סגנית רוה”ע‏ נס ציונה משתפת | ערב מטלטל במחאה נגד אלימות נשים – “ישבה איתנו דודה של מאיה וישניאק ז”ל

אלפי בני אדם השתתפו אמש (שני) בעצרת מחאה נגד העלייה במקרי האלימות כלפי נשים בגן צ’ארלס קלור בתל אביב. במהלך העצרת נשאו דברים קרובים של נשים שנרצחו בידי בן זוגם ושורדות אלימות במשפחה. מי שלקחה חלק בעצרת הייתה רינת אלון סגנית רוה”ע‏ נס ציונה, יחד עם נציגות נוספות. הערב קיבל משמעות מיוחדת לאחר שבדרכם למחאה, גילתה שיושבות לידה דודה של מאיה וישניאק ז”ל, שנרצחה לפני שבועיים ע”י בן זוגה, ואחות של מיכל סלה ז”ל שנרצחה בתחילת השנה ע”י בעלה.

בזו אחר זו הן עלו לבמה. נשים אבלות, המבכות את אלה ששתקו ולא שרדו; נשים חזקות, שנמלטו ממעגל האלימות בציפורניהן; נשים מהמגזר הערבי, נשים מהמגזר החרדי, נשים חילוניות.

לדברי רינת: “עלו נשים שפנו למוסדות ונתקלו שוב ושוב בקירות אטומים; היו גם כאלה שלקחו את החוק לידיהן והקדימו להרוג את הבעלים המרצחים. (וישנן גם אחרות, המרצות מאסר, ועדין כבולות); היו עוס”יות, ונציגים מתנועות שונות הפועלים בניסיון למנוע את הרצח הבא. עצוב שמכל הממשלה המנופחת, לא הוגדרה משרה למניעת האלימות המגדרית הזו. לא הוגדר תקציב לשמוע את קולן, ולמנוע את המקרה הבא.

ועד שנגיע לימים מתוקנים, בהם גברים אלימים יישלחו למקלטים, וילמדו דרך ארץ ונימוסי חיים – מציעה שכולנו נפתח צוהר, מעבר לד’ אמותינו. כל אחד ואחת בעיסוקו. משפטנים- עזרו לנשים לפלס דרכן, לצאת ממעגל האלימות. אל תערימו עוד קשיים. רואות חשבון- סייעו לנשים סביבכן בהתארגנות כלכלית. בין אם זו אלימות פיזית, אלימות מילולית, פסיכולוגית או כלכלית – הצעדים לבניית חיים חדשים, הם ארוכים ומפרכים. נשים מטפלות, מעסיקות, מחנכות, יועצות למיניהן – לכל אחת מאיתנו הבחירה לסייע במיגור האלימות ולפעול למען חברה מכילה וטולרנטית יותר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן