news08.net/ads.txt

נשיא המדינה הוקיר את גבורת שלושת החטופים שנפלו באופן טרגי בקרב ברצועת עזה

יהי זכרם של סאמר, אלון ויותם חקוק בלב ישראל לדור דור, וצרור בצרור החיים לעד

בטקס מרגש בבית הנשיא, נשיא המדינה הוקיר את גבורת שלושת החטופים שנפלו באופן טרגי בקרב ברצועת עזה

ארבעה חודשים לאחר נפילתם הטרגית של שלושת החטופים יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז זכרם לברכה, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ערך היום, יום שני, ז׳ בניסן, 15 באפריל, טקס הוקרה ייחודי לזכרם, בבית הנשיא בירושלים.

לאחר שנחטפו באכזריות בשבעה באוקטובר, הצליחו שלושת החטופים זכרם לברכה, להימלט מידי ארגון הטרור חמאס. בנחישות וערבות הדדית יוצאת דופן יצאו למסע הצלה וחילוץ-עצמי הרואי נגד כל הסיכויים. המסע, שכלל השארת סימנים מזהים, קריאה להצלה ומעבר בין מבנים בלב שטח האויב, נגמר באופן טרגי כשנהרגו בשדה הקרב על ידי כוחות צה״ל, בחודש דצמבר האחרון.

במסגרת הטקס המרגש שנערך, הוענקו למשפחותיהם של החטופים תעודות הוקרה ועיטור ייחודי בשם מדינת ישראל.

במהלך הטקס נשאו דברים גם נציגי המשפחות ביניהם – איריס אמו של יותם ז״ל, יצחק דודו של סאמר ז״ל ועידו אחיו של אלון ז״ל.

איריס אמו של יותם ז״ל:

״יצאתם לחופשי משוביכם, הסתובבתם כפרטיזנים ביער המסוכן שנקרא סג’עייה, תחת אש בלתי פוסקת כשהנשק שלכם הוא הרעות, החברות, נחישות ואומץ בלתי נדלה ככה הצלחתם, ביחד. לעצמך הוכחת יותם את מה שרצית כל החיים, שאתה גיבור, חזק ומוצלח. סיפור גבורתך, עם חבריך לשבי, פרטיזנים שמתו כאנשים חופשיים, יסופר לדורי דורות. אנחנו גאים בך.״

יצחק דודו של סאמר ז״ל:

״סאמר אנחנו כל כך מתגעגעים אליך עד כדי איבוד היכולת לתפקד ומנסים בכל יום שלא לאבד את השפיות למען המשפחה שכה אהבת וכה אהבה אותך. נוצר גורל משותף לשלושה גיבורים- יותם, סאמר ואלון ששהו זמן שבי ביחד, זמן שבי הוא זמן שבו נבחנת הנפש ומתגבשת זהות, זהות חדשה ולא זו שבאת איתה אלא כזו שתייצר לך את כלי ההישרדות. בסוף תפילתי שכל החטופים יחזרו הביתה בריאים ומהר למשפחותיהם ומאחל החלמה מהירה לכל הפצועים.״

עידו אחיו של אלון ז״ל:

״אלון היה אדם מבריק, חכם בצורה בלתי רגילה וסקרן. תמיד רצה לדעת הכל, לא התבייש לשאול, אם אין לך פיתרון בשבילו הוא כבר ימצא אותו. אף פעם לא התפשר על התוצאה, תמיד חיפש דרך יצירתית להגיע אליה.

גם אחרי 70 יום בשבי, בתנאים הכי קשים בידיים של רוצחים מתועבים, אלון פעל בקור רוח, גבורה ואומץ. מעבר לכל דמיון. אנשים אומרים הם עשו הכל נכון. אני אומר שהם עשו הרבה מעבר להכל, הם עלו כל דימיון.״

בפתח האירוע אמר נשיא המדינה:

״שלושה ישראלים אמיצי לב, שברית גורל נכרתה ביניהם, עת נפלו מאש כוחותינו כשניסו להציל את עצמם מידם הרצחנית של שוביהם. בנחישות, בתושייה, ובערבות הדדית יוצאת דופן הם יצאו למסע הצלה וחילוץ-עצמי הרואי מגיא צלמוות כנגד כל הסיכויים; מסע שנגמר באופן טרגי ואיום כל כך עם מותם בשדה הקרב. “אהבה מקודשת בדם”.

הסיפור הבלתי יאמן הזה, וסופו הנורא, פילחו את לב כולנו. הכאב, המתסכל, מלא היגון, על מה שהיה עשוי להיות, על התפנית המרה כל כך, על התקוות שנגוזו, צרב את הנשמה והלב של אומה שלמה – באותו ערב שישי קשה מנשוא. מראה המילה “הצילו” הכתובה בשאריות אוכל, בשאריות כוח, ומשמע הצעקה “חטופים” – עדיין מהדהדים בנו, כזעקות של עם שלם שפקד אותו אסון נורא. הסיפור של שלושת הגיבורים הוא בראש ובראשונה סיפור של גבורה עילאית. ולפני הכול – סיפור מפעים על רוח האדם.

במעמד החשוב הזה אנו מבקשים לאמץ אל ליבנו את כל משפחות החטופות והחטופים שנמצאות כבר חצי שנה בסיוט מתמשך ומטלטל, ולזעוק את זעקתן! הלב של מדינה שלמה פועם בעזה כבר חצי שנה, ואנחנו לא שוכחים לרגע – לרגע! – לא את המשפחות ולא את החטופים. הברית בין המדינה ואזרחיה מחייבת אותנו לפעול בכל דרך, ביצירתיות, בנחישות ובאומץ, להשיב את הבנות והבנים הביתה.

בתוך ומתוך השבר הזה, ובימים מתוחים ומאתגרים ביותר מבחינה ביטחונית, אני מבקש לחזק ולחבק את צה”ל, שב”כ וכלל כוחות הביטחון – טובי בנותינו ובנינו – בסדיר ובמילואים הנלחמים בשדה קרב מורכב וקשה ביותר. אני יודע מהמון שיחות עם הלוחמים כי הם נושאים על לוח ליבם את הציווי – “להחזיר את החטופים הביתה”.

יהי זכרם של סאמר, אלון ויותם חקוק בלב ישראל לדור דור, וצרור בצרור החיים לעד.״

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: קובי גדעון / לע״מ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן