סדר על הבוקר: הממשלה חזרה בה מחובת התו הירוק בקניונים | כל הפרטים

ההחלטה להחיל תו ירוק במתחמי מסחר סגורים, קניונים ודומיהם שגודלם מעל 10,000 מ”ר בוטלה, נכון לרגעים אלו (שישי) הממשלה חזרה בה ויותר מכך, לא הניעה כלל את הגלגלים כדי לבצע אכיפה ממשית. כזכור, התכנון המקורי היה להחיל את התו הירוק במתחמי המסחר הגדולים החל מהיום אולם אף אחד לא דיבר עם הקניונים, לא התרעה, לא דרישה ולא שום בקשה.

על פי הממשלה, בתכנית המקורית, בכניסה למתחם אמור היה להיסרק “התו הירוק” ע”י אנשי הביטחון. כל אדם שמציג “תו ירוק” שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד (ישתנה באופן יומי) שיאפשר לנוע בצורה חופשית ברחבי המתחם / קניון. פטור מהצגת “תו ירוק” אמור היה להינתן למי שיבקשו להיכנס למתחם המסחר לטובת כניסה למקום שירות חיוני בלבד (רשימת השירותים החיוניים המותרים תגובש על ידי גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה). אדם שנכנס למתחם המסחר לצורך קבלת שירות חיוני לא יקבל צמיד, אלא יהיה רשאי להיכנס למתחם לצורך הגעה למקום השירות החיוני ולקבלת שירות באותו מקום בלבד.

כאמור ההחלטה הבלתי הגיונית הזו, בוודאי לא ביצועה ‘מעכשיו לעכשיו’ – שכוונתה להשתמש בשומרים ומאבטחים לצרכים אחרים ושאינם לעניין בטחוני – לא תמומש בשלב זה. בממשלה הבינו שאין אפשרות לבצע זאת באופן הקיים ובוודאי אין מי שיאכוף. מה כן? תו סגול מחמיר לחנויות ותו ירוק למתחמי המזון יימשך – וגם האכיפה במקומות אלו לרבות מתן קנסות על מסכות והפרת בידודים.

מרבית תושבי ישראל שלא לומר בעלי העסקים מבולבלים עדיין ואינם יודעים להבחין בין התו הירוק והתו הסגול. מהן ההגבלות, מהם החוקים שנכנסו באמצע אוגוסט לתוקף – ובדיוק בשביל זה אנו, בחדשות 08, החלטנו לעשות לכם סדר.

התו הירוק
מסמך המעיד על כך שהנושא אותו מחוסן מפני קורונה, מאפשר למתחסנים ולמחלימים מקורונה להיכנס לקניונים, ולהשתתף באירועי תרבות, ספורט, להתארח בבתי מלון. התו הירוק ניתן גם למחלימים שאובחנו באמצעות בדיקת PCR, או באמצעות בדיקת נוגדנים חיובית. תו בעל תוקף מקוצר ל-72 שעות יוענק לנבדקים שיציגו בדיקת PCR שלילית.

התו הירוק מאפשר כניסה לאירועי תרבות וספורט, לחדרי כושר, לאלולמות סטודיו, בריכות שחיה, מסעדות, ברים, בתי קפה, מלונות, כנסים, תערוכות, מוזיאונים, ספריות, מוסדות אקדמאים ובתי תפילה-מעל 50 משתתפים

  • מי שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמי התו הירוק רק עם הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה.
  • התקהלות באירועים המוניים: באירועים ללא מקומות ישיבה מסומנים – במקום סגור עד אלף איש, במקום פתוח על חמשת אלפים איש; התקהלות באולמות וגני אירועים במקום סגור עד 400 איש ובמקום פתוח עד 500 איש; התקהלות בבתים פרטיים במקום סגור עד 50 איש ובמקום פתוח עד 100 איש

התו הסגול מתייחס בעיקר לקניונים ובתי מסחר, ולחנויות שגודלן מעל 100 מ”ר. חנויות שגודלן עד 100 מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול.

המשק למעשה יימצא בשגרה ככל שניתן – בצל הקורונה. המשמעות היא שיינתנו הנחיות לעסקים, לפיהם בכל עסק בעל תו סגול, יהיה ממונה קורונה, יישמרו כללי היגיינה, ובנוסף ההנחיות הבאות:

  1. איסור התקהלות בפינת הקפה ובמטבחונים, ובמקום זאת אכילה בחדרו של העובד ככל האפשר.
  2. שמירה על מרחק 2 מטר בין אדם לאדם.
  3. בדיקת חום בכניסה.
  4. שיבוץ עובדים באותה קבוצת הסעה ואותה המשמרת, ככל האפשר.
  5. שהייה לפי גודל חדר: בחדר שגודלו עד 20 מ”ר – יוכלו לשהות שני עובדים, או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה שתמנע העברת רסס ובחדר שגודלו מעל 20 מ”ר – עד 5 עובדים או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה. בנוסף, קיום פגישות ודיונים יתאפשר עד 8 עובדים בחדר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן