news08.net/ads.txt

נציגי משרד הבריאות ערכו ביקורת פתע בבית האבות “גן דוד”: לצד הזנחת התשתיות, לחצן מצוקה לא פעיל וארון תרופות מבולגן מצאו המבקרים חולים רגועים ונקיים

about

בעקבות התחקיר ששודר ב”חדשות סוף השבוע”, שבמרכזו תיעוד מצמרר של הנעשה בבית אבות בחיפה, לרבות התעללות קשה של מטפלים בקשישים חסרי ישע, החלו נציגים ממשרד הבריאות לבחון את התנאים בהם חיים מטופלים בבתי האבות. אמש הגיעו אל בית האבות “גן דוד” ברחובות כך נודע הבוקר (שלישי) ל”רחובות היום”.

לקראת ערב הפתיעו עינב שימרון-גרינבוים סמנכ”לית הסברה ויחסים בינלאומיים במשרד הבריאות וד”ר אורלי ויינשטיין, ראשת חטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות, את עובדי בית האבות הפרטי שהוקם בשנת 1984 במרכז העיר. מאוחר יותר הצטרפו אליהן לביקורת ד”ר אהרון כהן, ראש האגף לגריאטריה במשרד והמפקח חיים פרקש, המרכז את תחום הבקרה באגף הגריאטריה.אנשי משרד הבריאות ערכו ביקורות בשתי מחלקות סיעודיות, כאשר כל מחלקה מונה 30-35 מטופלים, ארבעה בכל חדר. הם הסכימו ביניהם כי החולים עצמם נראים טוב ונקיים וכי הצוות מקפיד על עבודה כללית סבירה ומעלה אם כי ארון התרופות זכה להתייחסות שלילית והערה, כיוון שנראה לא מסודר, כמו גם לחצן מצוקה שנמצא לא פעיל.

ביקורת פתע ברחובות. עינב שימרון גרינבוים
ביקורת פתע ברחובות. עינב שימרון גרינבוים

לתשומת הלב המרבית ב”גן דוד” זכו התשתיות הגרועות, נמצאו דליפות של מים במספר חלקים במחלקות וגם הריח הלא סימפטי צויין ברישומי המבקרים. הבעלים דוד דייויס, אשר ליווה את הביקורת, סיפר כי בימים אלו קיימת היערכות לשיפוץ ושדרוג המחלקות לרבות התשתיות עליהן דיברו המבקרים, כאשר בסופו של דבר הצפי הוא ל2 מיטות בכל חדר.

ניכר כי מאז התחקיר בערוץ 2 יותר ויותר מקורבים למטופלים מגיעים לבקרם. חלקם אף מנסים לדובב את יקיריהם בכדי לשלול אפשרות להתעללות. דיוויס בעצמו סיפר במהלך הביקורת כי הזדעזע לראות את שרשרת ההתעללות בקשישים והוסיף כי אולי כעת תעלה המודעות לגריאטריה בישראל. כמו כן ציין כי קיים קושי בגיוס כח אדם איכותי ומסור בתחום.יצוין כי באתר החברה של “גן דוד” מצוין כי המחלקה הסיעודית תוכננה מראש לטיפול באנשים המוגדרים סיעודיים, המרותקים למיטתם ונזקקים לטיפול רפואי אינטנסיבי לרבות אכילה ותנועה. המחלקה מאוישת ומתופעלת 24 שעות, 7 ימים בשבוע ע”י צוות רפואי ברמה המקצועית והגבוהה ביותר. במחלקה הסיעודית קיימים כלל התנאים והתשתיות להבטחת תנאי דיור ברמה גבוהה, מסגרת טיפולית הולמת ומבוקרת על ידי הרשויות, חום ואנושיות גם לקשישים עריריים ו/או שאינם נמצאים בקשר שוטף עם בני משפחתם מסיבות כלשהן.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן