נערכים לטיפול בפוסט טראומה בראשון לציון

“אל תתביישו לטפל בנפש, הזנחה של טיפול בפוסט טראומה עלולה להוביל למשברים משפחתיים, לדיכאונות, לירידה תפקודית, לסיחרור בעבודה ולחיים קשים מאוד, יש איך לטפל.”

נערכים לטיפול בפוסט טראומה 

אגף השיקום של משרד הביטחון בשיתוף מכון פוירשטיין פתח מרכז לסיוע לנפגעי פוסט טראומה, במקום טופלו כבר חיילים מחרבות ברזל. “חשוב לטפל גם בנפש”

המחלה שלא רואים: מראות קשים, חברים שאיבדו וזכרונות שקשה לעבד.

מכון פוירשטיין בשיתוף אגף השיקום במשרד הביטחון, הביטוח הלאומי ומשרד העבודה והרווחה פתחו השבוע מרכז לשיקום קוגנטיבי וסיוע בפוסט טראומה לנפגעים.

למקום יגיעו ולאחר הכוונה של הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון חיילים ואזרחים שנפגעו רגשית במהלך מלחמת חרבות ברזל או שקיבלו פגיעה בראש והם נפגעו קוגנטיבית. המקום ינוהל על ידי מכון פוירשטיין הירושלמי שעוסק בנושא כבר שנים ארוכות.

“אנחנו חודשים ספורים אחרי הטבח הקשה בשמחת תורה ורק עכשיו אנשים מצליחים לעבד את מה שקרה, המראות הללו ירדפו אותנו שנים ארוכות וצריך לטפל באירועים כדי שלא ניפגע בנפש שלנו” אומר הרב ד”ר רפי פוירשטיין נשיא המכון.

הרב ד”ר פוירשטיין מדגיש כי המרכז שמיועד לכל הנפגעים איננו עוסק ברפואה קונבנציונאלית “אנחנו לא רופאים של הגוף, אנחנו רופאים של הנפש, ופוסט טראומה יכולה להתפוצץ אצל כל אחד בצורה אחרת, רוב החיילים יעברו את זה בשלום אבל יהיו גם חיילים שיצטרכו להתמודד עם האירועים שהם נתקלו בהם, חלקם יאבדו את הזיכרון, חלקם יביעו רגשות בצורה אינטנסיבית יותר מהרגיל.

כאן אנחנו נכנסים לתמונה, אנחנו, דרך שיטה שפותחה במכון על ידי פרופ’ ראובן פוירשטיין חתן פרס ישראל מסייעים לאותם אנשים, הטיפולים כמובן בחינם והם ניתנים דרך אגף השיקום במשרד הביטחון או הביטוח הלאומי”

המכון כאמור פתח את המרכז החדש בראשון לציון ויופנו אליו נפגעים מכל אזור ושפלה והמרכז.

“אל תתביישו לטפל בנפש, הזנחה של טיפול בפוסט טראומה עלולה להוביל למשברים משפחתיים, לדיכאונות, לירידה תפקודית, לסיחרור בעבודה ולחיים קשים מאוד, יש איך לטפל.”

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: מכון פוירשטיין

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן