נשיא לשכת יועצי המס: “תוצאת תכנית הסיוע לעצמאים, תוביל לפגיעה אנושה בכלכלה, אנרכיה ומשבר חברתי בטחוני”

יוע”מ ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס התייחס לתכנית הכלכלית שהציגה הממשלה אמש. לדבריו, “תוצאת תכנית הסיוע לעצמאים, שהציגה הממשלה, תוביל לפגיעה אנושה בכלכלה, אנרכיה ולמשבר חברתי בטחוני שמסוכן לעם ישראל. כיועץ מס, שמלווה 30 שנה אלפי עצמאים ועסקים קטנים ובינוניים, אני טוען באחריות מלאה, שהפתרון, שמוצע כעת על ידי האוצר, לא יאפשר למדינת ישראל לעשות את הדבר היחיד, שיציל כאן את הכלכלה שלנו, וזה החזרת המשק לפעילות מלאה מיד בסיום המשבר הבריאותי, מכיוון שהפתרון לא מונע את קריסת העסקים הקטנים והבינוניים, וכשהם שבורים וללא יכולת ביצוע וייצור, לא יהיה כאן מי שיחזיר את המשק לפעילות.

“אנחנו גם נחזור 20 שנים אחורה בזמן מבחינת המלחמה בהון השחור, כי אנשים קודם כל ירצו לשרוד והכלכלה השחורה תפרח כאן, לצערי הרב. האם נשמע לכם הגיוני, שימשיכו לשלם כאן מיליארדי שקלים כל חודש דמי אבטלה לשכירים ואילו לעצמאים מגישים תוכנית מגוחכת לפיצוי ישיר, שעלותה 3 מיליארד ש”ח מגוחכים בלבד? מיליארד מתוך 80?”

ח”כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר: “התכנית שהוצגה הערב היא לא תכנית חילוץ אלא מכירת חיסול. התכנית הקמצנית של נתניהו וכחלון תוביל לקריסת החלשים והתעצמות התאגידים בעלי הכיסים העמוקים. במקום לממן העסקה, או לפחות לסבסדה, התכנית מעודדת פיטורים נמהרים. במקום לתמוך בעצמאים היא מציעה מענקים עלובים שלא מאפשרים קיום בסיסי. זוהי לא שעה ליישר קו ולהשלים עם הגזירות. אני קורא לחברי כנסת מכל סיעות הבית לעמוד על הרגליים האחוריות ולדרוש סיוע חירום לציבור ענק שנמצא היום על סף קריסה מוחלטת”.

יו”ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: “אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה העקבי מולנו, אבל התכנית עדיין לא ממצה. הממשלה צריכה להכניס יותר את היד לכיס ולהפעיל את מנגנון מס רכוש במסלול פיצוי לעסקים. עסק שקורס לא יתאושש וללא מכונת הנשמה למשק, יפגע החוסן שלנו כמדינה- חייבים לעבור מדיבורים למעשים כפי שעשו בהרבה מדינות לפנינו. המגזר העסקי חייב לקבל וודאות כאן ועכשיו, על מנת לדאוג להישרדות ובשלב הבא- לצמיחה ולהאצה שתחזיר את המשק לשגרה”.

(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן