news08.net/ads.txt

סוחר משוק מחנה יהודה התאבד בעקבות המצב הכלכלי; ח”כ שמולי: “זו אזעקת חירום”

החשש ממקרים בהם בעלי עסקים שמים קץ לחייהם, היה קיים מתחילת המשבר אולם היום (ראשון) נודע כי הסחרחורת הכלכלית גובה קורבנות, לאחר שלסוחר וותיק בשוק מחנה יהודה, לא נותר אלא לסיים בדרך טראגית את מותו. משפחתו העידה כי הסוחר שם קץ לחייו לפני כשבוע וחצי, לאחר שנאלץ לסגור את מרכולתו – ולא עמד בכך. הכתובת – יודעים כולם – הייתה על הקיר. התקווה היא כי יהיה הראשון והאחרון שנאלץ לסיים מסיבות אלה את חייו.

ח״כ איציק שמולי הגיב על התאבדות הסוחר בשוק מחנה יהודה.  ״זו אזעקת חירום”, אמר. “המשבר הכלכלי מביא רבים אל סף ייאוש ומתחיל לעלות בחיי אדם. המחיר כבד וכואב מאוד. הממשלה חייבת להחליף דיסקט ולהרחיב משמעותית את רשת הביטחון הכלכלית לעצמאיים ולמובטלים – שכירים. לא יהיה פתרון אם המדינה לא תגדיל משמעותית את חבילת הסיוע, כפי שעושות מרבית המדינות. אין ספק שהצורך במענה חירום מיידי כאן זו המשימה החשובה והדחופה ביותר שאדרש לה במשרד הרווחה. אני משתתף מעומק הלב בצער המשפחה״.

יו”ר מפלגת העבודה ח”כ עמיר פרץ: “מוות כואב ומדאיג. במלחמה על בריאות הציבור אסור שיפלו חללים מקרב בעלי העסקים הקטנים שחרדים לעתיד מקור פרנסתם ועתיד משפחותיהם. על הממשלה להבהיר כי היא תתייצב לצידם של הנפגעים העצמאים והשכירים, כך שאיש לא יחשוב על מעשה אובדני כזה. יהי זיכרו ברוך”.

בעיר רחובות מבינים את חומרת הדבר וכי העובדה שהשוק העירוני אינו פתוח מציקה גם לראש העיר רחמים מלול, אשר פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן בבקשה להורות על פתיחת השווקים ברשויות המקומיות.

“ההחלטה להשאיר סופרים צפופים פתוחים ומנגד לנעול את שערי השווקים הפועלים באוויר הפתוח, מסבה נזקים כלכליים כבדים לסוחרים” ציין מלול. “בין הסיבות פתיחת השווקים הוא מנה את ההקלות היחסיות שעליהן החליטה הממשלה לאחרונה, את הנזק הכבד שנגרם לסוחרי השווקים בארץ, את הנזק המשורשר לשווקים הסיטונאיים ולחקלאות בישראל, ואת הנזק לכיס של האזרחים: ברור לכולכם שסגירת השווקים פירושה העלאת מחירים בתחום…מאחר ואזרחי ישראל יכולים לקנות מזון אך ורק ברשתות השיווק, בהעדר תחרות, מחירי המזון מזנקים ומי שמשלם את המחיר הם אזרחי המדינה”. בנוגע לחשש אפשרי מפני הדבקה בנגיף הקורונה, התחייב מלול כי “ראשי הרשויות מגוייסים למען השווקים, כולם ערוכים ומוכנים לקחת פיקוד ואחריות על פעילותם , וזאת באמצעות הצבת פקחים ומחסומים בכניסה לשווקים , תוך שמירה מרבית ועמידה בכל תנאי התו הסגול”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן