news08.net/ads.txt

בעולם עיצוב הבית יש שפע אפשרויות ומבחר סגנונות ייחודיים ומרשימים, לעתים אין צורך לשפץ את כל הנכס מאחר וניתן לצבוע את הבית וליהנות מעיצוב חדש ומאווירה נעימה יותר. אם בעבר היה נהוג לצבוע את קירות הבית באמצעות סיד או צבע פלסטי בגוונים שונים, כיום הסטנדרט לצביעה איכותית ומרשימה הוא בעזרת צבע אקרילי מתוצרת מותג מוכר ואמין.

יש מגוון רחב של צבעים המתאימים לצביעת הבית, אך לא כל צבע מתאים לקירות הבית או החדר, לכן חשוב להכיר את סוגי הצבע הקיימים. ישנם צבעים המיועדים לצביעת קירות חיצוניים, דגמים אחרים מיועדים לצביעת חדרי אמבטיה ויש צבעים המתאימים לחדרי שינה, לסלון וכדומה.

הכנה לקראת צבעת הבית

בעבר הלא רחוק, כאשר רצינו לחדש את גוון הקיר קפצנו לטמבוריה הקרובה כדי לרכוש צבע סיד בגוון לבן. כיום הבחירה מורכבת יותר מאחר ויש מגוון רחב של סוגי צבע, וגם מניפת הצבעים גדולה. עלינו להתייחס לסוג הצבע הקיים, למצב הקיר, לעמידות הצבע, לכושר הכיסוי ולנוחות הניקוי.

סוגי הצבע העיקריים כיום הם: צבע אקרילי הנחשב לפופולרי ביותר, צבע סיד הנחשב לזול ביותר, צבע סינטטי וצבע יסוד. מהם ההבדלים בין סוגי הצבע ומתי עלינו לבחור צבע סינטטי, אקרילי או סיד – כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם.

סוגי צבע לקירות חיצוניים

ישנם שלושה סוגי צבע עיקריים המיועדים לצביעת קירות חיצוניים:

  • צבע מדולל טרפנטין – צבעים מדוללי טרפנטין כמו פוליאוריתן וצבעים סינטטיים שונים מתאימים לצביעת קירות חוץ, הם עמידים גם בתנאים קשים ומקנים מראה מבריק לקיר.
  • צבע מדולל מים – מגוון צבעים איכותיים ומדוללים במים המבוססים על תחליב סיליקון או צבעי אקריל מדוללי מים המיועדים לצביעה חיצונית. מומלץ לרכוש צבע איכותי העומד בדרישות תו התקן הישראלי 1945.
  • צבע יסוד מקשר – בהתאם לצורך יש ליישם לפני הצביעה צבע יסוד מקשר המיועד לשימוש חיצוני. הצבע מבטיח התחברות איכותית לתשתית.

סוגי צבע לקירות פנים

יש חמישה סוגי צבע עיקריים לצביעת קירות פנימיים:

  • צבע אקרילי – הצבע הפופולרי והשכיח ביותר בישראל, זהו צבע איכותי ועמיד, קל ליישם ולנקות אותו, הצבע מגיע במגוון גוונים, דרגות ברק ורמות גימור.
  • צבע סיד – צבעי סיד היו נפוצים בעבר, כיום משתמשים בצבע זה בעיקר לצביעת תקרות, מחיר הצבע נמוך וכושר הכיסוי שלו גבוה.
  • צבע יסוד – זהו צבע מקשר המכיל דבקים לחיזוק תשתיות הצבע, החומר מקשר בין שני סוגי צבע שונים, למשל צבע אקרילי מעל צבע סיד.
  • צבע תחליב סיליקון – צבע איכותי המתאים בעיקר לצביעת חדרים רטובים כמו חדרי אמבטיה, הצבע דוחה מים ומונע רטיבות.
  • צבע סינטטי – צבעים איכותיים, חלקם מדוללי טרפנטין וחלקם על בסיס מים, אלו צבעים שהחליפו את צבעי השמן מפעם, עדיף לצבוע בצבע על בסיס מים הנחשב לידידותי לסביבה וללא ריח.

מדוע צבע אקרילי נחשב לבחירה המועדפת?

כאמור, בשנים האחרונות נהוג לצבוע את הדירות והבתים על ידי צבע אקרילי, בגוון וברמת הברק לבחירת הלקוח. צבעים אקריליים ידידותיים למשתמש ולסביבה, הם בטוחים לצביעת חדרי ילדים כיוון שאין בהם חומרים מסוכנים, והם בעלי כושר כיסוי גבוה. קל לנקות קירות הצבועים בצבע אקרילי, יש מניפת צבעים עצומה, וניתן לצבוע את הקירות בטכניקות שונות.

לצבע האקרילי תכונות מיוחדות לכן הוא הפך לפופולרי לצביעת קירות פנים וחוץ, הוא עמיד בפני רטיבות, מעניק הגנה טובה בפני פגעי מזג האוויר, הצבע נושם לכן סובלים פחות מכתמי רטיבות ועובש, וניתן לבחור ברמת הגימור הרצויה.

אם הקירות בבית צבועים בסיד, עליכם ליישם צבע מקשר כמו בונדרול, ולאחר הייבוש תוכלו לצבוע בצבעי אקריל וליהנות מהתוצאה היפה והמרשימה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן