סוכל ניסיון מועצת קריית עקרון לפטר בשיא הקורונה מנהלת מעון בהריון

המועצה המקומית קריית עקרון ניסתה בשיא הקורונה, לפטר תושבת גדרה, המשמשת מנהלת מעון במתנ”ס. לאחר שניסתה לפטרה ללא שימוע כדין, באת כוחה של העובדת, עו”ד נחל אוזלבו הודיעה למועצה כי הפיטורין אינם חוקיים והוסיפה, כי בכדי לפטר עובדת בהריון, עליהם לקבל אישור מהממונה על עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה. לאחר שהמועצה פנתה למשרד העבודה, הממונה מטעם המשרד, דחה את בקשת המועצה לפטר את המנהלת.

באת כוחה עו”ד נחל אוזלבו העוסקת בדיני עבודה: “עקב משבר הקורונה,  נותרו מנהלת המעון ובעלה, הורים ל-3 ילדים קטנים (ועוד אחד בדרך) ללא כל תשובות לגבי המשך עבודתה.  היא לא קיבלה  שום מכתב רשמי שתוכל לעשות בו שימוש בביטוח לאומי: לא מכתב פיטורין, לא מכתב סיום העסקה, או  לחילופין יציאה לחל”ת ולכן נותרה  “תלויה באוויר”. התנהגות זו אינה הולמת מעסיק, בטח לא רשות מקומית”.

לטענת עורכת דינה,  עם כניסתה של ההנהלה החדשה למתנ”ס בחודש דצמבר 2019, מנהלת המעון פנתה למנהלת המתנ”ס ושיתפה אותה בהרגשתה שאינה מקבלת כל גיבוי מההנהלה בעבודתה. עוד ציינה בפניה  כי מחסור רציני בכוח אדם לעומת מספר ילדי המעון, אינו מאפשר לה  לבצע את עבודתה על הצד הטוב ביותר.

ארבעה ימים לפני קבלת הודעה ממנהלת המתנ”ס על ההחלטה לפטרה,  התקיימה שיחה, במהלכה נאמר לה על ידי מנהלת המתנ”ס ורכזת הגיל הרך, כי לא נמצאה לה מחליפה ולכן מנהלת המעון מתבקשת להישאר  עד סוף השנה. מנהלת המעון הסכימה לבקשה ובאותה שיחה נקבע כי תתקיים פגישה  במעון, במהלכה יודיעו  רשמית לצוות המעון על  המשך עבודתה. כחצי שעה לפני הפגישה המתוכננת,  מנהלת המתנ”ס הודיעה לה  כי הוחלט שהיא תסיים את תפקידה.

בעקבות כך עו”ד נחל אוזלבו התריעה בפני מנהלת המתנ”ס כי לא ניתן לפטרה ללא שימוע  ומבלי  לקבל את הסיבות לפיטוריה, זאת, כאשר  במהלך השימוע,  יינתן למנהלת המעון  הזדמנות להשמיע טענותיה כנגד הפיטורין. בנוסף טענה עוה”ד,  כי מכיוון  שהעובדת בהריון, המועצה המקומית מחויבת  לפנות למשרד העבודה והרווחה על מנת לקבל אישור לפטרה.

לאחר שמשרד העבודה בחן את עמדת העובדת שהוגשה באמצעות עו”ד נחל אוזלבו ואת עמדת המועצה , מפקח עבודה הממונה על עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה, מסר למועצה המקומית כי לא  שוכנע מטענת המועצה המקומית לפיה היה ליקוי בתפקודה של מנהלת המעון וקיבל את טענות העובדת וההוכחות שהובאו מטעמה באמצעות עו”ד נחל אוזלבו. כיוון שלמועצה המקומית לא היה כל הסבר לשינוי בעמדתה ממועד השיחה על השארת מנהלת המעון עד סוף השנה ועד להודעה על פיטוריה, משרד העבודה הגיע למסקנה כי הסיבה היחידה לפיטוריה היא בגלל שנודע להם שהיא בהריון ולכן דחה את בקשת המועצה המקומית  ומנע את פיטוריה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן