news08.net/ads.txt

נתניהו לקראת הסגר: הגבלת תנועה של 500 מטר, עשרה אנשים בחלל סגור

בצל הביקורת על הסגר שעליו החליטה הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס הערב (יום ראשון) מסיבת עיתונאים שבה ידברו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין וממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו. 
נתניהו המשיך להחמיא למהלכי הממשלה מפרוץ מגפת הקורונה: “סגרנו את הכלכלה ראשונים, ולכן היינו הראשונים לפתוח אותה. נתנו הלוואות ומענקים. אני יודע שיכול להיות טוב יותר, אבל תראו איפה נמצאת ישראל לעומת ארצות הברית, גרמניה והאיחוד האירופי”.
לדברי נתניהו, “כשעלתה התחלואה אצלנו, שאלתי את פרופ’ גמזו ואת המומחים מתי נניף דגל אדום, והם השיבו – כשמערכת הבריאות תניף דגל אדום. ביום חמישי הם הניפו דגל אדום. בכירי משרד הבריאות הזהירו אותנו שמצב התחלואה מחייב נקיטת צעדים מידיים”.

“זה שישה חודשים שהמגפה מכה בכל העולם”, המשיך נתניהו. “30 מיליון נדבקו, מיליון בני אדם מתו. היינו בישראל בין הראשונים בעולם את גדולה הסכנה סגרנו את השמיים ועשינו סגר. בזכות ההחלטות הללו מספר החולים הקשים נמוך מאוד ביחס לאוכלוסייה, גם מספר הנפטרים הוא בין הנמוכים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה”.

“מכיוון שהיינו בין הראשונים יכולנו להיות בין הראשונים לפתוח אותה, נתנו הלוואות ומענקים לאזרחים, וכיוון שהיינו בין הראשונים לפתוח את הכלכלה היא במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. אני יודע שיש לנו המון בעיות וקשיים, אנחנו עובדים בלי סוף כדי לעזור לאזרחים. זה שפתחנו מוקדם את הכלכלה ומהר היה לי לזה צד כלכלי מובהק, ההחלטה שלנו הביאה לכך שיש לנו פחות חולים קשים, נפטרים פגיעה בכלכלה. אבל שפתחנו את הכלכלה, אני מצטט את עצמי: “כמו אקורדיון, פותחים כשהתחלואה יורדת, מכווצים כשהתחלואה עולה” זה בדיוק מה שקורה עכשיו בכל העולם וגם פה, בכל המדינות פתחו, התחלואה עלתה ואז מה עושים? מגבילים וסוגרים”.

“בישיבת הממשלה קיבלנו את ההחלטה על לשלושת השבועות הקרובים עד לשמחת תורה. המגזר הציבורי יפעל במתכונת מצומצמת על בסיסי מתכונת מרץ אפריל. המגזר הפרטי יעבוד כרגיל, אבל ללא קבלת קהל חוץ מאשר שירותים חיוניים. יהיה מתווה מיוחד לתפילות. הסופרים ימשיכו במשלוחים. תהיה מניעה מהתקהלויות ואנו מבקשים עשרה אנשים בחלל סגור ועשרים בקפסולות בחוץ וגם הגבלת תנועה של 500 מטר, עם ספורט יחידני”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן