news08.net/ads.txt

נציגי רחובות בעיר הנדל”ן באילת | גיא צור: “בשורה התחתונה: יש לנו מה למכור”; שגיא תמרי: “50% מהתושבים עובדים בעיר – זהו הישג מטורף להנהלת העיר”

“מבחינה אסטרטגית, רחובות חייבת להציג את עצמה בשורה אחת עם תל אביב, ראשון לציון ועם כל הערים המובילות – מפני שרחובות היא עיר מובילה ואני אומר זאת באופן חד משמעי ובעיקר בתקופה זו עם כל פרויקטי הענק שאנו עושים עכשיו כמו ההתחדשות העירונית בקריית משה, מזרח העיר, פארק הורוביץ. בשורה התחתונה: יש לנו מה למכור” – את הדברים הללו אמר הערב (רביעי) גיא צור, חבר מועצת העיר רחובות ומחזיק תיק פרוייקטים והתחדשות עירונית, השוהה יחד עם נבחרת מכובדת של עיריית רחובות בוועידת “עיר הנדל”ן 2019” שנערכת באילת.

בין המכובדים: מהנדסת העיר וראש מינהל הנדסה, דלית הראל, ניסים סלמן, מנכ״ל החברה לפיתוח רחובות (הלר), שגיא תמרי, מנהל אגף רישוי ותכנון במינהל ההנדסה. בנוסף, גם ממלאי מקום ראש העיר בנצי שרעבי וזהר בלום וכן סגן ראש העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’ וחבר המועצה אבי קינד הגיעו להתרשם מקרוב מההצגה המרשימה של רחובות.

“יש לנו היצע תכנוני עתידי של כ-2 מיליון מ״ר לצורכי מסחר ותעסוקה, וכ-20,000 יחידות דיור מתוכננות”, המשיך צור. “העוצמה הזו אומרת הכל כשמציגים את העיר, וממתגת אותה כאחת מהערים המובילות בישראל בכלל. הנוכחות שלנו כאן ייצרה עניין רב והביאה חשיפה גדולה לעיר וליתרונותיה. פגישות רבות נערכו עם יזמים ומנהלים בחברות הגדולות בתחום, ויהיה לכך עוד המשך”.

מהנדסת העיר וראש מינהל הנדסה, דלית הראל, הוזמנה במסגרת הכנס להשתתף בפאנל בנושא ״עירוב שימושים – אוטופיה או מגדל בבל?״ ואמרה כי ״עירוב השימושים שאנחנו דוחפים אליו הוא לא רק מסחר עם דירות מעל כפי שבנו בעבר, אלא גם שילוב של תעסוקה ומבני ציבור. אנחנו שואפים לנצל היטב את משאב הקרקע ושהשירותים יהיו נכונים ונגישים. לרחובות יש בשורה בענין הזה: הפקדנו תוכנית חדשה למזרח העיר בותמ״ל. מדובר בתוכנית עם עירוב שימושים המבוסס על ניתוח התמהיל העירוני המוצלח בדיזנגוף ואבן גבירול בתל אביב. התמהיל שם הוא 40-45% למגורים ויתרת השימושים- 55%. בהתאם, תיכננו תמהיל שיאפשר מגוון אפשרויות וחיי רחוב שוקקים. במתחם 6500 יחידות דיור ושטחי תעסוקה בשימושים מעורבים לאורך רחוב בגין ובמתחם המעגל שהוא אייקון של התוכנית וישמש כקמפוס עירוני יפהפה . תוכנית מרשימה ומעוררת השראה”.

ניסים סלמן, מנכ״ל החברה לפיתוח רחובות (הלר) השתתף בפאנל ״מלחמות ראשי הערים על פיתוח איזורי תעסוקה כמנוף לחוסן עירוני״ ואמר כי ״בעשור האחרון בנינו ברחובות 12,000 יחידות דיור , ואנחנו נמשיך לבנות יחידות דיור בשלביות. מול כמות יחידות הדיור המאושרת לבניה בשנה, המטרה היא במקביל לאשר כ- 50 אלף מ״ר לצורכי מסחר ותעסוקה. אנו עושים כל מאמץ לשמור שהיתרי המגורים יהיו בהקבלה להיתרי הבניה לצורכי תעסוקה ומסחר. במסגרת זו הקים ראש העיר רחמים מלול מינהלת אזורי תעסוקה, לצורך עבודה אקטיבית לשמור ולשמר חברות מסחריות בעיר, להביא חברות ולהעניק פתרונות לכל בעיה שהן נתקלות בה”.

שגיא תמרי, מנהל אגף רישוי ותכנון במינהל ההנדסה הוזמן במסגרת הכנס להשתתף בפאנל בנושא ״לאן הולך שוק המשרדים?״ הוא אמר כי ״היום העובדים בוררים בפינצטה את מקומות העבודה – הם רוצים פנאי תוך כדי עבודה , הם רוצים מקום עבודה שמשתלב בסדר היום, וגם לצאת החוצה לסביבה מפותחת. תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה למשל, ממוקמת ליד אזור תעשייה ומלאכה. במסגרת התוכנית הוספנו עוד תחנת רכבת, ואיזור לתעשייה ומלאכה עבר להיות איזור תעסוקה. הכל כדי לאפשר דיור בר השגה עם קרבה לעבודה. המשימה של האדריכלות החדשה בבניית הקומפלקסים החדשים הוא להנכיח את הפנאי. לסביבה יש חלק חשוב בזה- כשיוצאים מהבניין לאן מגיעים? האם לאזורי תעשייה שוממים או לסביבה דינמית של תעסוקה רבגונית וללא הפסקה? פה תפקיד הרשות המקומית ואנחנו שמים על כך דגש ברחובות. מחקרים מראים כי למעלה מ-50% מתושבי העיר עובדים בעיר – זהו הישג מטורף להנהלת העיר. נמשיך בתכנון איכותי לשנים הבאות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן