהתארגנות. העובדים הם הפתרון ולא הבעיה, ולכן ההסתדרות תמצא פרטנרים בממשלה להוביל יחד רפורמות תוך שמירת זכויות העובדים. זה ווין ווין לטובת הציבור הישראלי. נשתף פעולה ונדאג לעובדים כי זה מנוע הצמיחה של המשק.

בנוגע לרכבת: זה יום שמח שמביא עמו בשורה. בעיניי, ועד עובדי הרכבת מהווה דוגמה לצורה שבה ועד עובדים צריך להתנהל: מצד אחד דאגה לעובדים ומצד שני התקדמות לעתיד טכנולוגי. ללא ההובלה שלך, אדוני יו"ר ההסתדרות, שרואה את חשיבות המשק הישראלי, רואה את הציבור ושם את העובדים במרכז – לא היינו פה היום. נמשיך ביחד לטפל בעוד סוגיות בתחבורה הציבורית. תודה לכל המעורבים ובשעה טובה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח אדירה לטובת שיפור הפריון וחיבור הפריפריה למרכז. ההסכם עם עובדי הרכבת יבטיח את העמידה של הרכבת באתגרים הגדולים: מעבר לרכבת חשמלית, הטעמת מערכות בטיחות והבטחת הרציפות בהפעלת הרכבת ובכך – לשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, להנהלת הרכבת ולוועד העובדים שעמלו שנים ארוכות על הסכם זה, שייטיב הן עם עובדי הרכבת והן עם תושבי מדינת ישראל".

מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין: "ההסכם שנחתם חשוב ליציבות יחסי העבודה ברכבת ולשיפור השירות לאזרחים. ההסכם מצעיד את החברה לעידן הרכבות החשמליות, יטמיע מערכות בטיחות, וישפר משמעותית את הגמישות הניהולית בחברה. תודה לצוות המקצועי שליווה – טלי אוברמן, שקד קסטלמן ועו״ד נועם ריף".

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני: "המשאב החשוב ביותר של הרכבת הוא המשאב האנושי. ההסכם החדש שנרקם ביזע ועמל רב הינו אירוע מכונן לעובדי הרכבת ולעשרות מיליוני הנוסעים אותם היא משרתת. אני גאה שהצלחנו לייצר הסכם המהווה עוגן חשוב בהתנהלות החברה. אני רוצה להודות לשרת התחבורה על פועלה למען ההסכם, ליו"ר ההסתדרות על הליווי הצמוד ומציאת הפתרונות לסוגיות השונות, למנכ"ל הרכבת וליו״ר ועד הרכבת על העבודה הקשה למען ההסכם. ההסכם מבטיח עתיד תחבורתי למדינת ישראל".

מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר: "רכבת ישראל היא נכס הנוגע יום יום באזרחי ישראל. אנחנו מסיימים היום משא ומתן ארוך ומורכב של ארבע שנים, שבסופו הבאנו הסכם המהווה בסיס להסדרת מערכת יחסי העבודה ברכבת, והקמת תשתית של עבודה משותפת שתתמוך בהתקדמות החברה אל עבר יעדיה לצד ביטחון תעסוקתי של עובדיה.

זהו נדבך נוסף לבניית חברה חסונה לטובת ציבור נוסעים והעובדים, ואני גאה לחתום על הסכם שמתווה את המסילות לחומש ולעשור הקרובים. אני מודה לכל השותפים לדרך, לשרת התחבורה על תמיכתה בתהליך, ליו"ר הדירקטוריון משה שמעוני, ליו"ר ההסתדרות, לראש ועד הרכבת וחברי הוועד עצמו ולהנהלת הרכבת. והכי חשוב, אני מודה לעובדי הרכבת על עבודתם היום יומית, למען הציבור בישראל".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "ברצוני להודות לאנשים היקרים שעמלו בחדרי החדרים בניהול מו״מ זה. חשוב לי לציין שהעיקרון שהנחה אותנו לאורך כל הדרך הוא איך לפתח יחסי עבודה בריאים ליום שאחרי ההסכם. הסכם קיבוצי הוא נייר שחותמים עליו – יחסי עבודה הם הרבה מעבר לזה. היכולת לעבוד ביחד מתוך מחשבה של קידום הרכבת ושמירה על זכויות כלל העובדים ברכבת היא המשימה החשובה. מאחל לכולנו שנמשיך את הדרך בה בחרנו ביחד לעבוד בשיתוף ולכבד אחד את השני ולהשיא את הרכבת לעידן חדש".

יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי: "אחרי מו"מ ארוך ומורכב הגענו להסכם שבראש ובראשונה מכבד את העובדות והעובדים ברכבת בכל הסקטורים ללא יוצא מן הכלל, מבטיח תגמול ותוספות שכר לצד ביטחון תעסוקתי ונותן מענה לעתיד החברה ולאתגרים שעוד נכונו לה. ניהלנו מו"מ באחת התקופות הקשות והמורכבות שידענו בישראל: מערכות בחירות תכופות, חילופי שרים וגורמי מקצוע עם אג'נדות שונות, מגפת הקורונה ששיתקה את המשק ועוד. עם כל הקושי והמהמורות שבדרך, ידענו לדבוק בדרך שלנו, להתעקש על העתיד של העובדים והעובדות ברכבת ולייצר הסכם שמבטיח תגמול ושקט ושם את העובדים במרכז".

קבוצת ערים
קטגוריות

זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.

צילום: דוברות ההסתדרות

דילוג לתוכן