נפגעתי מרשלנות רפואית: איך ממשיכים מכאן?

מצד אחד הרופאים עושים כל שניתן בכדי לבוא לקראת המטופל ומצד שני תקלות קורות, ישנה שחיקה, מתגלות בעיות פנימיות במערכת ושאר סיבות מובילות לרשלנות רפואית, כך שמדי שנה מוגשות כ2400 תביעות בתחום. מכאן שאם גם אתם די בטוחים שהמקרה שלכם נכנס לסטטיסטיקה, טוב לעצור, לקחת נשימה ולהבין כיצד מתנהלים – אם בכדי לנער את המערכת ואם בכדי להשיג את הפיצוי ההולם ביותר. להלן מספר צעדים שגם לכם מוטב לפסוע בדרך להשגת הצדק:

מיישרים קו

טוענים שעברתם רשלנות רפואית? ובכן ראשית ניישר קו, נבהיר בדיוק מה עומד מאחורי ההגדרה. רשלנות רפואית הינה התנהלות שאינה מיישרת קו עם חובת הזהירות שמוטלת על סך הגורמים הרפואיים והיא התנהלות שמובילה לנזק משמעותי – פיזי או נפשי. בנקודה זו נציין שניתן להשיג פיצויים כספיים משמעותיים, כמובן כל עוד מתנהלים נכון – נעזרים בעו”ד מנוסה שמתמחה בנישה באופן ממוקד. מכאן שאם גם אתם מתעניינים לגבי מימוש זכויות על רשלנות רפואית, התנהלו כך:

משיגים תמיכה מקצועית

השלב הראשון הוא למצוא עו”ד שמתמחה ברשלנות רפואית, כזו שמתמקדת בנישה שנוגעת אליכם, וזאת כי כל נישה מעט שונה ואף מצריכה היכרות עם רופאים מומחים אחרים. לאחר שאוספים כשניים שלושה שמות מובילים, יש להמשיך למקד את הבחירה – לבחון זמינות, חיבור אישי, אחוזי הצלחה ורמת מקצועיות (ולו בהתאם לשאלות, לאופי ההנחיות ולתחושת השקיפות).

חוסכים או מוציאים?

ציינו כיצד לבחור נכונה עו”ד, אך לא ציינו נתון שרבים תוהים לגביו – שיקולי עלות. ובכן הוציאו נתון זה מהמשוואה, וזאת בשל שתי סיבות עיקריות: ראשית עו”ד בתחום רשלנות רפואית משתכר מאחוזים מוסכמים מראש, כאלו שמושפעים מסך ערך הפיצוי, משמע אין זכייה אין תשלום. שנית, במקרים מעין אלו שווה לפנות לעו”ד תותח שדורש אחוזים יותר גבוהים, פשוט כי הוא עשוי להשיג סכום פיצוי הרבה יותר גבוה.

תזמון

בכל הנוגע לתזמון, טוב לדעת שלרוב אפשרי להגיש תביעה עד כ 7 שנים מיום גילוי הנזק, אך יחד עם זאת מוטב לפעול בהקדם, ישר כשמרגישים מוכנים רגשית להיכנס לתהליך. מדוע? כיוון שכל עוד הפרטים כמה שיותר טריים, כך חובת ההוכחה תהיה יותר קלה. באופן שכזה ניתן להעלות על כתב את התגלגלות האירועים בצורה כמה שיותר מדויקת, להשיג ביתר קלות חומר רפואי, לאסוף ביעילות מסמכים רפואיים (קרי קבלות) ואף ניתן לוודא שאותו רופא מטפל אינו פרש ונעלם מהרדאר. כמו כן, אין לשכוח את סכום הפיצוי שמוטב לקבל בהקדם, ולו בכדי לשפר את איכות החיים.

חשוב לדעת

גם אם עורך הדין שאליו פונים נחשב אחד החדים בתחום, עדיין רצוי להתיישר את מול הנתונים המציאותיים. במה מדובר? רוב המקרים אינם מגיעים לבית המשפט, אלא נסגרים באמצעות הסדרי פשרה. אם אכן בוחרים בכך, טוב לדעת שבין היתר ניתן להגיש תלונה במשרד הבריאות, ולו בכדי להעמיד את הרופא המטפל במקום. מה עוד? קיימים שלושה נתונים שמשפיעים על אחוזי ההצלחה: תזמון (הגישו תביעה בהקדם), סדר (אספו ותעדו את סך החומר הרפואי) ואיכות עו”ד.

צילום: PIXABAY 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן